Vraag

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11 14:07
Ik zoek een?
Een Android smartphone , niet te groot (iig te breed) omdat ze de telefoon wel goed moet kunnen vasthouden.

Verder moet het een telefoon voor meisjes zijn, persoonlijk maakt het me niet uit maar zij wil graag een leuke kleur zoals wit of goud.

Wat is je budget?
onder de 200 euro (ietsje meer zal geen probleem zijn)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Ik denk dat ze wat spelletjes gaat doen, maar het gaat vooral om WhatsApp, Instragram , foto's en filmpjes maken.

Wat ik zelf aan eisen stel is dat er Android Pie op komt (of staat).

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb twee apparaten gevonden:

Samsung A6
Huawei P Smart

Beide apparaten voldoen wel omdat ze het langere 18:9 formaat hebben, en genoeg updates krijgen. De Samsung is sneller met 3D heb ik gezien in een benchmark.

Welke vragen heb je hier nog over?

Zijn er nog meer apparaten die aan mijn eisen voldoen?

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Ik zou eens naar de Xiaomi Mi A2 Lite kijken.
Android One, dus maandelijkse updates. Iets wat bij Samsung maar zeer de vraag is.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Geen idee of het nu nog speelt op die leeftijd dat merk belangrijk is? Als de hele klas / vriend(inn)engroep een bepaald merk heeft zou ik daarbij aansluiten.
Mijn schoonzusje heeft een A6 en is er erg tevreden over (komende van een iPhone 5S).

• terracide
swhnld schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:29:
Geen idee of het nu nog speelt op die leeftijd dat merk belangrijk is? Als de hele klas / vriend(inn)engroep een bepaald merk heeft zou ik daarbij aansluiten.
Mijn schoonzusje heeft een A6 en is er erg tevreden over (komende van een iPhone 5S).
Veel hebben een IPhone maar sorry ik doe daar niet aan mee. Ze heeft nu een IPhone 4S. Mijn vrouw heeft een IPhone SE en mijn zoon ook. Ik heb een Android S9 plus (oude S7 was kapot gevallen anders had ik die wel langer gehouden), ik ben niet zo voor een gesloten ecosysteem.

Mijn dochter heeft ook een IPad 2017 die ze zelf heeft gespaard.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als het merk inderdaad niet uitmaakt zou ik sowieso voor een Android One toestel gaan en gezien jouw budget kom je dan al gauw uit bij de Xiaomi A2 of A2 Lite. Beide prima toestellen met elk hun voordelen.

De A2 heeft geen 3,5mm aansluiting en SD-kaart poort, maar wel een snellere processor, geen notch en USB-C aansluiting. De A2 Lite heeft wel een 3,5mm aansluiting en SD, maar al een wat oudere processor en wel een notch.

Beide toestellen zijn wel echt enorme toppers voor hun prijs, dus het is persoonlijke voorkeur.

• terracide
rens-br schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:39:
Als het merk inderdaad niet uitmaakt zou ik sowieso voor een Android One toestel gaan en gezien jouw budget kom je dan al gauw uit bij de Xiaomi A2 of A2 Lite. Beide prima toestellen met elk hun voordelen.

De A2 heeft geen 3,5mm aansluiting en SD-kaart poort, maar wel een snellere processor, geen notch en USB-C aansluiting. De A2 Lite heeft wel een 3,5mm aansluiting en SD, maar al een wat oudere processor en wel een notch.

Beide toestellen zijn wel echt enorme toppers voor hun prijs, dus het is persoonlijke voorkeur.
Bedankt voor je reaktie. De Xiaomi A2 is een goede telefoon maar hij is te groot. Ik was gisteren bij de mediamarkt om daar de Nokia 7 Plus te proberen. In de breedte ging het net maar eigenlijk was ie te groot. De A2 heeft dezelfde dimensies, en daarom dus ook iets te groot. Kleinere telefoons zijn tegenwoordig moeilijk te vinden. De A6 en P Smart zijn nog steeds groot voor haar, maar kleiner met redelijke specs zijn er gewoon niet.

• rens-br

rens-br

terracide schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:16:
Bedankt voor je reaktie. De Xiaomi A2 is een goede telefoon maar hij is te groot. Ik was gisteren bij de mediamarkt om daar de Nokia 7 Plus te proberen. In de breedte ging het net maar eigenlijk was ie te groot. De A2 heeft dezelfde dimensies, en daarom dus ook iets te groot. Kleinere telefoons zijn tegenwoordig moeilijk te vinden. De A6 en P Smart zijn nog steeds groot voor haar, maar kleiner met redelijke specs zijn er gewoon niet.
Daar had ik even niet aan gedacht. Maar als die toestellen te groot zijn, wat is dan wel een goed formaat? Dan kan daarop worden geselecteerd in de Pricewatch.

Overigens is de Mi A2 Lite kleiner dan de door jouw voorgestelde Huawei P Smart.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 21-01-2019 15:21 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn zoon (ook 12) gebruikt ook een 7 Plus (als opvolger van zijn Note 3). Ik heb hem niet gehoord over de maat.
Mijn jongste zoon heeft een Nokia 5 (volgens mij inmiddels onder de € 150 gedoken zelfs).
Mijn dochter (14) heeft een Galaxy S7 (maar die zijn nog iets boven de € 300).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• rens-br

rens-br

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:21:
Mijn zoon (ook 12) gebruikt ook een 7 Plus (als opvolger van zijn Note 3). Ik heb hem niet gehoord over de maat.
Mijn jongste zoon heeft een Nokia 5 (volgens mij inmiddels onder de € 150 gedoken zelfs).
Mijn dochter (14) heeft een Galaxy S7 (maar die zijn nog iets boven de € 300).
De Nokia 5 komt uit augustus 2017 en is inmiddels ruim twee jaar oud. Het toestel zal dus waarschijnlijk geen updates meer ontvangen. Dit geldt hetzelfde voor de S7 (buiten het feit dat die dus buiten budget valt) en de 7 Plus valt al helemaal buiten het budget.

Wat dat betreft niet hele goede opties, lijkt mij?

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 21-01-2019 15:25 ]

• terracide
rens-br schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Daar had ik even niet aan gedacht. Maar als die toestellen te groot zijn, wat is dan wel een goed formaat? Dan kan daarop worden geselecteerd in de Pricewatch.

Overigens is de Mi A2 Lite kleiner dan de door jouw voorgestelde Huawei P Smart.
Je hebt gelijk! de A2 lite zou een optie kunnen zijn! ik ga dat even onderzoeken! Ik keek bij de gewone A2 en ging en eigenlijk vanuit dat de maat het zelfde was. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door terracide op 21-01-2019 15:25 ]

• rens-br

rens-br

terracide schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:24:
Je hebt gelijk! de A2 lite zou een optie kunnen zijn! ik ga dat even onderzoeken! Ik keek bij de gewone A2 en ging en eigenlijk vanuit dat de maat het zelfde was. 8)7
Geeft niks. :) Toevallig is eind vorige week ook een review verschenen, geschreven door de redactie: reviews: Android One-telefoons rond 200 euro.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

terracide schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Veel hebben een IPhone maar sorry ik doe daar niet aan mee. Ze heeft nu een IPhone 4S. Mijn vrouw heeft een IPhone SE en mijn zoon ook. Ik heb een Android S9 plus (oude S7 was kapot gevallen anders had ik die wel langer gehouden), ik ben niet zo voor een gesloten ecosysteem.

Mijn dochter heeft ook een IPad 2017 die ze zelf heeft gespaard.
Dan is het toch fijn om een iPhone te hebben, maar je budget laat alleen ref. toe.

@rens-br Wou ik net toevoegen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 21-01-2019 15:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• terracide
Hackus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:26:
[...]

Dan is het toch fijn om een iPhone te hebben, maar je budget laat alleen ref. toe.

@rens-br Wou ik net toevoegen ;)
Zeker is het fijn om een IPhone te hebben, ik ben ook niet anti-Apple (ik heb ook nog een iMac) maar ik vind het gewoon niet nodig voor een meisje van 12 om met dure telefoons te lopen. Als ze wil mag ze er zelf voor sparen, maar ik faciliteer hierin voor haar verjaardag met een telefoon tot 200 euro.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rens-br schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:24:
[...]

De Nokia 5 komt uit augustus 2017 en is inmiddels ruim twee jaar oud. Het toestel zal dus waarschijnlijk geen updates meer ontvangen. Dit geldt hetzelfde voor de S7 (buiten het feit dat die dus buiten budget valt) en de 7 Plus valt al helemaal buiten het budget.

Wat dat betreft niet hele goede opties, lijkt mij?
De Nokia 5 heeft een Snapdragon processor en de mogelijkheid om LineageOS te draaien.
De Nokia 7 is inderdaad weer iets in prijs gestegen, maar heb ik nog niet zo heel lang geleden voor 235 gekocht. Het budget mag ietsjes overschreden worden, staat er. "iets" is niet nader gedefinieerd. De 7 plus draait sowieso al op Pie
De S7 zal niet naar Pie gaan maar is wel een goed toestel. In de tweedehands markt zeker wel binnen budget verkrijgbaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11 19:56
heb je ook al met je dochter zelf gekeken wat zij ervan vindt? zoals ik het lees ga jij naar de MM om te kijken naar de telefoon IPV dat je je dochter laat bepalen wat zij ervan vindt, correct me if i'm wrong :P

Daarnaast is de A2 Lite wel een erg fijne telefoon, ik heb hem hier zelf ook voor me liggen en ben er erg blij mee al is de camera wel een puntje waar op wordt ingelevert in de vorm van kwaliteit, maar met een extra camera app is dat ook nog wel te corrigeren

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• terracide
AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:32:
[...]

De Nokia 5 heeft een Snapdragon processor en de mogelijkheid om LineageOS te draaien.
De Nokia 7 is inderdaad weer iets in prijs gestegen, maar heb ik nog niet zo heel lang geleden voor 235 gekocht. Het budget mag ietsjes overschreden worden, staat er. "iets" is niet nader gedefinieerd. De 7 plus draait sowieso al op Pie
De S7 zal niet naar Pie gaan maar is wel een goed toestel. In de tweedehands markt zeker wel binnen budget verkrijgbaar.
Ja klopt maar ik kijk sowieso naar toestellen vanaf 2018 ivm de update frequentie en termijn. Ik vind de s7 ook een prima telefoon maar ik ga toch voor iets nieuwers voor haar. De Nokia 7 plus is een top toestel maar iets te groot!

• rens-br

rens-br

AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:32:
Dat is mooi. Maar vind het persoonlijk niet handig om met custom ROM's in de weer te gaan op toestellen van iemand anders. Daarnaast is het ook niet zo'n heel geweldige Snapdragon processor. En heb net even vlug op XDA gekeken, maar kan niet aan de indruk ontrekken dat er een stabiele ROM voor is.
Ah wacht. De Nokia 7 Plus 8)7 Ik was in de war met de iPhone 7 Plus. Dan valt die nog steeds buiten budget, maar al een heel stuk minder.
Toestel is zeker goed. Maar door het gebrek aan updates (upgrades) valt die voor mij meteen af.

• terracide
energydrank schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:36:
heb je ook al met je dochter zelf gekeken wat zij ervan vindt? zoals ik het lees ga jij naar de MM om te kijken naar de telefoon IPV dat je je dochter laat bepalen wat zij ervan vindt, correct me if i'm wrong :P
hahaha sorry... let me rephrase that: ik ben gisteren bij de MM gaan kijken met mijn dochter. Ze ging vooral voor de gouden telefoons, de Nokia 6.1 en 7 Plus vond ze het mooiste design met die koperen randen.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

terracide schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:37:
[...]
De Nokia 7 plus is een top toestel maar iets te groot!
Alles went ;) En over die omvang: stel dat ze een iPhone (die nieuwste) zou mogen (stel, he!), of een Note 9, zou ze die afslaan vanwege de omvang?

Het is inderdaad een top toestel, zeker voor z'n prijs. Hier in huis zijn er twee in gebruik (de december update heeft overigens wel een wifi bugje, maar dat wordt ongetwijfeld weer opgelost binnenkort).

Verwijderd

Over de Nokia 7 Plus:
Ik heb hem ook gehad (2x), en vrouwenhanden zijn toch wat kleiner dan van een man, laat staan als ze 12 is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een 7 Plus daar veel te groot voor is. Ik vond het zelf al niet zo prettig.

Daarnaast, ook niet onbelangrijk in kinderhanden, is het scherm van de 7 Plus in mijn ervaring ZEER breekbaar. Bij mij beide keren gebroken en van Nokia een nieuw toestel gehad zonder enig geklaag. Ik vermoed dat ze het zelf dus ook wel weten. Na de 2e keer mochten ze hem houden, ik vond het wel goed geweest.

De Samsung A8 die ik veel meer misbruik en al een jaar heb, heb ik niet kapot weten te krijgen. De 7 Plussen heb ik beide slechts 2 weken gehad.

• terracide
AllSeeyinEye schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Alles went ;) En over die omvang: stel dat ze een iPhone (die nieuwste) zou mogen (stel, he!), of een Note 9, zou ze die afslaan vanwege de omvang?
Het gaat over een kind, ze zou alles willen met goud en bling bling. Maar ik moet kiezen waarvan ik denk dat dit het best voor haar is. En dat is geen grote telefoon want die gaat hoe dan ook stuk, die kan ze met haar kleine handen onmogelijk makkelijk vasthouden.

Soms zijn bepaalde eigenschappen van een telefoon belangrijker dan snelheid en andere kwaliteiten. Daar heb je niks aan als je die telefoons niet heel kan houden.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:46:
Over de Nokia 7 Plus:
Ik heb hem ook gehad (2x), en vrouwenhanden zijn toch wat kleiner dan van een man, laat staan als ze 12 is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een 7 Plus daar veel te groot voor is. Ik vond het zelf al niet zo prettig.

Daarnaast, ook niet onbelangrijk in kinderhanden, is het scherm van de 7 Plus in mijn ervaring ZEER breekbaar. Bij mij beide keren gebroken en van Nokia een nieuw toestel gehad zonder enig geklaag. Ik vermoed dat ze het zelf dus ook wel weten. Na de 2e keer mochten ze hem houden, ik vond het wel goed geweest.

De Samsung A8 die ik veel meer misbruik en al een jaar heb, heb ik niet kapot weten te krijgen. De 7 Plussen heb ik beide slechts 2 weken gehad.
Bedankt voor deze info, de samsungs zijn dus wel robuust!

[ Voor 38% gewijzigd door terracide op 21-01-2019 16:00 ]

Pagina: 1