Software voor het aannemen en verwerken van bestellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 16:17
Ik ben voor een klein slagersbedrijf op zoek naar software om orders aan te nemen en later orders klaar te zetten.

De orders worden online aangenomen via de telefoon, in de winkel zelf en via een website (voorlopig joomla, misschien later wordpress).

We hebben een PC staan, en daar kan eventueel een tablet bij voor het aannemen van de orders in de winkel.

Als de bestellingen zijn aangenomen is de bedoeling dat we precies kunnen zien wat er besteld is per product, en dat de order uitgeprint kunnen worden en kunnen worden verzameld.

Ik vind veel order picking software voor magazijnen, maar geen software waarmee je orders kan aannemen en kunt bijhouden wat er is besteld.

Deze software zal alleen gebruikt worden met de kerst, dus het liefst niet te duur, en met een eenmalige aanschaf.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-07 16:11
- knip -

[ Voor 97% gewijzigd door f3cuk op 04-01-2020 12:48 ]

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@f3cuk laten we GoT niet gaan misbruiken voor reclame of acquisitie... Als je in dat wereldje zit, kan je ongetwijfeld ook wat prettig geprijsde concurrerende pakketten noemen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
- knip -

[ Voor 91% gewijzigd door f3cuk op 04-01-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
f3cuk schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:49:
Hoi SaN,

Geen idee of het wat voor je is, maar..

Ik ben momenteel bezig met het ontwikkelen van een eigen facturatiesysteem. Deze wordt momenteel al gebruikt door meerdere bedrijven. Hoewel het opgezet is als facturatiepakket, kun je het goed gebruiken als intern pakket om orders te pikken.

Ik ben nog op zoek naar bedrijven in allerlei verschillende branches om het systeem zo breed mogelijk inzetbaar te maken. Je bent welkom om vrijblijvend een kijkje te nemen om te zien of het iets voor je is.
Bedankt voor het aanbod. *knip* zie Lustucru in "Software voor het aannemen en verwerken van bestellingen"

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 22-01-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3cuk
*knip* Lustucru in "Software voor het aannemen en verwerken van bestellingen"

[ Voor 84% gewijzigd door Lustucru op 22-01-2019 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit topic gaat de verkeerde kant op: namelijk eenzijdig die van een aanbieder.
Wat mij niet helder is: als je sowieso orders wilt aannemen via de website, dan zou je exact dezelfde (joomla) functionaliteit in kunnen zetten voor telefonische of irl orders.

Een discussie over oplossingsrichtingen staan we toe; een salesgesprek betekent einde topic

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap de vraagstelling eigenlijk niet? Het lijkt er meer op alsof het aannemen van orders nu decentraal gaat en er niet over nagedacht is om alles in 1 systeem te doen.

- telefoon (dus aanhoren, opschrijven / intikken)
- website (met x aantal klant-attributen & order-attributen)
- winkel (opschrijven of direct pakken, uitleveren)

Als je een goed order- & uitlever-systeem wil, zal je dus eerst universeel de klantvraag moeten kunnen verwerken op elk moment. Dan zit je dus, mogelijk, snel vast aan tablets/PoS in de winkel, directe verwerking naar je "centrale systeem" met tekorten/bevoorrading. En dat centrale systeem zal ook worden gebruikt om online orders in in te leggen.

@SaN kan je duidelijker beschrijven of uitleggen wat er nu goed gaat op de 3 manieren hoe orders / vragen binnenkomen, hoe eventuele eigen bestellingen/voorraden worden bijgehouden en hoe je denkt/verwacht dat de hele slagerij universeel kan/wil werken & administreren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Lustucru schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:44:
Dit topic gaat de verkeerde kant op: namelijk eenzijdig die van een aanbieder.
Wat mij niet helder is: als je sowieso orders wilt aannemen via de website, dan zou je exact dezelfde (joomla) functionaliteit in kunnen zetten voor telefonische of irl orders.

Een discussie over oplossingsrichtingen staan we toe; een salesgesprek betekent einde topic
Goed punt. Ik heb er al aan gedacht om de webshop te gebruiken als een manier om orders aan te nemen. bedoel je dat? Dat is alleen een beetje omslachtig aangezien er steeds een account aangemaakt moet worden voor elke order. Voor mensen die via de website zouden bestellen is dat geen probleem, maar als er orders aangenomen worden in de winkel, door het winkelpersoneel, of via de telefoon wordt dat wel lastig.

Ook staat er nog geen vlees op de webshop aangezien wij nog geen gode manier hebben gevonden om het vlees koel te houden tijdens transport. Maar daar is wel wat op te verzinnen denk ik. (vlees alleen afhalen in de winkel of iets dergelijks)

Ik heb net even gekeken of er een addon is voor joomla die doet wat ik wil, maar die kan ik vooralsnog niet vinden.
MAX3400 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:49:
Ik snap de vraagstelling eigenlijk niet? Het lijkt er meer op alsof het aannemen van orders nu decentraal gaat en er niet over nagedacht is om alles in 1 systeem te doen.

- telefoon (dus aanhoren, opschrijven / intikken)
- website (met x aantal klant-attributen & order-attributen)
- winkel (opschrijven of direct pakken, uitleveren)

Als je een goed order- & uitlever-systeem wil, zal je dus eerst universeel de klantvraag moeten kunnen verwerken op elk moment. Dan zit je dus, mogelijk, snel vast aan tablets/PoS in de winkel, directe verwerking naar je "centrale systeem" met tekorten/bevoorrading. En dat centrale systeem zal ook worden gebruikt om online orders in in te leggen.

@SaN kan je duidelijker beschrijven of uitleggen wat er nu goed gaat op de 3 manieren hoe orders / vragen binnenkomen, hoe eventuele eigen bestellingen/voorraden worden bijgehouden en hoe je denkt/verwacht dat de hele slagerij universeel kan/wil werken & administreren?
Je slaat de spijker op zijn kop.
Vroeger werder alle orders in de winkel, of via de telefoon aangenomen, en in een kladschrift geschreven.
Vanuit dat kladschrift werden de bestellingen overgeschreven in netschriften, gesorteerd op de dag van afhaling. Bij het klaarmaken van de bestellingen werden de naam van de klant en de prijs van het pakket op een label geschreven en aan een tasje geniet.

Zoals je ziet was dit heel erg bewerkelijk.

De laatste vier jaar hebben we het overschrijven van de labels van het proces afgehaald door alle orders vanuit de kladschriften over te nemen in een excelbestand en uit te printen. Op deze printjes worden de prijzen dan nog handmatig ingevuld door degene die de bestelling klaar zet (dat is maatwerk, dus dat kan helaas niet anders)

Bestellingen via de website worden door de klant getypt in een soort contactformulier, en later ook overgenomen in dat excelbestand.

Voor zover de situatie zoals hij nu is. Nog altijd vrij tijdrovend.

Waar we naartoe willen is dat elke individuele bestelling maar 1 keer ingevoerd hoeft te worden, en ook belangrijk, dat we uiteindelijk een overzicht hebben van de producten die besteld zijn zodat we niet meer hoeven te gokken met onze eigen inkoop, of alsnog handmatig hoeven te gaan turven (kalkoenen van een bepaald gewocht tellen bijvoorbeeld)

Zo zie ik dus voor me dat het winkelpersoneel de orders inderdaad invoert op een tablet. Ik heb wel eens geprobeerd om dat ook met hetzelfde excelbestand te doen, maar dat is niet handig. Ik ben bang dat andere orders overschreven worden, en ook niet het niet handig invoeren, het duurt te lang.

Het moet dus eebn systeem zijn waar het personeel een order invoert, en deze direct wordt toegevoegd aan het centrale systeem zoals je zegt. Ook via de website moet die order idealiter direct in dit systeem terecht komen.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de prijzen van de producten direct op de computer worden ingevoerdm, tijdens het klaarmaken van de order, waarna de order/factuur geprint wordt en op de bestelling wordt geniet. Maar dat kan eventueel ook later, of handmatig.

Als er hiervoor een geschikte joomla plugin bestaat zou dat geweldig zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

SaN schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:06:
[...]
Ik heb net even gekeken of er een addon is voor joomla die doet wat ik wil, maar die kan ik vooralsnog niet vinden.
Snap ik niet zo? Het enige wat ik lees is dat je e-commerce oplossing zoekt waar je tijdens het bestelproces accountdata kúnt opgeven, transportopties kunt opgeven en flexibele pricing. Daar stikt het toch van?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Lustucru schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Snap ik niet zo? Het enige wat ik lees is dat je e-commerce oplossing zoekt waar je tijdens het bestelproces accountdata kúnt opgeven, transportopties kunt opgeven en flexibele pricing. Daar stikt het toch van?
Niet helemaal. Met e-commerce oplossing bedoel je een een webshop extensie? Dat zou misschien wel werken, als het moet. Maar ik denk dat het voor het aannemen van bestellingen in de winkel door het personeel niet heel efficiënt is als ze een webshop moeten doorlopen op een tablet. Of denk jij van wel?

Suggesties, of dat niet direct? Ik kijk een beetje rond in de ecommerce extensions directory van Joomla, maar ik kan niet echt iets vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door SaN op 23-01-2019 13:51 ]

Pagina: 1