USB/COM Printer --> TCP/IP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-11-2022
Mijn vraag
Ik heb een printer die door middel van USB intern is aangesloten op mijn Windows systeem.
Nu draai ik op dit systeem een kiosk applicatie (webbrowser in fullscreen) waarmee ik de mogelijkheid heb werkbonnen in te vullen en direct uit te printen.
Deze browserapplicatie heeft alleen het probleem dat ik enkel op basis van IP kan printen.Hiervoor had ik een epson printer, deze stuurde die aan op basis van IP met poort., dus 192.168.2.20:9091.

Is er een applicatie om hetzelfde te doen met mijn USB/COM printer. ik heb geprobeerd of het kon via "Shared Printers", maar dit werkt alleen met het netwerkpad en dus niet direct op basis van IP. Wat opzich logisch is. Ik zoek volgens mij een applicatie die mijn USB printer virtueel in mijn computer een netwerk adapter geeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, HP ElitePOS G1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows Shared Printers

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Port 9091 klinkt als HP JetDirect. De leverancier van het POS systeem kan je daar vast wel verder mee helpen (tegen de juiste vergoeding)
OTOH er zijn ook gewoon USB-print servers te koop; let er op dat deze JetDirect moet ondersteunen

[ Voor 26% gewijzigd door Brahiewahiewa op 21-01-2019 10:30 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmm linux op raspberry pi en daarvan een printserver maken ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_braam
Ik had de poort verkeerd, het had poort 9100 moeten zijn. De standaard RAW poort dus.

Een print server op linux, dit zal toch ook op Windows moeten kunnen? de printer is namelijk al aan een Windows computer verbonden.

Ik kan wel veel vinden met een virtuele LTP poort, voor de null-modem printers. Helaas niet met usb.

Volgens mij zou ik anders dit apparaatje er tussen kunnen hangen: https://www.allekabels.nl...-print-server-1x-usb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan ook lokaal een linux vm draaien die de usb poort krijgt voor de printer en deze via ip aanbied. OF je Googled even en vindt dit https://computerresolvecenter.com/printer-sharing-method/

[ Voor 44% gewijzigd door Frogmen op 21-01-2019 15:31 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

l_braam schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:00:
Ik had de poort verkeerd, het had poort 9100 moeten zijn. De standaard RAW poort dus.

Een print server op linux, dit zal toch ook op Windows moeten kunnen? de printer is namelijk al aan een Windows computer verbonden.

Ik kan wel veel vinden met een virtuele LTP poort, voor de null-modem printers. Helaas niet met usb.

Volgens mij zou ik anders dit apparaatje er tussen kunnen hangen: https://www.allekabels.nl...-print-server-1x-usb.html
Windows zou ook gewoon moeten kunnen. Als je op IP basis toevoegt, zet dan eens het poortnummer achter het IP adres, gescheiden door dubbelepunt.
b.v.: 192.168.1.15:9100

En ja, een printserver kan, maar die is uitverkocht. Een RaspberryPi is goedkoper (zeker als je een RPi Zero neemt) maar wel meer werk.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l_braam
Het benaderen van de Windows Printer op basis van portname werkt denk ik niet doordat deze (via share) niet de juiste rechten heeft. Wanneer je de shared printer namelijk via de normale wijze toevoegt dienen de account gegevens namelijk ingevuld te worden

Ik heb een service gevonden die me kon helpen!

Bedankt voor jullie hulp. heeft me in de goede richting doen zoeken.

Ik gebruik de volgende service: https://sourceforge.net/projects/rawprintserver/
Ik weet dat het niet meer ondersteund word, maar zolang het werkt werkt het.
Pagina: 1