Transcend MTS400 128GB uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-12 10:56
Ik heb de volgende m.2 ssd in mijn Chuwi laptop gestoken: pricewatch: Transcend MTS400 128GB

Nu is mijn laptop helaas overleden. Ik heb de ssd er inmiddels uitgevist maar nu heb ik geen laptop beschikbaar om deze er weer in te steken en uit te lezen.

Ik zit nu te zoeken voor een goedkope behuizing maar ik kom er niet uit. Hoe weet ik bijvoorbeeld of deze werkt? Mijn ssd heeft een m-sleutel als ik het goed heb en deze heeft het over een b-sleutel.

https://nl.banggood.com/U...B&ID=229&cur_warehouse=CN

Of deze, hier staat helemaal niks over een sleutel: https://www.conrad.nl/p/r...h=1&vat=true&insert_kz=8J

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:15
Je SSD is SATA en heeft een B+M-key. In principe moet hij gewoon werken in een adapter met B-key. (Adapters met M-key zijn zeldzaam en het lijkt me sterk dat die van Conrad dat wel is). Er is echter wel de mogelijkheid dat de SSD standaard voorzien is van een wachtwoord, in dat geval gaat geen enkele adapter je helpen.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
Gooi die laptop nog niet weg, het ligt aan het precieze defect of je de data toch nog in die laptop van je SSD af kunt halen.
Dus: wat is er precies kapot aan de laptop of wat zijn/waren de verschijnselen?

• Nielzsche
hcQd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:05:
Je SSD is SATA en heeft een B+M-key. In principe moet hij gewoon werken in een adapter met B-key. (Adapters met M-key zijn zeldzaam en het lijkt me sterk dat die van Conrad dat wel is). Er is echter wel de mogelijkheid dat de SSD standaard voorzien is van een wachtwoord, in dat geval gaat geen enkele adapter je helpen.
Thanks, ga ik die van Banggood proberen.
Renault schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:22:
Gooi die laptop nog niet weg, het ligt aan het precieze defect of je de data toch nog in die laptop van je SSD af kunt halen.
Dus: wat is er precies kapot aan de laptop of wat zijn/waren de verschijnselen?
Ik was op een weekendje weg met vrienden. En druk met een Google Sheet bestand. Op een gegeven moment viel hij uit of restartte hij automatisch. Ik weet niet meer precies welke van de twee. Wel dat hij daarna nog paar keer automatisch opnieuw opstarten maar niet tot het gebruikelijke Windows inlog scherm kwam. Daarna zat er helemaal geen leven meer in.

Ik heb weleens gelezen over deze laptop dat de koeling niet heel goed is, er heeft iemand zelfs een guide geplaats om extra cooling toe te passen maar daar ben ik nooit aan toe gekomen. Lampje naast power ingang gaat wel aan als ik de stekker erin doe, weet niet of dat iets wil zegt nog?

Gaat om deze laptop: productreview: Chuwi Lapbook 14.1 review door Luca

• Renault
- kom je nog in de BIOS van de laptop?
- Wat gebeurt er als je opstart van een USB-stick met daarop het Windows 10 installatiemedium en die laat je eens kijken naar je Windows installatie (een eerdere versie van Windows repareren / herstelopties / opstartherstel)?

• Nielzsche
Renault schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:23:
- kom je nog in de BIOS van de laptop?
- Wat gebeurt er als je opstart van een USB-stick met daarop het Windows 10 installatiemedium en die laat je eens kijken naar je Windows installatie (een eerdere versie van Windows repareren / herstelopties / opstartherstel)?
Nee, hij geeft geen kick. Er gebeurt precies niks als ik de aan-knop in duw.
Ik denk echt dat er iets essentieels naar de knoppen is.

• Renault
Gebruikte je nog de originele netvoeding en werkt die nog?

• Nielzsche
Renault schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:54:
Gebruikte je nog de originele netvoeding en werkt die nog?
Ja, die was origineel, zoals gezegd gaat het lampje ook nog wel aan naast de ingang maar meer krijg ik er momenteel niet uit.
Pagina: 1