Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-10-2020
Mijn vraag
Als ik mijn smartphone verlie hoe weet de vinder dan van wie dat ding is
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Internet, maar ik ben kennelijk te oud (93) om het antwoord daar te vinden

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste Francor,

Het beste, wat ik zou doen, is een hoesje kopen dat over de achterkant van je smartphone past. Daarin plaatst u op een papiertje dan uw naam, telefoonnummer van iemand die u kent, en als u in een verzorgingstehuis woont, de naam van de verzorgingstehuis.

Echter worden verloren smartphones gewoon 'gejat' en niet teruggebracht naar de eigenaar.

Ik hoop dat je iets aan mijn suggestie heeft.

Mvg,

Ivy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:31

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Francor schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:01:
Mijn vraag
Als ik mijn smartphone verlie hoe weet de vinder dan van wie dat ding is
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
NVT...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Internet, maar ik ben kennelijk te oud (93) om het antwoord daar te vinden
Soort smartphone (Android of iPhone) :?

Op mijn Android smartphone staat gewoon een e-mailadres op het lock-scherm.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Ivysaur schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:06:
Echter worden verloren smartphones gewoon 'gejat' en niet teruggebracht naar de eigenaar.
Ach het ligt er helemaal aan wie hem vind. Heb al een paar keer mensen heel blij gemaakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:43
In de meeste toestellen kan je noodgegevens instellen. (Meestal in de instellingen).
Daarin kan je aangeven wie je bent, je medische gegevens (voor ambulance medewerkers), en eventuele contacten die men kan benaderen wanneer er iets met je gebeurt.
Je kan dit dan vervolgens zo instellen, dat men hier bij kan zonder een code in te toetsen. (En bijvoorbeeld dat men de nood-contactpersonen direct met jouw telefoon kan bellen.

Zoek eens op "ICE instellen" in combinatie met het merk en type van je telefoon.
ICE staat voor "In Case of Emergency".

Daarnaast kun je "Find my Phone" instellen op je toestel, waardoor je zelf ook kan zien waar je telefoon is, door vanaf een PC in te loggen in je Google of iTunes account. Ook kan je dan berichten sturen, en de telefoon een alarmsignaal laten geven. Als een kwaadwillende de telefoon heeft, zal men zo snel mogelijk het toestel uitzetten, zodat dit niet meer werkt.
Ook hierover is met de term "Find my phone" en merk en type ongetwijfeld meer te vinden online.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Kun je niet gewoon je telefoon bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Nood contacten instellen zodat er een aflevering adres op het scherm kan staan. En met een label printer een label voor de achterkant maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:34
Ik moet wel toegeven dat ik het prachtig vindt om iemand van 93 met een smartphone te zien. Ik hoop dat ik hetzelfde mag meemaken op die leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 22:23
Er is in de instellingen te vinden wat het toestel moet weergeven op het lockscreen. Hiernkun je bijvoorbeeld je naam met telefoonnummer van thuis plaatsen. Of een email adres. Dit is bij een Android telefoon in ieder geval zo. Of dat bij bijvoorbeeld een iphone ook zo is weet ik niet.
LucyLG schreef op maandag 21 januari 2019 @ 04:06:
Kun je niet gewoon je telefoon bellen?
Die vlieger zou opgaan als de telefoon al kwijt zou zijn en dat is hier volgens mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:24
En als je telefoon niet zo’n instelling heeft, dan kan Je kan ook een foto maken van een stuk papier waar je alles op zet, en die als lockscreen instellen of homescreen
Dus zodra het telefoon scherm aangaat zien ze van wie deze is

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb op het lockscreen een ICE (In Case of Emergency) nummer neergezet, zodat mijn vrouw gebeld kan worden als men mijn toestel vindt (eventueel met mij ernaast, niet in staat zelf te bellen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De info op je lockscreen is natuurlijk wel enkel te zien als je telefoon nog werkt. Wil je écht zeker zijn dat men je adres heeft dan is als genoemd een papiertje in de hoes of een sticker op de telefoon de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Francor wat leuk om te zien dat iemand van uw leeftijd toch probeert met de snelle techologische voorruitgang mee te gaan! Kudo's daarvoor.

Dat gezegd hebbende is het voor ons wel wat makkelijker als je net wat meer informatie geeft dan je nu hebt gedaan.

Zou je bijvoorbeeld even willen toevoegen welke telefoon je gebruikt en welke versie van de software daarop draait? We kunnen dan zien of dit in de software opgelost kan worden.

Als laatste heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57
Op mijn Samsung Galaxy S8 kan ik een tekst op het lockscreen laten zien. Daar heb ik de volgende tekst in gezet:

"Found? Please contact +31 6 xxxxxxxx or xxx@xxx.xxx"

Als iemand mijn telefoon vindt, kan diegene contact opnemen om hem te retourneren. Het telefoonnummer en mailadres zijn van mijn werk, of van mijn vrouw.

Mijn telefoon staat in het Engels, ik heb dat op de volgende plek ingesteld:

Settings > Lock screen and security > Clock and face widgets > Contact information

Ik kan helaas niet beloven dat het bij uw telefoon op dezelfde plek te vinden is.

[ Voor 8% gewijzigd door WTBram op 21-01-2019 12:57 ]

Have no fear, the engineer is here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
Yemoke schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:18:
[...]
Ach het ligt er helemaal aan wie hem vind. Heb al een paar keer mensen heel blij gemaakt.
O+ Hoe kwam je erachter wie de eigenaar was?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Puch-Maxi schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:05:
[...]

O+ Hoe kwam je erachter wie de eigenaar was?
Wachten tot dat er gebeld werd :P :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:31

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Yemoke schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:09:
[...]
Wachten tot dat er gebeld werd :P :D
Heb ik ook wel eens gedaan en nog met succes ook, telefoon werd alleen niet opgehaald.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 12:59
Wow.. Voor sommige problemen denkt men kennelijk niet aan de meest voor de hand liggende oplossing? Plak gewoon een sticker met gegevens op de achterzijde, niets spannends aan toch? :) .. Niet voor alles is een tweaker-oplossing altijd het beste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:07
Valorian schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:34:
Wow.. Voor sommige problemen denkt men kennelijk niet aan de meest voor de hand liggende oplossing? Plak gewoon een sticker met gegevens op de achterzijde, niets spannends aan toch? :) .. Niet voor alles is een tweaker-oplossing altijd het beste.
Dit is nagenoeg letterlijk het eerste antwoord :9

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 12:59
Martijn.C.V schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Dit is nagenoeg letterlijk het eerste antwoord :9
Over dat papiertje achter een hoesje? Die had ik ook gelezen maar vond ik nog steeds omslachtig. Die vraagt om een aanschaf van een hoesje wat helemaal niet nodig is aangezien er zelfklevend materiaal bestaat. Simpeler = beter. Tezij iemand al een hoesje heeft natuurlijk, en in dat geval plak je de sticker daarop.

Ander nadeel van sticker tussen telefoon en hoes is dag iemand misschien wel hekemaal niet op het idee komt de hoes te verwijderen en de telefoon onnodig lang ergens in een gevonden voorwerpenbak ligt. ;)

Edit: ah ik zie nudat nog iemand iets opperde over een labelmaker, die had ik even over het hoofd gezien;)

[ Voor 7% gewijzigd door Valorian op 21-01-2019 20:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Francor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-10-2020
Beste mensen,
hartelijk dank voor alle reacties. De smartphone is van mijn vrouw (82), maar ik bemoei me nog met van alles ondaqnks mijn erg slechte ogen.
Wordt geen 93 want daar is niks aan, echt niet, want alles begint te weigeren of is al uitgeschakeld.
Als je de 75 nadert moet je leuke sex hebben en een hartstilstand krijgen, dan ben je van alles af.
Groetjes,
F. Donleben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Hahaha Nice one.

Hoe heb je het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:49
Haha, Ben ik ook benieuwd naar. Overigens toch even gecheckt of het geen trolletje was ( vanwege het laatste antwoord) maar als hij degene is die ik heb gevonden is meneer nog goed actief.
Pagina: 1