Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/stream PC +/- 2500,- (Inclusief monitor)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05-2022
Hallo beste tweakers,

M'n huidige pc is aan vervanging toe (i5 4460, GTX 970), dus ben momenteel aan het orienteren naar wat ik precies wil hebben in m'n volgende pc. Ik wil wel nog even wachten totdat Ryzen 3 uitkomt voordat ik de pc ga samenstellen, maar dit is wat ik alvast heb gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce 8G€ 735,-€ 735,-
1Fractal Design Meshify C€ 72,90€ 72,90
1Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart€ 649,-€ 649,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 123,95€ 123,95
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 98,90€ 98,90
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 131,85€ 131,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.862,55

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook (games) streamen op Twitch en af en toe video-editing met Sony Vegas.

Speel op dit moment voornamelijk Overwatch, maar wil ook triple A games spelen zodra er iets interessants uitkomt

Wat mag het systeem gaan kosten?
Denk ongeveer 2500,- te willen uitgeven voor PC + monitor, maar iets meer of minder is ook prima

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een eis die ik heb is dat ik sowieso 1440p 144-165 Hz wil gaan gamen (zit alleen te twijvelen tussen IPS en TN).

Verder hoeft het niet muisstil, maar wel stil genoeg, Een maat van me heeft een PC die een geluid maakt van een raket lancering tijdens het gamen, dat wil ik absoluut niet.

Ook liever luchtkoeling dan waterkoeling, tenzij iemand een goed argument kan bedenken.
Ga je overklokken?
Ja

Wat verwacht je van ons?[i]
Ten slotte heb ik nog een aantal vragen over een aantal componenten en andere keuzes:

1). GPU

Helaas kan ik geen enkele review vinden, maar weet iemand hoe de Gigabyte Windforce RTX 2080 zich verhoudt tussen andere modellen? Also, is het misschien zelfs worth om voor een 2e hands 1080 Ti te gaan, aangezien het zo'n 200 euro scheelt voor ~ 5-10% minder prestaties?

2). SSD

Aangezien ze ongeveer zelfde prijs zijn, is een Intel 660p 1TB een beter alternatief, of gewoon voor MX500 gaan?

3). Case

Ben erg tevreden met m'n Fractal Design R5 qua geluidsdemping, maar wilde graag een iets kleinere ATX case en denk dat Meshify C wel voldoet. Zijn er verschillen in specs tussen Tempered Glass en normale model? Een raam hoeft van mij eerlijk gezegd niet tenzij het betere koel/geluidsprestaties levert.

4). Monitor

Weet iemand misschien of er nog interessante 1440p 144-165 Hz monitors uitkomen dit jaar? Of gewoon gaan voor de monitor die ik nu heb staan in de lijst?

5). Overig

Als iemand nog andere dingen ziet die ik kan aanpassen of waar ik moet letten, dan hoor ik het graag :)

Alle reacties

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:58
Wat eerste ingevingen op basis van je vragen:

1: Gigabyte is een goed merk GPU leverancier. Die kun je zonder problemen aanschaffen!
2: Mx500 kun je ook in m2 formaat nemen... Scheelt weer een kabeltje! Of een 660 de moeite is laat ik liever aan iemand anders over.
3: Een raam is puur voor het uiterlijk. Wordt er niet koeler of stiller door. Een Meshify is wel iets minder stil dan bijvoorbeeld een S of C door het open mesh front. Koelprestaties zijn wel erg goed van een Mesh!
4: Overwatch is een hele snelle game... Ik heb geen ervaring met IPS schermen, maar vaak worden voor dit soort games TN panels gebruikt. Ik weet niet of ik een link mag delen van de "buren", maar hier staan wat aankondigingen van nieuwe schermen: https://nl.hardware.info/categorie/8/monitoren/nieuws
5: Ryzen 3 heeft wellicht (2 heeft al voordeel van 3200mhz) baat bij sneller geheugen dan 3000mhz. Goed om hier rekening mee te houden in je aankoop.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

@trixie24 de kwaliteit van Gigabyte kaarten is inderdaad over het algemeen prima, echter zijn soms de koelers luider dan nodig. Verder zijn HWI/Tweakers van dezelfde eigenaar, dus links delen mag prima.

@Thar een Intel 660P zal in sommige situaties sneller zijn, merkbaar wordt het echter lastig. Echter maakt 't voor gamen bizar weinig uit, en lijkt het mij weggegooid geld als je er meer voor zou betalen. Bij dezelfde prijs pak je natuurlijk de 660p. De prijs van SIComputers lijkt me nogal dubieus, maar dat kun je wellicht even kortsluiten.

144Hz monitoren zijn inderdaad over het algemeen TN-panelen, omdat je die makkelijker op 144Hz krijgt voor de prijs. IPS-versies komen zo langzamerhand ook op de markt.
pricewatch: Asus MG279Q Zwart
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart

zijn in ieder geval de moeite waard om te onderzoeken.
qua kast is mATX wellicht ook nog een optie? Zelf ben ik namelijk ook meer van een geluidsarme kast, en volgens mij is de Meshify lastiger stil te krijgen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Thar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05-2022
NLBUURMAN schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:12:
@Thar een Intel 660P zal in sommige situaties sneller zijn, merkbaar wordt het echter lastig. Echter maakt 't voor gamen bizar weinig uit, en lijkt het mij weggegooid geld als je er meer voor zou betalen. Bij dezelfde prijs pak je natuurlijk de 660p. De prijs van SIComputers lijkt me nogal dubieus, maar dat kun je wellicht even kortsluiten.

144Hz monitoren zijn inderdaad over het algemeen TN-panelen, omdat je die makkelijker op 144Hz krijgt voor de prijs. IPS-versies komen zo langzamerhand ook op de markt.
pricewatch: Asus MG279Q Zwart
pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart
pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart

zijn in ieder geval de moeite waard om te onderzoeken.
qua kast is mATX wellicht ook nog een optie? Zelf ben ik namelijk ook meer van een geluidsarme kast, en volgens mij is de Meshify lastiger stil te krijgen
Intel 660p 1 TB is op dit moment ~ 10 euro duurder dan de MX500, dus daarom zat ik het te overwegen. Maakt opzich niet super veel uit aangezien ik hem voornamelijk voor games ga gebruiken.

IPS 1440p 144-165 is er al een tijdje, maar nog niet echt met HDR oid dus wilde weten of er misschien nog een interessant scherm uitkomt dit jaar, of gewoon voor een bestaande te gaan.

Meshify is volgens HWI https://nl.hardware.info/...sultaten-geluidsproductie maar ~ 5 dB luider dan R5, maar koelt ietsje beter en is ook iets kleiner dus dat vind ik wel prima.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NLBUURMAN Voor €140,- heb je een Intel 660p 1TB, lijkt me het verschil van +- €5,- wel waard.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Hackus schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:14:
@NLBUURMAN Voor €140,- heb je een Intel 660p 1TB, lijkt me het verschil van +- €5,- wel waard.
Klopt, dat zeg ik ook, ik vraag me alleen af hoe die prijs zo laag kan zijn, en de pagina van SIcomputers toonde verder geen info. 4launch was de eerste webshop die ik herkende. Niet gecheckt bij de mx500. Maar als het verschil 5 euro is, zou ik het zelf inderdaad ook doen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 14:22
Goed inkopen, en sicomputers is vaak wel 1 van de goedkopere webshops. Persoonlijk prima ervaringen mee, alleen levertijd is Soms langer.
Overigens is het verschil een 10tje met de volgende shop, dus niet echt wereldschokkend.
En voor dat prijs verschil zeker doen idd
Pagina: 1