Toon posts:

hulp nodig bij selecteren pc onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik wil een volledige nieuwe pc samenstellen. Mijn collega heeft me aangeraden hier eens te vragen of mensen betere voorstellen hebben dan wat ik gekozen heb. Ook wil ik vragen of die dingen goed samenwerken en hoeveel voeding ik nodig heb.

Wat is je budget?
Mijn origineel budget was 1500, maar ik heb me er bij neergelegd dat het meer gaat zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet dat MSI een heel goed merk is, maar ik sta open voor alternatieven. Idem wat Samsung betreft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is belangrijk dat ik games als Total War Warhammer of City Builders vlot kan spelen, alsook andere nieuwe spellen. Af en toe ook grafische of videobewerking.
De pc moet VR aankunnen, ik wil later dit jaar ook een Vive kopen. Ook ben ik vaak geneigd verschillende dingen tegelijk te laten draaien.

Ik heb de volgende componenten al uitgekozen:

Processor: Intel Core i7-8700
Hoger is te duur en ik ben niet van plan aan overclocking te doen.

Motherboard: MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC
Deze leek mij het best voor de processor en grafische kaart die ik koos. (voor zover ik er kennis van heb)

Memory: 2 x 8 GB DIMM 288-pins DDR4 - 2666 MHz ? PC4 - 21300 - CL16 - 1.2 V
Heb me laten vertellen dat 16 GB is wat ik nodig heb, best in 2 slots en DDR4, verdere details ontgaan me. Waarom deze ram 300 betalen ipv 100?

Graphics Card: MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8 G
Beste prijs/kwaliteit. Minder zou de VR niet ten goede komen.

OS SSD: Samsung 970 Evo 500 GB
Ziet er een heel goede SSD uit, deze dient enkel voor windows, om snel te booten.

Vaste schijf: Barracuda ST2000DM006 2TB -
intern - 3.5" - SATA 6Gb/s - 7200 tpm -buffer: 64 MB

Disc Reader:
ASUS BC-12D2HT - Schijfstation
DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM / BDXL - 12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
Deze moet dvd's kunnen branden en blu-rays lezen

Qua voeding of koeling weet ik niet meer wat te nemen.

Alvast bedankt voor feedback!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk even in reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019 want daar staan 2 systemen van rond de 1500 Euro die net ietsjes nieuwer & uitgebalanceerder lijken dan wat je nu post.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt MAX3400. Indien nodig, mag hij wel een paar 100 euro omhoog.
Bij het eerste systeem zie ik dat het een 9700K is, ik heb me laten vertellen dat de K enkel nodig is voor overclocking. Qua videokaart had ik begrepen dat de Gaming Z 8 G beter is dan de Armor versie? Voor de SSD had men me ook aangeraden me te houden aan 500 GB en er een grote harde schijf als tweede schijf bij te nemen. Die Best Buy versie heeft ook geen blu-ray. Ik geloof wel dat die review goed is, maar ik ben een noob wat zelf een pc bouwen betreft.

Als ik in de versie van Bestbuy een blu-ray zou toevoegen en een harde schijf van 2 TB, wat moet ik dan wijzigen aan de voeding?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2019 22:26 ]

• trainsim87
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02-2023
Waarom geen AMD Ryzen 2700x of AMD Ryzen 2600x als proccesor, presteren bijna even goed als Intel ?

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-01 16:19
Mits je geduld hebt kun je wachten totdat Zen 2 (3e generatie ryzen cpu's) uit is. En misschien ook de gpu's, maar dat is aan jou.