Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 22:05
Hallo,

Ik ben rond aan het kijken voor een 2e hands body als vervanger voor mijn EOS 1000D aangezien dit toch al een oudere body is.

De keuze is gevallen op de 750D/760D of de 70D aangezien deze body's goed betaalbaar zijn en ik verwacht er wel weer een tijd mee vooruit te kunnen.

Nu zitten er natuurlijk een aantal voor en nadelen aan de beide camera's, maar misschien zijn er hier mensen die ervaring met beide? camera's hebben en me hierover meer tips/advies kunnen geven.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoi Tyrots,

Wat heb je zelf al gevonden qua voor- en nadelen?

Wat vind je belangrijk aan een camera en wat niet ?

Nu is het advies geven als op een mug schieten met een schot hagel :+ ofwel roepen zonder dat we wat achtergrond informatie hebben :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 22:05
Hier heb je inderdaad wel gelijk in haha,

Ik zal de camera voornamelijk gebruiken voor vakantiefoto's, landschappen, dieren (Ga in september naar zuid afrika dus dan ook safari foto's)

De 70D heeft 20.9MP en de 750D heeft 24MP nu vraag ik me af of dit verschil te merken is? Ik ga er t.o.v. mijn 1000D met 10MP altijd al op vooruit in ieder geval.

Verder zou de batterij bij de 70D langer mee gaan dan bij de 750D.

De 750D beschikt over Fasedetectie en zou dus sneller zijn met AF. De 70D heeft dit niet, nu is de vraag of ik het ga missen als ik het niet heb?

Wat ik heb kunnen vinden zijn er dus wel wat kleine verschillen, maar de vraag is of ik deze ga missen? Zoals al genoemd ga ik er t.o.v. mijn 1000D in alle opzichten al op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Martijn93 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:18:
De 70D heeft 20.9MP en de 750D heeft 24MP nu vraag ik me af of dit verschil te merken is? Ik ga er t.o.v. mijn 1000D met 10MP altijd al op vooruit in ieder geval.
Meer megapixels is tot op zekere hoogte fijn, maar ik zou je keus niet primair af laten hangen van die drie extra megapixels. FullHD is bijvoorbeeld maar 2MP en 4K is "maar" 8-9MP, dus voor op een scherm heb je die extra pixels niet nodig. Meer pixels is wel handig als je je foto's wil crppen of op een groter formaat wil afdrukken.
De 750D beschikt over Fasedetectie en zou dus sneller zijn met AF. De 70D heeft dit niet, nu is de vraag of ik het ga missen als ik het niet heb?
Volgens mij heeft de 70D ook fasedetectie.
Wat ik heb kunnen vinden zijn er dus wel wat kleine verschillen, maar de vraag is of ik deze ga missen? Zoals al genoemd ga ik er t.o.v. mijn 1000D in alle opzichten al op vooruit.
Of je iets gaat missen ligt geheel aan hoe je de camera gaat gebruiken. De 70D is een treetje hoger op de DSLR ladder dan de 750D, dus over het algemeen zal die wat meer mogelijkheden bieden. De 750D is daarentegen weer wat jonger. Ik zou zeggen, zet ze eens naast elkaar (Rebel T6i = 750D) en vergelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
De 70D heeft ook gewoon fasedetectie (net zoals iedere dslr). Daarnaast heeft de 70D een veel beter autofocussysteem voor video (dual pixel AF) dan de 750D. Omdat de 70d van een hogere serie is, heb je wat meer knopjes, een wat stevigere (grotere en zwaardere) body en een helderdere zoeker. Ook heeft de 70D een schermpje bovenop voor de belangrijkste informatie over je instellingen (zonder dat je daarvoor het lcd achterop hoeft aan te zetten.
Meer MP van de 750D is een wat te klein verschil t.o.v. de 750D. Betere lenzen zorgen voor meer kwaliteit dan meer MP.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II