Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een 4K Monitor te gebruiken als tv? Ik wil de monitor dan gaan combineren met een 4K chromecast.

Ik heb al een en ander opgezocht, maar dat waren allemaal vragen van 10 jaar geleden. Dus ik denk niet dat dat nog relevant is.

Graag hoor ik wat jullie ervan denken! Is het een goed alternatief of vergeet ik nog iets?

Alle reacties

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-11 18:13
Ik gebruik al 3 jaar een 1080p monitor als TV. Bronnen zijn de ziggo doos en Apple tv. Werkt prima (50fps en 60fpa, geen 24fps, maar dat hangt van je monitor af).

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is het niet vervelend om de monitor elke keer aan / uit te moeten zetten / source wisselen etc?

dat vind ik dan wel weer fijn aan een TV... al zou die hier ook niet veel meer hoeven doen dan beeld weergeven..

gezien de Ziggo-doos, Wii, HTPC, etc toch allemaal aan de receiver hangen.. welke over 1 HDMI kabel naar de TV door gaat..
en de receiver ook by default de audio afhandeld..

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je geen 24 fps?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ondersteunde refreshrates door de monitor.

Testing, one, two ...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meeste monitoren gaan niet lager dan 30 of 29.97Hz.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Dat is zeker mogelijk, onthoud wel dat je dan (in de meeste gevallen) geen afstandsbediening hebt. Zelf gebruik ik ook een 1080p monitor met een (oudere generatie) Chromecast, werkt prima!

Zorg voor een monitor met 60 fps, maar dat zal meestal wel het geval zijn.

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-11 18:13
SMSfreakie schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:27:
is het niet vervelend om de monitor elke keer aan / uit te moeten zetten / source wisselen etc?

dat vind ik dan wel weer fijn aan een TV... al zou die hier ook niet veel meer hoeven doen dan beeld weergeven..

gezien de Ziggo-doos, Wii, HTPC, etc toch allemaal aan de receiver hangen.. welke over 1 HDMI kabel naar de TV door gaat..
en de receiver ook by default de audio afhandeld..
Precies. Via de receiver (met afstandsbediening) kies je de source. Aanzetten van de hele reut doe ik één keer met een stekkerblokschakelaar.
Pagina: 1