Hallo,
Ik heb sinds enkele jaren een HTPC onder de TV staandie ik gebruik voor
Het moederbord begint het nu stilaan op te geven dus tijd voor een upgrade. Gezien ik deze pc toch voor 1 en ander ga gebruiken, is een Raspberry Pi dus zeker geen oplossing.
Volgende zaken zijn voor mij belangrijk:
Mijn budget ligt niet vast. Het hoeft niet het goedkoopste dat er is te zijn (dit ding gaat uiteindelijk hopelijk jaren meegaan), maar geld weggooien aan performance waar ik niks aan heb is ook niet de bedoeling.
Moest ik iets niet vermeld hebben, laat maar weten en alvast bedankt voor de hulp
Ik heb sinds enkele jaren een HTPC onder de TV staandie ik gebruik voor
- Kodi
- Netflix
- Muziek luisteren
- Browsen
- Youtube
- Fotos bekijken
- Videos te bewerken (in zeer beperkt mate, dit mag gerust traag zijn)
Het moederbord begint het nu stilaan op te geven dus tijd voor een upgrade. Gezien ik deze pc toch voor 1 en ander ga gebruiken, is een Raspberry Pi dus zeker geen oplossing.
Volgende zaken zijn voor mij belangrijk:
- Stil : ik probeer alles fanloos te doen (voor zover mogelijk, momenteel is enkel de CPU fanaangesloten)
- Surround geluid via HDMI (uit mijn huidig moederbord komt enkel 2.0 geluid via HDMI, waardoor ik een grafische kaart heb moeten toevoegen
- Wifi (geen bekabelde aansluiting bij de TV)
- 1080p
- Compatibiliteit met Ubuntu
- Native HDMI CEC ondersteuning zodat ik de adapter kan weglaten
- Mogelijkheid 4K/HDR in de toekomst
- SSD voor dataopslag (stiller dan HDD)
- Mediacenter case (ATX formaat)
- Voeding
- Grote processorkoeler (=stil), geen idee of die dingen universeel zijn
- HDMI CEC adapter (maar dus liever zonder als het kan)
- kleine SSD met OS
- HDDs met data (fotos, ...) van +/-2TB
- passief gekoelde - oeroude - grafische kaart met HDMI
- Kapot moederbord met CPU (geen idee de welke) & ram (ik denk 4GB)
Mijn budget ligt niet vast. Het hoeft niet het goedkoopste dat er is te zijn (dit ding gaat uiteindelijk hopelijk jaren meegaan), maar geld weggooien aan performance waar ik niks aan heb is ook niet de bedoeling.
Moest ik iets niet vermeld hebben, laat maar weten en alvast bedankt voor de hulp