Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen wifi voor mijn rgb verlichting van de aquarium .

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ,

Wie kan mij helpen .
Ik heb RGB verlichting gekocht voor mijn aquarium .
De wifi van de controller van de lamp is in orde maar de wifi van de gsm niet .
Hij geeft aan dat wifi verbonden / geen internet verbinding .
Als ik het stuurprogramma van gsm naar controller wil sturen werkt het niet .

Wie zou me kunnen helpen ??

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoe kom je erbij dat de Wifi-verbinding van de controller in orde is? Waarom zou het daar niet liggen en niet bij je telefoon? Wat denk je dat er aangepast moet worden op je telefoon om hem goed te laten werken?

Maar je geeft wel heel erg weinig informatie, @Verwijderd. Geef eens wat informatie over je hardware en software.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ik erbij kom omdat het lampje van de wifi brand neem aan als je geen wifi verbinding zou geven dat ook niet zou branden .

Omdat bij de wifi van de telefoon de huisverbinding neem van de wifi of eender welke andere zie ik eronder staan VERBONDEN
Nu staat er VERBONDEN/GEEN INTERNET VERBINDING . en daarom dacht ik dat de fout daar zou liggen.

hardware en software oei daar vraag je me wat sorry ken daar allemaal niets van wat bedoelt u waar vind ik dat .

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Dus de wifi verbinding werkt perfect, wat jou lamp heeft geen toegang tot het internet (hoop ik) :).

Als je verder geholpen wilt worden. Vertel dan iets meer.
Over welke lampen hebben we het nu?, heb je een model nummer of een link naar het apparaat.
En welk stuur programma wil je naar de lamp sturen, heb je daar een naam of beschrijving van?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

@Verwijderd
De wifi van de controller van de lamp is in orde maar de wifi van de gsm niet.
Hoe heb je dat bepaald ? Komt het overeen met de handleiding ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
@Smuggler

Dit zijn de lampen die ik heb gekocht .
https://www.hvpaqua.nl/nl/goldline-590mm.html

Dit is de controller
https://www.hvpaqua.nl/nl/controllers/

ik moet via een app een tijdsbestand op maken wanneer de lamp mag aanspringen en uitspringen met zonsopgang en zonsondergang .
Als dat klaar is moet ik dat via wifi naar de controller zenden zodat mijn lampen kunnen gaan wanneer en hoe ik dat wil .

En de controller is alleen op wifi geen internet .

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:50:
Hoe ik erbij kom omdat het lampje van de wifi brand neem aan als je geen wifi verbinding zou geven dat ook niet zou branden .
Dat is een stevige aanname als je dat niet baseert op documentatie zoals een handleiding ;)
Omdat bij de wifi van de telefoon de huisverbinding neem van de wifi of eender welke andere zie ik eronder staan VERBONDEN
Nu staat er VERBONDEN/GEEN INTERNET VERBINDING . en daarom dacht ik dat de fout daar zou liggen.
Nu zal ik even een aanname doen: Je RGB-controller speelt voor access point voor de initiele configuratie. Zolang jij met die access point verbonden bent, krijg je (natuurlijk) geen internet. Je moet de controller configureren zodat deze verbindt met jouw eigen Wifi-netwerk.
Maar goed, zie de handleiding. ;)
hardware en software oei daar vraag je me wat sorry ken daar allemaal niets van wat bedoelt u waar vind ik dat .
Die vraag is volgens mij veel makkelijker dan je denkt: Lees gewoon de cijfers en letters die op de controller staan op en type ze over in het reactieveld ;)
Je linkt naar de overzichtspagina. Ik denk dat je deze bedoelt? https://www.hvpaqua.nl/nl...ler-wifi-ios-android.html

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 20-01-2019 20:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Smuggler

Smuggler

Ik kan zo snel geen handleiding vinden op het internet van de betreffende controller,
Wel staat er in de beschrijving dat er een handleiding is meegeleverd.
Kan je samenvatten wat daar in staat?

edit: gevonden:

http://da.hvpaqua.nl/~hvpaqua/handleidingnl.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door Smuggler op 20-01-2019 20:13 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Smuggler

Smuggler

zo te zien moet de app gewoon werken zodra je met de lamp wifi verbonden bent. je hebt dan in elk geval geen internet.

Maar de app openen lukt dan niet, of die je in de app niets gebeuren?

• Room42
  • Niet online
Aha, dan is het dus minder geavanceerd dan ze op de site doen geloven. Wat een vreselijk amateuristische handleiding, zeg! Ik zou het haast 'Chinese kwaliteit' noemen :X

Maar @Verwijderd, voor jou geldt dus: Gewoon met de Wifi van de controller verbinden en dan de app gebruiken. Je hebt op dat moment geen internetverbinding! Als je klaar bent kun je weer met je eigen Wifi verbinding maken.

Let wel op dat de buren ook zonder enige barrière verbinding kunnen maken en je licht dus bedienen.

• Smuggler

Smuggler

@Room42 er is nog een uitbreiding mogelijk door hem met het normale netwerk te verbinden, maar dat is een volgende stap, dan is het apparaat niet meer door de buren te bedienen.

• Room42
  • Niet online
Ik zie ook dat er een schakelaar op zit om Wifi uit/aan te zetten. Dan zou ik deze zoveel mogelijk uit laten ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Smuggler De app werk en ik kan er alles in gebruiken . De lampjes branden .
De lamp en de app doen het gewoon . maar de gsm wifi niet .
En daarom denk ik dat het aan de gsm wifi moet liggen .
Daar blijft op staan verbonden/geen internet .
En op het wifi symbooltje op de gsm is een kruisje door . daarom dacht ik dat het de gsm was .
daarom denk ik ook dat ik het bewerkte bestandje niet via wifi kan verzenden naar de controller .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2019 20:59 ]

• Smuggler

Smuggler

Dus je kan de app gebruiken om de lampen te besturen... Dan werkt toch gewoon alles.
Om te internetten hoef je alleen weer te verbinden met je thuis netwerk...
Je gaat geen internet zien, zolang je verbonden bent met je lamp.

[ Voor 17% gewijzigd door Smuggler op 20-01-2019 21:00 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij is verbonden, dus dat is goed. Dat hij zegt geen internet is ook juist: Als je met je eigen router verbindt, dan zorgt die voor internet verder. Nu je met deze zet lampen verbindt is er geen internet, maar wel een normale verbinding tussen die twee.

Gezien het verbinden lijkt te werken, moet dat het probleem niet zijn. Kan je verder beschrijven wat je doet om het te versturen, en wat wel werkt, en wat niet werkt.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Verwijderd Ik verplaats dit topic naar Duurzame energie & Domotica aangezien dit topic niet veel met witgoed te maken heeft. Daarnaast is het handig wanneer je een volgende keer een topic opent even naar Het algemeen beleid #quickstart kijkt zodat zo goed mogelijk geholpen kan worden.

WG -> DED

200 fish found!

Pagina: 1