Toon posts:

P III 550 overklokken tot max.....

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een PIII 550 op een intel 810E met PLL : ICS-9250-BF-16.
FSB van 100 MHz.
Mbv CPUFSB krijg ik de FSB maximaal op 112 MHz en kom ik tot een CPU van maximaal 614 MHz.
Waar ligt nou de beperkende factor ? Is dat toch de PLL. Of is er nog andere FSB-tweaking software.

Verwijderd

intel 810 is niet bepaald de beste chipset.. het kan daar aan liggen... anders misschien je geheugen... ??

of je cpu.. katmai kan niet veel hoger dan 600 dacht ik..

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 12:14
van die serie was toch de 600 de snelste?! ze zullen wel niet voor niets gestopt zijn .. ?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:19 schreef Zeepoog het volgende:
van die serie was toch de 600 de snelste?! ze zullen wel niet voor niets gestopt zijn .. ?
warmte probleem ofzo was het geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
De CPU is een Coppermine.
Geheugenmodules zijn van 133 MHz.
Kennen jullie nog andere tweaking-FSB software ? Of kan ik verder niks meer ivm deze PLL ?

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:19 schreef Zeepoog het volgende:
precies, je kunt wel harder gaan koelen en het voltage opschroefen, maar op een gegeven moment houdt het gewoon op. Dan is het ontwerp van de processor gewoon niet voor die hogere aantal Mhz bedoeld (lengte van de pipeline enzo), en lukt het gewoon niet meer.

Een voorbeeldje: mijn k6-3+ 450 draait zonder problemen op 600 Mhz op het standaard voltage van 2 volt. Maar hij wil geen stap hoger, ookal is de warmte totaal geen probleem (40 graden stressed) en gooi ik het voltage omhoog naar 2,4 volt.
En wat blijkt? AMD is zelf opgehouden bij de 550 Mhz...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Coppermine P3-550 moet wel hoger kunnen, tot wel 800MHz... Als je een Slot1 (Katmai) P3 hebt, kan je als je geluk hebt tot zo'n 600 a 650MHz. Misschien is je chipset (810 = niet 133MHz gespecificeerd!) het probleem? Of je videokaart (FSB = 133 -> AGP = 83 -> PCI = 42MHz) bijvoorbeeld. Het geheugen kan ook, als het brak PC133 geheugen is. Probeer je geheugen instellingen eens heel conservatief te zetten (CAS 3-3-3 enz.)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 16:05

Bene

list incomprehension

Definitely een Katmai - dus vergeet het maar. Wrijf in je handjes met die 112 fsb, die komt echt niet hoger. Betere koeling gaat denk ik niet helpen, die chip heeft een hele, hele slechte warmteverdeling waardoor koude lucht de heetste onderdelen niet kan bereiken en betere koelers dus geen fluit helpen.

Verwijderd

Topicstarter
socket 370.
PCI bus staat nu op 37,3 MHz.
Voor mij is CAS hoge school werk ; waar kan ik zoiets instellen ?
Kennen jullie de CPU-SFB software. Je moet de PLL instellen en met deze (ICS 9250BF-16B) kan ik de FSB niet hoger krijgen dan 112 Mhz.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 16:32 schreef emilio het volgende:
Voor mij is CAS hoge school werk ; waar kan ik zoiets instellen ?
In de bios onder "chipset features setup" of hoe dat ook mag heten bij jou :)
Kennen jullie de CPU-SFB software. Je moet de PLL instellen en met deze (ICS 9250BF-16B) kan ik de FSB niet hoger krijgen dan 112 Mhz.
SoftFSB al geprobeert?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 23 juli 2001 16:28 schreef Bene het volgende:
Definitely een Katmai - dus vergeet het maar. Wrijf in je handjes met die 112 fsb, die komt echt niet hoger. Betere koeling gaat denk ik niet helpen, die chip heeft een hele, hele slechte warmteverdeling waardoor koude lucht de heetste onderdelen niet kan bereiken en betere koelers dus geen fluit helpen.
geen katmai, hij zei coppermine en socket370 in een latere post!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
soft SFB ook al eens geprobeerd; deze ondersteunt de PLL (ICS 9250 BF 16) NIET.
en het is een coppermine (aldus SiSoft Sandra).

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Misschien dat een van de PCI kaarten of je AGP kaart niet wil. Probeer eens op 133 te zetten, als je het goeie uitzoekt staat je PCI en AGP dan weer wel goed. Je cpu staat dan op 733 MHz.. moet een Coppermine toch wel kunnen zonder al teveel moeite vind ik. Maar misschien heb je gewoon pech.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1