Vraag

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Ik zoek een?
een nieuwe android smartphone dei gemakkelijk in mijn broekzak pst.
Mijn huidige Moto G3 (2015) begint te haperen en heeft last van onregelmatig batterij gebruik. (niet te wijten aan aps)

Wat is je budget?
Ik ben bereid tot 500 euro te geven, maar liefst (veel) minder natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen gamer. Mijn smartphone gebruik ik :
- om te bellen, smssen,
- messenger en whatsapp
- de bankapp
- internetten
- mail
- foto's (kan dan mijn DSLRmeer thuislaten)
- navigatie via Android Auto en Waze via mijn ingebouwd multimediasysteem in de auto (VAG product) vind ik belangrijk

Wat ik ook belangrijk vind zijn de afmetingen. Ik had toch graag een toestel met een lengte van 15 cm of minder, met een goede batterij in een apparaat dat lang up to date blijft. Ik heb qua updates slechte ervaringen met een s4 mini en de huidige G3 is qua updates ook niet je dat gebleken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hier begint het probleem voor mij. Ik kan geen duidelijke keuze maken en elk toestel heeft zijn voor- en nadelen.
Mijn "keuzes" tot zover - ik ga wel uit van 4GB werkgeheugen.
- Xiaomi mi a2 lite, budgetoplossing, Android one, maar duurzaam? hoe is de toekomst (updates?) fotokwaliteit is ook minder
- Nokia 7.1 : is in mijn ogen een twijfelgeval, in verhouding te duur (vind ik) en de versie met 4GB is niet te vinden. Daarnaast heb je nu nog de killer-app, funest voor mijn wekker app ;)
- Galaxy s9 : mijn eigenlijke voorkeur, maar ver boven budget, dus geen optie
- Galaxy s8 : updates bijna ten einde, verder wel oké
- Sony XZ2 compact : voldoet op het eerste zicht aan al mijn eisen, maar momenteel alleen interessant als tweedekans bij Coolblue, anders 599 euro
- Honor 10: in de 128GB versie dan, maar hoe zit het met het updatebeleid?
- Huawei P20 lite: updatepolitiek van Huawei schijnt niet goed te zijn (behalve de slagschepen dan en dan nog ...???)
-- Huawei P20: momenteel de duurste optie, goede camera, maar ???

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is voor mij moeilijk om kiezen, maar ik sta open voor juiie ervaringen en raad.

Nog een detail: ik ben Belg ;)

Beste antwoord (via sjokoboj op 26-01-2019 19:07)

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-11 20:54
de sony wat je noemt wordt gewoon onder 500 verkocht op bol, en verzonden naar België
https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000089764977

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
Samsung heeft regelmatig goede aanbiedingen, nu minimaal 100 Euro inruil in België, maakt dat de S9 binnen bereik, met name in de goede foto kwaliteit.
https://www.samsung.com/be/offer/mobile-trade-in/

Verwijderd

Binnenkort komt de Nokia 8.1 uit, voor €400 een erg waardige opvolger van de Nokia 8. Upgrades naar Android Q en Android R gegarandeerd. 64 GB opslag, 4 GB RAM, alle benodigde connectiviteitsmogelijkheden aan boord en de kwaliteit van Nokia.

De Samsung S8/S9 hebben vooral een erg goede camera en een fraai design.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Mijn advies zou ook zijn om een aanbieding van de S9 mee te pakken met jouw wensen. In NL zijn ze al eens voor 370 euro te verkrijgen geweest, dus ook in België zal die prijs wel dalen.

De Nokia 7.1 is ook frequent scherp geprijst te vinden. De hardware zit op een ideaal punt voor jouw gebruiksdoel, het scherm is hoogwaardig de camera bovengemiddeld voor een middensegmenter en doordat er een snapdragon 6xx in kan hij zowel lekker multitasken als het lang uithouden.

| live and give like no one else |

• sjokoboj
Alvast bedankt voor het meedenken.

Maar even mijn bedenkingen hierop.
Een s9 aan een schappelijke prijs in België? Euh, neen. Onmogelijk. Reken op minimaal 700 euro. Daar gaat van af 100 € extra inruilwaarde bovenop de inruilwaarde, dan is mijn volgende vraag hoe hoog is de inruilwaarde van een moto g3 die niet meer fatsoenlijk werkt? Waarschijnlijk niet te hoog. Eerst de s9 kopen trouwens en dan afwachten of je iets meer terugkrijgt boven de 100 euro van Samsung. Neem van mij aan dat de netto prijs de 500 euro makkelijk overstijgt.
Ik verwacht dat de s9 iets in prijs gaat dalen bij de introductie van de s10, maar verwacht zeker geen mirakels. En als de prijs interessant wordt vrees ik dat de tijd (en de resterende updates) tegen me gaan werken.

Nokia dan. De 7+ heb ik overwogen, net als de 8.1. Beiden zijn me op paier te groot (>15cm) maar ik wil de 8.1 eerst nog even vasthouden voor ik hem definitief afwijs (of niet). De 8.1 ken ik namelijk enkel van de foto op een paar websites.
Ik zou eventueel de 8 nog overwegen, maar die is blijkbaar niet meer te krijgen.

Zijn er nog andere suggesties of ervaringen?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

sjokoboj schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:18:
- foto's (kan dan mijn DSLRmeer thuislaten)
Ik zal je vast uit de droom helpen: er is geen telefoon die een DSLR echt kan vervangen qua kwaliteit, veelzijdigheid en flexibiliteit. Dat wil natuurlijk niet per se zeggen dat je niet toe kunt met een telefoon als je wat minder veeleisend bent ;)
- Xiaomi mi a2 lite, budgetoplossing, Android one, maar duurzaam? hoe is de toekomst (updates?) fotokwaliteit is ook minder
De Mi A2 Lite is een Android One-telefoon, dus je krijgt updates direct van Google. Dat zit dus wel goed.
Daarnaast heb je nu nog de killer-app, funest voor mijn wekker app ;)
Wat bedoel je hier mee? Wat voor killerapp en wat heeft dit te maken met je wekker? :?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • Beste antwoord

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-11 20:54
de sony wat je noemt wordt gewoon onder 500 verkocht op bol, en verzonden naar België
https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000089764977

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:42
sjokoboj schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:02:
Alvast bedankt voor het meedenken.

Maar even mijn bedenkingen hierop.
Een s9 aan een schappelijke prijs in België? Euh, neen. Onmogelijk.
Dan haal je hem over de grens, bijvoorbeeld Amazon France heeft hem voor 521 Euro:

https://www.amazon.fr/Sam...ID=31ae76sZ1cL&ref=plSrch

• sjokoboj
Compizfox schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:08:

Wat bedoel je hier mee? Wat voor killerapp en wat heeft dit te maken met je wekker? :?
nieuws: HMD Global onderzoekt agressief afsluiten apps op achtergrond Nokia-s...

En tussen haakjes, dat een DSLR, zelfs een compact camera, betere foto's neemt dan een smartphone weet ik ook wel :+
Maar een smartphone heb ik al op zak, een camera app die dan redelijke tot goede foto's neemt is toch een goede reden om die zware semi professionele DSLR eens wat meer thuis te laten op een city trip, niet waar? ;)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oh, je bedoelt een agressieve task killer.

Een killer app is iets heel anders: dat is een exclusieve app/programma die zo goed is dat die verantwoordelijk is voor de goede verkoopcijfers van een heel platform (console, OS, etc).
Maar een smartphone heb ik al op zak, een camera app die dan redelijke tot goede foto's neemt is toch een goede reden om die zware semi professionele DSLR eens wat meer thuis te laten op een city trip, niet waar? ;)
Voor mij persoonlijk niet. Ik weet dat het niveau van foto's die ik met mijn DSLR zou kunnen maken zoveel hoger is dan met mijn telefoon, dat ik niet eens de moeite doe om ze met m'n telefoon te nemen. Ik zou er toch niet tevreden genoeg over zijn.

Maar goed dat verschilt heel erg per persoon, het is maar net hoe serieus je het neemt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• sjokoboj
Je hebt gelijk!
Ik zoek dan ook geen echte DSLR vervanger in een smartphone maar ik zoek een smartphone die meer dan gewoon redelijk presteert in het onderdeel camera. Kwestie van comfort.
Voor het serieuzere werk neem ik toch een DSLR met een arsenaal lenzen mee.
Is deze discussie niet eerder voor een fotografieforum? ;)

En sorry voor de spraakverwarring over de appkiller.

Over de smartphones dan

Toch vreemd dat de prijzen hier zo hoog zijn en ook blijven. Zo is de s8 hier in de uitverkoop aan 399, terwijl in NL de s9 al aan minder t ekoop heeft gestaan. Vreemd.

Heeft er niemand iets bij te brengen over de Honor 10 of Huawei P20 (lite)?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
sjokoboj schreef op maandag 21 januari 2019 @ 07:11:
Je hebt gelijk!
Ik zoek dan ook geen echte DSLR vervanger in een smartphone maar ik zoek een smartphone die meer dan gewoon redelijk presteert in het onderdeel camera. Kwestie van comfort.
Voor het serieuzere werk neem ik toch een DSLR met een arsenaal lenzen mee.
Is deze discussie niet eerder voor een fotografieforum? ;)

En sorry voor de spraakverwarring over de appkiller.

Over de smartphones dan

Toch vreemd dat de prijzen hier zo hoog zijn en ook blijven. Zo is de s8 hier in de uitverkoop aan 399, terwijl in NL de s9 al aan minder t ekoop heeft gestaan. Vreemd.

Heeft er niemand iets bij te brengen over de Honor 10 of Huawei P20 (lite)?
Als ik Tweakers op de Belgische prijzen zet, zie ik de S9 toch echt voor net ff meer dan 500 euro staan...

• sjokoboj
De goedkope zijn wel NL websites. ;)
En er staat ook trouwens een waarschuwing bij dat de korting van Samsung niet geldt!

Maar zijn er echt geen andere opmerkingen dan de prijsstelling van de s9 op voor mij buitenlandse websites??

• ChinaGeek
Ik mis de Pocophone in je vergelijking.

• sjokoboj
Daar (suggestie pocophone) was ik nu echt op aan het wachten ! ;)
Jawel!

Maar heb je ook gelezen in de openingspost ?
Wat ik ook belangrijk vind zijn de afmetingen. Ik had toch graag een toestel met een lengte van 15 cm of minder,
De pocophone is langer dan die 15 cm, vandaar. De Nokia 7+ ook trouwens.
In ieder geval, ik sta open voor ervaringen met de pocophone en andere plussen, de broekzak en kleinere handen :)

• ChinaGeek
sjokoboj schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:05:
Daar (suggestie pocophone) was ik nu echt op aan het wachten ! ;)
Jawel!

Maar heb je ook gelezen in de openingspost ?

[...]

De pocophone is langer dan die 15 cm, vandaar. De Nokia 7+ ook trouwens.
In ieder geval, ik sta open voor ervaringen met de pocophone en andere plussen, de broekzak en kleinere handen :)
Je zult tot een compromis moeten komen ben ik bang.
15,5 of 15. Alles went.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11 14:36

woutur

Klauwtjes uit!

@sjokoboj S9 is nu te verkrijgen voor 504 euro bij de mediamarkt, daar komt nog een cashback van 100 overheen dus je betaalt uiteindelijk 404 euro. Prima deal lijkt me. Uiteraard in Nederland. Maar daar valt vast wel een mouw aan te passen.

[ Voor 20% gewijzigd door woutur op 25-01-2019 15:25 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• sjokoboj
Ik heb een kwartiertje geleden een Sony XZ2 Compact besteld. Het leek me een goede deal.
Pagina: 1