Ik zoek een?
een nieuwe android smartphone dei gemakkelijk in mijn broekzak pst.
Mijn huidige Moto G3 (2015) begint te haperen en heeft last van onregelmatig batterij gebruik. (niet te wijten aan aps)
Wat is je budget?
Ik ben bereid tot 500 euro te geven, maar liefst (veel) minder natuurlijk.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen gamer. Mijn smartphone gebruik ik :
- om te bellen, smssen,
- messenger en whatsapp
- de bankapp
- internetten
- mail
- foto's (kan dan mijn DSLRmeer thuislaten)
- navigatie via Android Auto en Waze via mijn ingebouwd multimediasysteem in de auto (VAG product) vind ik belangrijk
Wat ik ook belangrijk vind zijn de afmetingen. Ik had toch graag een toestel met een lengte van 15 cm of minder, met een goede batterij in een apparaat dat lang up to date blijft. Ik heb qua updates slechte ervaringen met een s4 mini en de huidige G3 is qua updates ook niet je dat gebleken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hier begint het probleem voor mij. Ik kan geen duidelijke keuze maken en elk toestel heeft zijn voor- en nadelen.
Mijn "keuzes" tot zover - ik ga wel uit van 4GB werkgeheugen.
- Xiaomi mi a2 lite, budgetoplossing, Android one, maar duurzaam? hoe is de toekomst (updates?) fotokwaliteit is ook minder
- Nokia 7.1 : is in mijn ogen een twijfelgeval, in verhouding te duur (vind ik) en de versie met 4GB is niet te vinden. Daarnaast heb je nu nog de killer-app, funest voor mijn wekker app
- Galaxy s9 : mijn eigenlijke voorkeur, maar ver boven budget, dus geen optie
- Galaxy s8 : updates bijna ten einde, verder wel oké
- Sony XZ2 compact : voldoet op het eerste zicht aan al mijn eisen, maar momenteel alleen interessant als tweedekans bij Coolblue, anders 599 euro
- Honor 10: in de 128GB versie dan, maar hoe zit het met het updatebeleid?
- Huawei P20 lite: updatepolitiek van Huawei schijnt niet goed te zijn (behalve de slagschepen dan en dan nog ...???)
-- Huawei P20: momenteel de duurste optie, goede camera, maar ???
Welke vragen heb je hier nog over?
Het is voor mij moeilijk om kiezen, maar ik sta open voor juiie ervaringen en raad.
Nog een detail: ik ben Belg
een nieuwe android smartphone dei gemakkelijk in mijn broekzak pst.
Mijn huidige Moto G3 (2015) begint te haperen en heeft last van onregelmatig batterij gebruik. (niet te wijten aan aps)
Wat is je budget?
Ik ben bereid tot 500 euro te geven, maar liefst (veel) minder natuurlijk.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben geen gamer. Mijn smartphone gebruik ik :
- om te bellen, smssen,
- messenger en whatsapp
- de bankapp
- internetten
- foto's (kan dan mijn DSLRmeer thuislaten)
- navigatie via Android Auto en Waze via mijn ingebouwd multimediasysteem in de auto (VAG product) vind ik belangrijk
Wat ik ook belangrijk vind zijn de afmetingen. Ik had toch graag een toestel met een lengte van 15 cm of minder, met een goede batterij in een apparaat dat lang up to date blijft. Ik heb qua updates slechte ervaringen met een s4 mini en de huidige G3 is qua updates ook niet je dat gebleken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hier begint het probleem voor mij. Ik kan geen duidelijke keuze maken en elk toestel heeft zijn voor- en nadelen.
Mijn "keuzes" tot zover - ik ga wel uit van 4GB werkgeheugen.
- Xiaomi mi a2 lite, budgetoplossing, Android one, maar duurzaam? hoe is de toekomst (updates?) fotokwaliteit is ook minder
- Nokia 7.1 : is in mijn ogen een twijfelgeval, in verhouding te duur (vind ik) en de versie met 4GB is niet te vinden. Daarnaast heb je nu nog de killer-app, funest voor mijn wekker app
- Galaxy s9 : mijn eigenlijke voorkeur, maar ver boven budget, dus geen optie
- Galaxy s8 : updates bijna ten einde, verder wel oké
- Sony XZ2 compact : voldoet op het eerste zicht aan al mijn eisen, maar momenteel alleen interessant als tweedekans bij Coolblue, anders 599 euro
- Honor 10: in de 128GB versie dan, maar hoe zit het met het updatebeleid?
- Huawei P20 lite: updatepolitiek van Huawei schijnt niet goed te zijn (behalve de slagschepen dan en dan nog ...???)
-- Huawei P20: momenteel de duurste optie, goede camera, maar ???
Welke vragen heb je hier nog over?
Het is voor mij moeilijk om kiezen, maar ik sta open voor juiie ervaringen en raad.
Nog een detail: ik ben Belg