Honeywell thermostaat blijt knipperen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-01-2019
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Honeywell T8851M.

blijft knipperen?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
ik heb net een Honeywell Chronotherm Modulation tye T8851M geïnstalleerd.
Nu blijft het de hele tijd knipperen inclusief de op het scherm aangegeven sleutel tekentje.
Weet iemand toevallig wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:46
Lees de handleiding vanaf pagina 50

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 20-01-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
Dat had ik al gedaan.
Maar het probleem zit daar niet bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
De cv-ketel heeft een storing en staat in vergrendeling. Door de resetknop van het cv-toestel in te drukken kan deze storing worden opgeheven. Indien de storingsmelding direct weer terugkomt, of zich regelmatig voor-doet, raadpleeg dan uw installateur.
NB: Indien u tijdens het knipperen op de toets drukt, verschijnt er in de meeste gevallen een storingscode. Deze code is afhankelijk van uw cv-toestel. Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van uw cv-toestel voor nadere informatie.

Dit is de tekst die voor jouw van toepassing is? Staat gewoon op blz 54.

Wat heb je verder al uitgeprobeerd zoals cv reset geven, bedrading (op de juiste aansluitpunten) nagekeken?
Vertellen wat er nu werkelijk op het display verschijnt.... , is jouw cv aangesloten middels opentherm of andersom aan/uit

[ Voor 23% gewijzigd door peteroff op 20-01-2019 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je installatie zal waarschijnlijk een storingscode aangeven
Weet je die niet
https://eerstehulpbijstoring.nl/cv-ketel-storingscode/

blijven knipperen van een thermostaat kan ook zomaar zijn dat je de draden verkeerd aangesloten hebt, of dat de CVinstallatie het protocol van de thermostaat niet ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat sleuteltje op je Honeywell thermostaat wil alleen maar zeggen dat er een storing is (en dus een "lock" op de gehele aansturing van de installatie). Wat voor een CV installatie probeer je aan te sturen middels die Honeywell thermostaat en misschien nog wel belangrijker: Wat geeft de ketel aan op 't eigen display?

Als je bijvoorbeeld die CV Installatie aan probeert te sturen middels "Open Therm" en die CV installatie snapt alléén maar "Aan - Uit" .....
kneus18 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:28:
ik heb net een Honeywell Chronotherm Modulation tye T8851M geïnstalleerd.
Nu blijft het de hele tijd knipperen inclusief de op het scherm aangegeven sleutel tekentje.
Weet iemand toevallig wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen.
Je hebt sowieso overigens een minder prettige periode uitgezocht om zomaar éven met dit soort apparatuur te gaan "rommelen".... :o

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 20-01-2019 19:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneus18
De ketel is een Vailant hr EXCLUSIEF

Daarop zat een VAG5000- Basic weersafhankelijke regeling aangesloten.
De twee draden uit de voedingskast, die erbij hoort, en die naar de thermostaat liepen heb ik gebruikt om de honeywell aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneus18 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:16:

De twee draden uit de voedingskast, die erbij hoort, en die naar de thermostaat liepen heb ik gebruikt om de honeywell aan te sluiten.
Eeeuh.... Juist ja? :o

Je hebt nu dus die Honeywell thermostaat zomaar even aangesloten op wat draden uit die "voedingskast" van dat VAG5000 apparaat? Zou dat Honeywell apparaatje niet beter gewoon direct op de Vaillant ketel aangesloten kunnen worden zonder tussenkomst van die (ITHO) VAG5000?

Kijk alsjeblieft even in de handleiding van de Vaillant ketel HOE je een thermostaat aan mag sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 20-01-2019 23:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peteroff
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
kneus18 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:16:

wat is het type van jouw "Vailant hr EXCLUSIEF" ? (VHR 45 S of de VHR 35 C bijvoorbeeld)
Pagina: 1