3D print platform - Particulieren laten printen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwinvdv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 10:33
Beste Tweakers,

Om eens het animo te checken een vraag aan jullie die een 3d printer hebben: wat zouden jullie vinden van een platform waarop je jouw 3d printer beschikbaar kan stellen (uiteraard tegen vergoeding) voor het maken van 3d prints. Iedereen wordt dus een 3d print service. Zou je aan zoiets mee willen doen? Denk je dat zoiets haalbaar is, heb je bijvoorbeeld tijd over voor printjes van een ander? Ik begreep dat 3D hubs dit heeft gedaan maar dat het gestopt is met particulieren.

Ik zie een platform voor me waar creators 3d prints kunnen uploaden en 3d printer eigenaren hier een prijsopgave voor kunnen geven. Dit moeten dan eigenaren in de buurt zijn zodat je niet met verzendkosten e.d. zit.

Het idee kwam op doordat ik zelf me aan het oriënteren was op 3d printers maar ik denk dat ik niet heel veel ga printen. Er zijn vast mensen in de buurt met een 3d printen en zou graag met ze in contact komen. Een platform zou hier natuurlijk mee helpen.

Om te zien hoeveel animo er is heb ik een formulier gemaakt, maar die mag ik hier niet vermelden, dus heb je interesse, laat het hieronder even weten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door arwinvdv op 20-01-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor de medetweakers: Dit is SPAM. Hij verzamelt e-mailadressen om te kunnen mailen. Niet doen. :w

@arwinvdv: Zie zoeken bij google naar '3d printing service'. Ze zijn er al. Begin gerust een concurrent.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 20-01-2019 17:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwinvdv
Room42 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:58:
Voor de medetweakers: Dit is SPAM. Je verzamelt e-mailadressen om te kunnen mailen. Niet doen. :w
@Room42 leek mij wel zo handig ja, om iedereen op de hoogte te houden als het platform ontwikkeld gaat worden... Of is dit niet toegestaan op Tweakers? In dat geval kan dit verwijderd worden.
Hmm, heb je mijn bericht gelezen? Ik wil een community print service opzetten. Dat is iets anders dan dat ik zelf een printer zou kopen en een webshop begin.

[ Voor 34% gewijzigd door arwinvdv op 20-01-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefreyu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Zo'n platform heeft al bestaan, deze zijn echter gestopt met printers van particulieren:
nieuws: 3D Hubs laat particulieren met 3d-printer niet meer toe

Oops, lezen is een vak, dit had je zelf al gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door nefreyu op 20-01-2019 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@arwinvdv Nee, mag niet :) Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

Misschien, als je je formulier (linkje) weghaalt, kun je er wel een discussie over starten. Want zoals @nefreyu terecht aangeeft, zijn de ideeën er duidelijk wel geweest maar bleek er voor 3Dhubs geen markt meer in te zitten. Zou dit nog steeds zo zijn? Misschien heb jij een beter idee?

[ Voor 58% gewijzigd door Room42 op 20-01-2019 17:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwinvdv
Jammer, dacht dat het een mooie aanvulling zou kunnen zijn aangezien 3d Hubs het niet meer doet. Dus aan de moderators, dit mag verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het idee is leuk, zoals 3D Hubs ook was,
Ik was ook een tijdje bij 3D Hubs, voor de aanpassingen en lozen van particulieren.

Maar er is blijft altijd een groot probleem, is dat voor die lui die iets willen laten printen, totaal geen idee hebben of een bestand/tekening 3D te printen is, en er veel tijd in gaat zitten om de tekening dan aan te passen, of uit te leggen dat het een dure zaak gaat worden omdat het een complexe of bijna onmogelijk te printen is.

Ik ben gestopt, omdat er teveel onbegrip ontstond, en men denkt dat het een fluitje van een cent is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Helaas, ik ga hier een slotje op zetten.
Mocht er een echt community idee achter zitten, dan is het een ander verhaal, en is het juist een mooi iets om via dit forum over te discussiëren. Maar het forum is geen werving/enquête plek, dus een topic zoals deze is daar niet op zijn plaats.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.