Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• sem_schout4
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-03 15:34
Mijn vraag:
Hallo, ik heb van de week een eigen domeinnaam aangevraagd zodat ik daar samen met een vriend een server op kan hosten, alleen loop ik tegen het probleem aan dat ik bij alle ports die ik probeer de zelfde melding krijg: "FAILED TO BIND TO PORT" . Als ik hem lokaal host met dezelfde instelling, werkt hij direct. Ik heb in de firewall als regels toegevoegd voor zowel TCP als UDP met de port erin. Bij de hosting heb ik ook al de (denk ik) goede records ingevuld en ik heb uiteraard de router geport forward.
Hieronder zet ik nog even de records die ik op mijn domein invul:

play.sandersongames.nl A 1 MIN 80.11.222.333
_minecraft._tcp.play.[mijneigendomein].nl SRV 1 MIN 5 0 10216 play.[mijneigendomein].nl

Ik heb alleen even mijn domein en ip adres er even anders ingezet ;-)

Iemand die mij hier mee kan helpen?

Groetjes Sem

• sem_schout4
Ik heb trouwens al meerdere poorten geprobeerd, dit was de poort van mijn laatste poging

Beste antwoord (via sem_schout4 op 20-01-2019 22:32)

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:38

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Failed to bind to port betekend dat het programma, de minecraft server in dit geval, de poort niet kan openen. Dit kan verschillende redenen hebben. De meest voorkomende is dat de poort al in gebruik is, maar volgens mij krijg je deze fout ook als je server zo is ingesteld dat hij alleen bepaalde poorten mag open zetten (whitelisten). Ik zou nog eens goed kijken of je server op die manier is ingesteld en zo ja, de poort die je wil gebruiken whitelisten.

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:26
En welke poort staat erin je config?
En heb je de server nu zelf.thuis of bij een derde partij?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:38

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Failed to bind to port betekend dat het programma, de minecraft server in dit geval, de poort niet kan openen. Dit kan verschillende redenen hebben. De meest voorkomende is dat de poort al in gebruik is, maar volgens mij krijg je deze fout ook als je server zo is ingesteld dat hij alleen bepaalde poorten mag open zetten (whitelisten). Ik zou nog eens goed kijken of je server op die manier is ingesteld en zo ja, de poort die je wil gebruiken whitelisten.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Intern testen is sowieso niet handig; als je "server" en je test-machine op hetzelfde subnet zitten, omzeil je in 99.99% van alle gevallen je router en dat is (waarschijnlijk) de boosdoener in het niet kunnen verbinden van WAN -> LAN.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sem_schout4
Gropah schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:56:
Dit had er o.a. inderdaad mee te maken, ook had ik een fout met mijn thuis ip gemaakt in de hosting. Thnx allemaal! Het werk ook buiten mijn netwerk btw.
Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True