Snelle VPN router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der antoon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Op het moment gebruik ik een netgear r7000 met merlin firmware. Hierbij maak ik via de VPN cliënt verbinding met airvpn. (Erg stabiel)
Ik kan instellen welke apparatuur de VPN tunnel gebruikt en welke niet. Daarnaast gebruik ik een pihole om advertenties te blokkeren.

Helemaal tevreden op één ding na: de snelheid van de VPN verbinding.
Ik heb een glas verbinding met 150 up en down. De VPN verbinding blijft echter steken op zo’n 25.

Nu heb ik gezocht naar snellere routers maar die kan ik of niet vinden of ze voldoen niet helemaal:
De Microtik 4011 is snel maar een openvpn verbinding op basis van udp doet hij niet met Airvpn.
Dan heb ik nog een Vilfo gevonden. Ook snel maar behalve dat deze erg duur is kan deze alleen met 2,5 GHz of 5 GHz en niet beide tegelijkertijd.

Ben aan het spelen geweest met een ASUS n3150 moederbord met pfsense en opnsense maar dat is alsof je met een kanon op een mug schiet.

Kortom mijn vraag is hoe jullie dit opgelost hebben: een snelle VPN verbinding met behulp van een standaard router.

Beste antwoord (via der antoon op 20-01-2019 16:59)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 15:56

|sWORDs|

vSphere/ESXi

der antoon schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:52:
Kijk, dat zou wat kunnen zijn. Ik was de blog al tegen gekomen maar verder gezocht omdat men het over 80 Mbps heeft.
Maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met de eigenlijke verbinding.

Eens kijken of ik hier meer over kan vinden. Zal het hier laten weten
260Mbit OpenVPN, 300Mbit IPSEC, 490Mbit Wireguard.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Budget, budget, budget.

150MBit VPN is vrij heftig, in mijn beleving ga je zoiets niet vinden bij de goedkope thuisrouters en zit je heel snel in het (semi-)professionele segment. Paar honderd € ben je wel kwijt dus, als je het op je router wil doen.

Nu lijkt AirVPN iets in de richting te zijn van NordVPN, ik zou daar gewoon je reguliere Windows of Linux client voor gebruiken en vanaf je netwerk geen dingen waar je dat VPN voor nodig hebt. (Ofwel, BT lekker op je PC laten draaien...) Daar heb je CPU power zat om zo'n snelle VPN verbinding te kunnen gebruiken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:54
der antoon schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:53:
Ben aan het spelen geweest met een ASUS n3150 moederbord met pfsense en opnsense maar dat is alsof je met een kanon op een mug schiet.
Onderschat niet hoe zwaar 150Mbps OpenVPN verkeer is. Daar ben je waarschijnlijk ook al achter. Een gewone consumenten router kan dit gewoon simpel niet aan. Oplossing is eigenlijk zoals je het zelf ook aangeeft... x64 hardware icm pfsense op een variant er van.
Maar wat is je budget? Daar hangt het eigenlijk vanaf. Een zuinig x64/atom hardware lost eigenlijk je probleem op en is denk ik de enige oplossing.
Kortom mijn vraag is hoe jullie dit opgelost hebben: een snelle VPN verbinding met behulp van een standaard router.
pfsense icm intel hardware..... Ik doe 500Mbps met OpenVPN indien noodzakelijk. Maar ik gebruik meestal ipsec voor vpn verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
VPN performance hangt sterk af van de CPU. Zo'n embedded ARM of MIPS SoC gaat geen dikke pijp aanbieden over VPN, dat kan je vergeten. Best-case scenario is als je een multicore chip hebt met AES offloading en een VPN protocol dat zowel offloading als multithreading ondersteunt.

Als je een flinke VPN verbinding wil kunnen maken moet je denken aan een systeem met een desktop of server class CPU, zoals een high end i3, een i5 of een xeon e3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Had je deze blogpost al gezien?
Nieuwere consumentenrouters met hardware acceleration komen een heel eind.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lijkt er inderdaad op dat de RT-AC86U - AC2900 de nieuwe wonderboy is voor VPNgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der antoon
  • Niet online
Kijk, dat zou wat kunnen zijn. Ik was de blog al tegen gekomen maar verder gezocht omdat men het over 80 Mbps heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 15:56

|sWORDs|

vSphere/ESXi

der antoon schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:52:

260Mbit OpenVPN, 300Mbit IPSEC, 490Mbit Wireguard.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der antoon
  • Niet online
Top, dank je.
Probleem opgelost.
Pagina: 1