Hulp bij configuratie universele display controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
hey allen,

Ik ben aan het knutselen met een universele display controller maar ik krijg hem niet goed werkend. De controller is gebaseerd op een Realtek RTD2556. Het display komt uit een laptop en heeft als serienummer [B133XTN01.3]. Dit display heeft een 1366*768 WXGA resolutie. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de controller geconfigureerd is voor een 1920*1080 display. Mijn display's backlight gaat aan, wat naar mijns inziens indiceert dat de controller werkt. In windows geeft deze ook netjes aan dat 1920*1080 de aanbevolen resolutie is.

Nu zit hier mijn probleem: hoe configureer ik mijn controller zodanig dat ik een WXGA resolutie als output krijg over de LVDS kabel? De enige aansluitingen die ik heb zijn een 12v DC jack, 3,5mm audio jack, LVDS ribbon connector en een ribbon kabel voor de control input (on/off, menu, up/down, enter)

Ik heb geen jumpers op het PCB kunnen vinden (klik link "universele display controller" voor fotos). Het internet is in dit geval ook niet zo heel behulpzaam, want alle informatie die ik kan vinden is in het russisch en wil niet goed vertalen.

UPDATE
Ik ben er inmiddels achter dat op deze controller verkeerde firmware draait. Deze firmware is opgeslagen in dit flashgeheugen[fm25q04]. Nu verandert de kern van mijn vraag nietzozeer, maar ik moet hem misschien anders stellen:

Is het mogelijk om andere firmware te flashen in dit geheugen en weet iemand waar ik deze firmware kan vinden?

UPDATE 2
Inmiddels een firmware gevonden in een .bin container. Deze firmware is voor een FHD display, maar misschien kan iemand helpen om een WXGA display werkend te krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door Rickkamminga op 20-01-2019 14:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28
Kun je op de pc niet "gewoon" de resolutie op 1366*768 instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkamminga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 12:43
Hey JBHC,

Dit heb ik inderdaad geprobeerd. Helaas werkt dit niet. De controller moet een "grid" aansturen van 1366*768 pixels en het maakt hierbij niet uit of het invoersignaal hierbij op een andere resolutie draait.

Op het moment probeert de controller een grid van 1920*1080 pixels aan te sturen, waardoor het display simpelweg niet met het signaal overweg kan.

Het pad wat het signaal aflegt ziet er als volgt uit:
HDMI > Controller/scaler > LVDS ribbon > Display control board > Display

Op de controller/scaler draait dus verkeerde firmware.