Toon posts:

Probleem met tekstvak InDesign

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YaraN
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-01-2019
Hoi,

Ik gebruik al een aantal jaren CS6. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan bij het gebruik van InDesign. Ik maak een tekstvak (of bewerk een bestaand tekstvak, dat maakt geen verschil) en voer tekst in. Zodra ik op enter druk krijg ik een rood plusje (overset text) te zien in plaats van dat mijn tekst op de volgende pagina verder gaat. Hierbij maakt het niet uit hoe groot of hoe klein mijn tekstvak is.

Helaas heb ik online nog geen oplossing kunnen vinden. Het opnieuw installeren van het programma heeft geen verschil gemaakt in elk geval.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? _/-\o_

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je een screenshot? Waar heb je al naar gezocht, dan hoeven wij dat niet meer te doen. ;)

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
Misschien even je persoonlijke voorkeuren van InDesign naar de standaard voorkeuren veranderen.

Zie https://helpx.adobe.com/n.../setting-preferences.html

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 12:32
Zijn de tekstkaders wel aan elkaar gekoppeld? Een ander euvel kan zijn dat de paragraafstijl ingesteld staat op plakken aan basislijn, en dat deze zo is ingesteld dat er geen ruimte meer onder is (en onder het volgende tekstkader). Maar dat is een beetje een wilde gok.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-11 17:44
Savantas schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:18:
Zijn de tekstkaders wel aan elkaar gekoppeld? Een ander euvel kan zijn dat de paragraafstijl ingesteld staat op plakken aan basislijn, en dat deze zo is ingesteld dat er geen ruimte meer onder is (en onder het volgende tekstkader). Maar dat is een beetje een wilde gok.
Hier zat ik ook aan te denken.
Al de tekstkaders gekoppeld zijn, lijkt het me sowieso dat het een instellingen van je paragraafstijl is.
Het kan ook ruimte ervoor of erna zijn. Als die waarde groter is dan de hoogte van je tekstkader, past het ook nooit.

Het is sowieso niet CS6 gerelateerd.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee