Ik ben sinds kort mijn PC wat stiller aan het maken, ben een klein beetje een stilte-freak...
Heb een Fractal Design Define S met de 2 standaard fans op 600RPM (7 volt.)
Enkel 1 fan die ik nog wel hoor, zeker als de CPU meer moet doen: de stock Intel koeler. Hij koelt prima enkel heeft ie onder load wel een irritante hoge pitch.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuwe CPU-koeler, eentje die lekker stil is en mijn CPU voldoende kan koelen.
Ik hoop wel dat de uiteindelijke koeler ook makkelijk te monteren is, heb geen zin om een uur daar aan te besteden
(zie dat o.a de Black Phantom een redelijk ouderwets mounting systeem heeft?)
Ook zou ik het fijn vinden als die koeler dan ook nog meegenomen kan worden naar een eventuele nieuwe socket (bijvoorbeeld Zen 3 AMD!) Maar is geen absolute must (want we weten nog niks over nieuwe sockets/architecture)
Wat is je budget?
Neem aan dat ik niet meer dan 30-40 moet uitgeven, maar als er voor 50 iets beters is, is dat geen probleem.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb goeie ervaringen gehad met Arctic fans, maar hoor ook goede dingen over Gelid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Wat heb je al gevonden?
pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
pricewatch: Gelid Solutions Phantom
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition (stuk duurder helaas)
Ik zie dat de Phantom Black een geluidsproductie heeft van 12dB, is die echt zo stil?
Welke is de betere van de geselecteerde? Ik heb geen heethoofd als processor dus ze kunnen, neem ik aan, allemaal wel voldoende koelen.
Ik hoor graag jullie suggesties!
Heb een Fractal Design Define S met de 2 standaard fans op 600RPM (7 volt.)
Enkel 1 fan die ik nog wel hoor, zeker als de CPU meer moet doen: de stock Intel koeler. Hij koelt prima enkel heeft ie onder load wel een irritante hoge pitch.
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuwe CPU-koeler, eentje die lekker stil is en mijn CPU voldoende kan koelen.
Ik hoop wel dat de uiteindelijke koeler ook makkelijk te monteren is, heb geen zin om een uur daar aan te besteden
Ook zou ik het fijn vinden als die koeler dan ook nog meegenomen kan worden naar een eventuele nieuwe socket (bijvoorbeeld Zen 3 AMD!) Maar is geen absolute must (want we weten nog niks over nieuwe sockets/architecture)
Wat is je budget?
Neem aan dat ik niet meer dan 30-40 moet uitgeven, maar als er voor 50 iets beters is, is dat geen probleem.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb goeie ervaringen gehad met Arctic fans, maar hoor ook goede dingen over Gelid.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 185,05 | € 185,05 |
1 | MSI B150M PRO-VDH | € 79,- | € 79,- |
1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 230,- | € 230,- |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13 | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master GM G450M | € 62,50 | € 62,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,35 |
Wat heb je al gevonden?
pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B
pricewatch: Gelid Solutions Phantom
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition (stuk duurder helaas)
Ik zie dat de Phantom Black een geluidsproductie heeft van 12dB, is die echt zo stil?
Welke is de betere van de geselecteerde? Ik heb geen heethoofd als processor dus ze kunnen, neem ik aan, allemaal wel voldoende koelen.
Ik hoor graag jullie suggesties!
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ