Toon posts:

1060 6 gb en een zeer lage fps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb laatst een nieuw laptop gekocht van MSI namelijk de GF62VR 7RF.Nou wou ik laatst even lekker basic gaan starten met een game die niet zo zwaar was namelijk de Euro truck simulator.En steeds krijg ik mijn fps rond de 30,wat voor een 1060 6 gb erg laag is natuurlijk met een game als Euro truck.En hierdoor werd ik best zwaar geirriteerd.

SPECS:
I7-7700HQ
NVIDEA 1060 6 GB &intel hd .....
16 GB RAM
256 SSD 1 TB HDD

Heb al best veel dingen geprobeerd,zelf dacht ik eerst dat hij alleen de intel gebruikt en niet wil overgaan naar nvidea..
-via de nvidea configuratie het vsync uit gedaan.
-weer via de nvidea het zo danig gedaan dat het spel alleen runt op nvidea (teminste zo heb ik het ingestelt,of hij daadwerkelijk erop draait weet ik niet.
-drivers geupdated

Zou gelijk uw hulp willen,want heb al paar dagen geen zin om te gamen omdat hij het met te laag fps speelt voor zijn niveau... :N

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56

M2M

medicijnman

Stap 1 is een benchmark draaien.

3dmark zou een goed begin zijn. Daar komt een score uit en kunnen wij je vertellen of de score normaal is of niet.

edit: Als ik deze post moet geloven op steam, dan zou je rond de 70 - 80 FPS moeten halen op ultra settings:

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=765991026

[ Voor 37% gewijzigd door M2M op 20-01-2019 12:47 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@M2M
Sorry maar wat moet ik nu precies doen,dit is mijn eerste laptop en mijn eerste vraag op tweakers vandaar dat ik er niet zo veel van af weet.Maar wat bedoel je met benchmarks betere games testen of 3dmark downloaden en dan iets doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56

M2M

medicijnman

Als je een benchmark draait, test je je hardware op performance. Daar komt een getal uit die je kunt vergelijken (of wij kunnen vergelijken) met vergelijkbare systemen om te zien of je laptop ongeveer voldoet aan zijn specificaties.

edit:
Deze link: https://benchmarks.ul.com/3dmark#windows

En dan de windows versie pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 20-01-2019 12:55 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Eens met @M2M -- draai eens iets in de lijn 3DMark of unigine heaven, en vergelijk je score met vergelijkbare hardware. Kijk tevens eens met een tool als Afterburner of er nergens bottlenecks bestaan, en of er geen thermal throttling plaats vind.

Over het hoe? Tsja, dit is tweakers. Het meeste wijst zichzelf wel, maar wat eigen inzet wordt gewaardeerd.

offtopic:
Het is teven nVidia. Nivea is huid-chemicaliën, en nvidea is een met shampoo ingesmeerde videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 14:09

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Draai je de game per ongeluk niet op de Intel GPU ipv je nvidia? Je kan in de nvidia setting dit forceren per executable mocht hij hem niet zelf goed selecteren.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn MSI laptop zit een knop aan de rechterkant naast het toetsenbord waarmee ik kan wisselen tussen de Nvdia gpu of Intel gpu.
Dat had in mijn eerste maanden ook voor verwarring gezorgd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:54:
Als je een benchmark draait, test je je hardware op performance. Daar komt een getal uit die je kunt vergelijken (of wij kunnen vergelijken) met vergelijkbare systemen om te zien of je laptop ongeveer voldoet aan zijn specificaties.

edit:
Deze link: https://benchmarks.ul.com/3dmark#windows

En dan de windows versie pakken.
@M2M
-Ik heb het gedaan en de resultaten ware als volgt.
gemiddelde 3702
Graphics Score 3 667
CPU Score 3 921

wel merkte ik dat het fps steeds tussen 20-25 fps zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:57:
Eens met @M2M -- draai eens iets in de lijn 3DMark of unigine heaven, en vergelijk je score met vergelijkbare hardware. Kijk tevens eens met een tool als Afterburner of er nergens bottlenecks bestaan, en of er geen thermal throttling plaats vind.

Over het hoe? Tsja, dit is tweakers. Het meeste wijst zichzelf wel, maar wat eigen inzet wordt gewaardeerd.

offtopic:
Het is teven nVidia. Nivea is huid-chemicaliën, en nvidea is een met shampoo ingesmeerde videokaart
@Umbrah
-Ikheb het geprobeerd en wat info proberen te vinden op he.t internet.Ik kwam erachter dat mijn GPU 1 telkens hoger was dan cpu,op het internet vond ik dat dit betekende dat ik een gpu bottleneck had ofiets.
mkleinman schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:06:
Draai je de game per ongeluk niet op de Intel GPU ipv je nvidia? Je kan in de nvidia setting dit forceren per executable mocht hij hem niet zelf goed selecteren.
@mkleinman
-Ja,daar denk ik er ook aan ,want als ik mijn taakbeheer open zie ik normaal dathet altijd 0 procent is bij mijn nvidea en bij mijn intel is het dan 2 procent of iets en tijdens het gamen begint nvidea te werken en dan is dat 10 procent ofzo en dan zie ik bij intel 45 procent etc.
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:12:
Op mijn MSI laptop zit een knop aan de rechterkant naast het toetsenbord waarmee ik kan wisselen tussen de Nvdia gpu of Intel gpu.
Dat had in mijn eerste maanden ook voor verwarring gezorgd :+
@Verwijderd
-heb het bekeken maar ik heb maar 2 knopjes.
1 voor booster van koeling ander voor de Msi dragon center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:55:
[...]

@Umbrah
-Ikheb het geprobeerd en wat info proberen te vinden op he.t internet.Ik kwam erachter dat mijn GPU 1 telkens hoger was dan cpu,op het internet vond ik dat dit betekende dat ik een gpu bottleneck had ofiets.

[...]

@mkleinman
-Ja,daar denk ik er ook aan ,want als ik mijn taakbeheer open zie ik normaal dathet altijd 0 procent is bij mijn nvidea en bij mijn intel is het dan 2 procent of iets en tijdens het gamen begint nvidea te werken en dan is dat 10 procent ofzo en dan zie ik bij intel 45 procent etc.

[...]

@Verwijderd
-heb het bekeken maar ik heb maar 2 knopjes.
1 voor booster van koeling ander voor de Msi dragon center
Zoals in je andere topic al geopperd: MSI Afterburner installeren en tijdens het gamen een tijdje laten loggen, en dan vervolgens je log hier plaatsen.
Je FPS lijkt me inderdaad erg laag. Mogelijk dat bijvoorbeeld de temperatuur van je CPU of GPU te hoog oploopt waardoor de boel terugclockt, maar zonder log is er niet veel over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 09:05

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Inderdaad even afterburner of hw monitor er op/achter zetten.
Had afgelopen week een simulaire situatie waar ik een bf2 mod wou spelen en ook niet vooruit te branden was.
Bleek dat de graka (r9 280x) niet hoger klokte dan 500Mhz.

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Stel je energiebeheer schema in op Hoge Prestatie (High Performance).

Hiermee zorg je dat je cpu, gpu, etc niet terug geklokt worden.

Klik hiervoor op het batterij icoontje en sleep de slider naar rechts toe om dit in te stellen.

En verder alle drivers updaten dus ook je chipset, geluid, lan etc

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Dit zou je ook kunnen proberen: https://www.reddit.com/r/...ated_nvidia_gpu_solution/ Indien je de Steam versie van Euro Truck Simulator hebt kan je ook het volgende proberen: steam library -> rechts klikken op Euro Truck Simulator -> Eigenschappen -> startopties instellen en typ daar
--force-opengl .
Pagina: 1