pc inschakelen dmv monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb weleens ergens gelezen dat het mogelijk is, dat als je je monitor aanzet dat dan gelijk de PC zelf ook aangaat? kan dit en hoe?
en anders: hoe zorg ik ervoor dat mn pc ook uit gaat als mn pc uit gaat? :?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 23 juli 2001 14:56 schreef ido het volgende:
ik heb weleens ergens gelezen dat het mogelijk is, dat als je je monitor aanzet dat dan gelijk de PC zelf ook aangaat? kan dit en hoe?
en anders: hoe zorg ik ervoor dat mn pc ook uit gaat als mn pc uit gaat? :?
huh dat eerste weet ik niet dat laatste is heel simpel.

en oude voeding nemen waarop je monitor kunt uitschakkelen. Mocht je niet zo een voeding hebben een verleng snoer nemen en daarop een schakelaar aansluiten en als je pc uit zet druk je gewoon die schakelaar om. Dan gaat alles uit wat je d'r op heeft aan gesloten.

Maaruh waarom zou je computer uitzetten dat is hardstikke slecht voor hem hoor.

ps hoop dat je dit bedoelde ik zou ieg die laatste zin aan passen want: "hoe zorg ik ervoor dat mn pc ook uit gaat als mn pc uit gaat" klopt niet helemaal

Lekker zijn is een gave :)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op maandag 23 juli 2001 15:03 schreef lordspacie het volgende:

[..]

en oude voeding nemen waarop je monitor kunt uitschakkelen. Mocht je niet zo een voeding hebben een verleng snoer nemen en daarop een schakelaar aansluiten en als je pc uit zet druk je gewoon die schakelaar om. Dan gaat alles uit wat je d'r op heeft aan gesloten.

INderdaad... PC's zijn er om aan te zijn..
LOL spacie

Verwijderd

hoe zorg ik ervoor dat mn pc ook uit gaat als mn pc uit gaat
Hmmm :) volgens mij bedoel je dat niet zo?

• efan
  • Niet online
pc uitzetten is slecht??? denk het niet... maar ik moet er dus gewoon een andere voedingskabel opzetten?

• efan
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 15:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hmmm :) volgens mij bedoel je dat niet zo?
ja toch wel dus... dit heb ik wel eens op een site zien staan hoe dat moest maar ben de link kwijt :( weet iemand hoe ik dit kan fixen, dat ik mn pc automatisch aangaat als ik mn monitor aanzet?

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 23 juli 2001 15:05 schreef ido het volgende:
pc uitzetten is slecht??? denk het niet... maar ik moet er dus gewoon een andere voedingskabel opzetten?
huh ja dat is slecht moet ie weer alles opstarten en bla bla bla

maaruh dat zeg ik niet. Kijk je moet ff op je voeding van je computer kijken of je je monitor erop kan aansluiten zo ja dan doe je dat zoniet dan moet je een stekker doos met schakelaar nemen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en oude voeding nemen waarop je monitor kunt uitschakkelen.
Die hoeft niet per sé oud te zijn hoor, de bak waar ik nu op zit (+/- een jaar oud) heeft wel zo'n monitor aansluiting (die ik overigens niet gebruik), maar eentje van een jaar ouder die hier staat heeft het weer niet.
Het ligt dus meer aan het merk dan aan de leeftijd.

• efan
  • Niet online
damn.... mijnes heeft die aansluiting dus niet :Ž(

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 23 juli 2001 15:09 schreef Bigs het volgende:

[..]

Die hoeft niet per sé oud te zijn hoor, de bak waar ik nu op zit (+/- een jaar oud) heeft wel zo'n monitor aansluiting (die ik overigens niet gebruik), maar eentje van een jaar ouder die hier staat heeft het weer niet.
Het ligt dus meer aan het merk dan aan de leeftijd.
ja sorry kwam er ook net achter toen ik achter deze pc zat. ik had het hiervoor enkelt bij wat oudere systemen gezien.

maar goed dat is dus wel de oplossing om je monitor tegelijk uit te laten gaan met je pc. overigens anders om kan het volgens mij niet.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

Yucko

One clown to rule them all !

die oude AT voedingen zijn nog het beste om ervoor te zorgen dat de monitor samen met de pc aangaat (moet je wel een click-schakelaar op monitor hebben), want die ATX voedingen met een doorlus mogelijkheid geven al meteen stroom af via doorluskabel zodra de voeding in stopkontakt zit. Ik heb dit nl. met een externe cd-rom die via voeding van ATX kast hangt :( Nu moet ik de cdrom toch nog extra uitzetten dmv schakelaar

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Er bestaan ook 230 volt master / slave switches, als de een vermogen gaat verbruiken (monitor dus) dan schakelt de switch de andere verbruikers ook aan. In de electuur staan wel eens zoŽn schemaŽs. Ik heb er geen ervaring mee.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:24 schreef ascii het volgende:
Er bestaan ook 230 volt master / slave switches, als de een vermogen gaat verbruiken (monitor dus) dan schakelt de switch de andere verbruikers ook aan. In de electuur staan wel eens zoŽn schemaŽs. Ik heb er geen ervaring mee.
Klopt, die kosten 79 piek. Het probleem is denk ik als je een monitor als master schakelt en deze monitor in power safe modus komt je pc ook uitvalt. (Ik geloof dat het minimale opgenomen vermogen op de master uitgang ongeveer 15 watt moet zijn).

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 15:07 schreef ido het volgende:

[..]

ja toch wel dus... dit heb ik wel eens op een site zien staan hoe dat moest maar ben de link kwijt :( weet iemand hoe ik dit kan fixen, dat ik mn pc automatisch aangaat als ik mn monitor aanzet?
Je wilt dat je PC uitgaat als je PC uitgaat? En dat bedoel je dus ook zo?

Mjaja :)

Verwijderd

Op een nieuwe 300 watter van mij zit ook gewoon zon doorlus aansluiting hoor. Maar goed, die gebruik ik niet want ik heb een APC en daar zit ook mijn monitor op

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
gewoon je schakelaar van je monitor bij je comp voegen :P

makkelijk te maken :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

[..]

ps hoop dat je dit bedoelde ik zou ieg die laatste zin aan passen want: "hoe zorg ik ervoor dat mn pc ook uit gaat als mn pc uit gaat" klopt niet helemaal
ik heb hier min of meer hetzelfde probleem. alleen ik zet me pc uit dmv de echte aan/uit knop (of met afstandbediening :9~) en dan blijft me monitor lampje knipperen... Ik heb een ATX kast/mobo (zie link in sig)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1