Vraag

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
Al jaar en dag gebruik ik mijn mobiele telefoon zowel voor privé als zakelijke doeleinden. Ik merk de laatste tijd dat de grenzen van mijn klanten wat betreft de bereikbaarheid steeds verder oprekken. Mij bellen of Whatsappen met vragen of problemen op zaterdagavond of zelfs op zondag is geen uitzondering meer. Ik merk dat ik daardoor in mijn al drukke job in het weekend nog steeds met mijn werk bezig ben. Nu wil ik dat eigenlijk meer gaan scheiden maar echt met twee telefoons gaan lopen lijkt mij niet handig. Het mooiste zou zijn als ik eigenlijk 1 telefoon zou hebben met twee telefoonnummer waarbij de abonnementen in elkaar zijn verweven. Zijn deze er? En zo ja, kun je dan ook WhatsApp berichten scheiden van elkaar? Of hebben jullie betere/slimmere ideeën om mijn probleem op te lossen?

Ik ben natuurlijk bekend met dualsim maar dit sluit naar mijn idee niet helemaal aan op wat ik zoek.

Alle reacties

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:22
Waarom sluit dualsim niet aan op je behoefte? Ik ken niet alle merken en hun mogelijkheden, maar bijv. Huawei levert standaard volgens mij zelfs een extra omgeving op voor bijv. je werk, nadeel daarvan is dat je de notificaties niet ontvangt als je in de standaard omgeving zit (en vice versa). Het is in ieder geval de moeite waard om naar te kijken, Huawei geeft je bijv. ook de optie om twee keer Whatsapp te gebruiken (voor beide nummers dus). Dan zou je in het weekend alleen naar je privé kunnen kijken of je werk Whatsapp op dempen zetten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:50
Ik doe dit met een Motorola g5s met 2 simkaarten er in. Er zijn zat tutorials over hoe je 2x Whatsapp installeert en in het weekend zet je simkaart 2 uit. Dit werkt echt prima! Wat je qua mail ook nog kan doen is 2 aparte clients gebruiken en die van je werk in het weekend geen mail laten ophalen/notificaties geven.

• Sunri5e
Arjan90 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:25:
Waarom sluit dualsim niet aan op je behoefte? Ik ken niet alle merken en hun mogelijkheden, maar bijv. Huawei levert standaard volgens mij zelfs een extra omgeving op voor bijv. je werk, nadeel daarvan is dat je de notificaties niet ontvangt als je in de standaard omgeving zit (en vice versa). Het is in ieder geval de moeite waard om naar te kijken, Huawei geeft je bijv. ook de optie om twee keer Whatsapp te gebruiken (voor beide nummers dus). Dan zou je in het weekend alleen naar je privé kunnen kijken of je werk Whatsapp op dempen zetten.
Oke thnx! Ik wist niet dat deze mogelijkheid er was. Zou het ook zo kunnen zijn dat ik vanuit met privé omgeving dat wel gebruik maak van data van het werkabonnement? Dus dat mijn bereikbaarheid wel uit staat maar dat ik wel de data kan gebruiken?

• Sunri5e
arvidbeheerder schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:28:
Ik doe dit met een Motorola g5s met 2 simkaarten er in. Er zijn zat tutorials over hoe je 2x Whatsapp installeert en in het weekend zet je simkaart 2 uit. Dit werkt echt prima! Wat je qua mail ook nog kan doen is 2 aparte clients gebruiken en die van je werk in het weekend geen mail laten ophalen/notificaties geven.
Kun je dan ook instellen dat bijvoorbeeld het telefoonnummer van het werk standaard op een bepaalde tijd "uit" gaat en 's ochtends weer automatisch "aan"?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:29:
Oke thnx! Ik wist niet dat deze mogelijkheid er was. Zou het ook zo kunnen zijn dat ik vanuit met privé omgeving dat wel gebruik maak van data van het werkabonnement? Dus dat mijn bereikbaarheid wel uit staat maar dat ik wel de data kan gebruiken?
Ik ben sinds kort over gestapt op Vodafone Red Together; 1 abonnement met 1 data bundel waar je oneindig veel telefoonnummers aan kunt hangen (die ieder een eigen SIM krijgen). Resultaat: 160GB bundel, ik een telefoon, mijn vrouw een telefoon, ik een zakelijk nummer, ik een "paniek nummer" in de telefoon die ik mee neem om te gaan sporten en alles behalve mijn eigen nummer per maand opzegbaar.

Dus ja, als je daar 2 nummer bij neemt, 1 privé gebruikt en 1 zakelijk dan gebruik je altijd dezelfde databundel ook al zet je je zakelijke SIM uit.

Overigens is er een eenvoudigere oplossing: Je klanten vertellen dat je buiten werktijd niet bereikbaar bent en gewoon niet opnemen/reageren. Probleem voor altijd opgelost zonder nood aan technologische middelen.......

[ Voor 10% gewijzigd door Croga op 20-01-2019 10:36 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:22
Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Dat durf ik je echt niet te zeggen! Wel weet ik dat ik moet aangeven welk data abonnement ik standaard gebruik (dus bijv. werk ipv privé), dit kun je instellen in de telefoon. De modus heet "Private Space", hier vind je iets meer info (maar er is veel te vinden, ik gebruik het zelf eerlijk gezegd niet omdat mijn privé mijn werk niet stoort): https://club.hihonor.com/...453255AE808C15355C3F8DA16

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:50
Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Kun je dan ook instellen dat bijvoorbeeld het telefoonnummer van het werk standaard op een bepaalde tijd "uit" gaat en 's ochtends weer automatisch "aan"?
Ik kan me voorstellen dat er wel een app voor is, maar ik zet m met de hand uit.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:48
Met Tasker kan je dat denk ik wel automatiseren.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 17:14

Louw Post

Cerenas

Niet veel ervaring met dual SIM, maar ik heb wel een telefoon die het ondersteunt.

Hier 2 schermen van m'n Huawei P20 Pro:
https://m.imgur.com/a/rXF0kDk

Je kan dus kiezen van welke SIM je data gebruikt en je kan "app tweeling" aanzetten voor verschillende apps (iig Facebook en WhatsApp dat ik weet).

• Sunri5e
Louw Post schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:54:
Niet veel ervaring met dual SIM, maar ik heb wel een telefoon die het ondersteunt.

Je kan dus kiezen van welke SIM je data gebruikt en je kan "app tweeling" aanzetten voor verschillende apps (iig Facebook en WhatsApp dat ik weet).
Ah! Dit ziet eruit als iets wat ik zoek. Hoe bevalt die telefoon? Ik maak als sinds de iPhone 3G gebruik van een iPhone dus de overstap zal even wennen zijn. Is het aan te raden om allebei de abonnementen af te sluiten bij dezelfde provider? Of maakt dat niets uit?

• FreshMaker
  • Niet online
Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:20:
Al jaar en dag gebruik ik mijn mobiele telefoon zowel voor privé als zakelijke doeleinden. Ik merk de laatste tijd dat de grenzen van mijn klanten wat betreft de bereikbaarheid steeds verder oprekken. Mij bellen of Whatsappen met vragen of problemen op zaterdagavond of zelfs op zondag is geen uitzondering meer. Ik merk dat ik daardoor in mijn al drukke job in het weekend nog steeds met mijn werk bezig ben. Nu wil ik dat eigenlijk meer gaan scheiden maar echt met twee telefoons gaan lopen lijkt mij niet handig. Het mooiste zou zijn als ik eigenlijk 1 telefoon zou hebben met twee telefoonnummer waarbij de abonnementen in elkaar zijn verweven. Zijn deze er? En zo ja, kun je dan ook WhatsApp berichten scheiden van elkaar? Of hebben jullie betere/slimmere ideeën om mijn probleem op te lossen?

Ik ben natuurlijk bekend met dualsim maar dit sluit naar mijn idee niet helemaal aan op wat ik zoek.
Buiten de technische oplossing, hoe zie je het veranderen dan ?
Ga je je 'oude' nummer alleen zakelijk gebruiken, of neem je twee nieuwe telefoonnummers ?

Ik heb sinds anderhalf jaar ook zakelijke telefoontjes op mijn 'eigen' nummer
Bewust voor gekozen, ik had het nummer uiteraard al ( 20 jaar ) en de optie om een Samsung A3 erbij te nemen ( en mee te slepen ) was geen plan.

Je kan ook jezelf 'conditioneren' en niet klakkeloos alles aannemen in je vrije tijd.
Zo heb ik verschillende groepen aangemaakt, die op mijn willekeur 'mogen' bellen.
Directe familie staat in elke groep, zakelijke contacten en storings-cyclus als groep en 'de rest' erbuiten.

Op mijn vrije dagen staat in principe alleen de groep "familie" aan, tijdens werktijden alles, en tijdens mijn storingsdiensten de groep 'storingen'
Klanten die denken mij op zondag te kunnen bereiken, krijgen mijn voicemail, en dat ze een mail mogen verzenden
Messagingapps en mail idem, ik kan heel goed leven met een 'niet gelezen' notificatie, mijn eerst volgende werkdag ( kan ook zomaar op zondag, zoals vandaag zijn ) krijg je antwoord.

Pas als jij jezelf onmisbaar vindt, gaat de andere kant dat ook zo gebruiken, en wordt je op de meest onmogelijke tijden 'misbruikt'

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24

Yucon

*broem*

Is dit wel de oplossing? Ook tijdens werktijd zou je niet alles wat ook maar voorbijkomt direct moeten oppakken. Waarschijnlijk is dit gedrag namelijk ook de reden dat de appjes buiten werktijd toenemen. Vaak sturen mensen ook een appje omdat ze er op een bepaald moment aan denken.. niet omdat ze op datzelfde moment ook antwoord verwachten.

[ Voor 25% gewijzigd door Yucon op 20-01-2019 11:07 ]

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:57:
[...]

Ah! Dit ziet eruit als iets wat ik zoek. Hoe bevalt die telefoon? Ik maak als sinds de iPhone 3G gebruik van een iPhone dus de overstap zal even wennen zijn. Is het aan te raden om allebei de abonnementen af te sluiten bij dezelfde provider? Of maakt dat niets uit?
Zeer goed. De accuduur en camera steken boven veel andere telefoons uit en de standaard homescreen van Huawei zet alle apps op de homescreen (zoals de iPhone dat heeft, kun je wel veranderen). Ook zal het snelle opladen je vast wel bevallen. Voor de rest wordt het vast wel even wennen en veel overzetten gok ik.

Zover ik weet maakt het niet uit welke providers je neemt of combineert. Sinds je ook de data van 1 SIM kan gebruiken kun je voor de ander een goedkoop abonnementje afsluiten.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Misschien kijken naar Xiaomi. MIUI heeft veel overeenkomsten met IOS. Dat maakt de overstap mogelijk wat makkelijker. Daarmee is ook alles mogelijk wat je hier vraagt:

- Twee simkaarten (twee nummers, twee abonnementen)
- Whatsapp makkelijk te klonen en voor beide nummers in te stellen
- Met de app Tasker en bijvoorbeeld Notifications Off kun je prima tijden instellen waarin je niet gestoord wilt worden door een bepaalde app/simkaart.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:58

JT

VETAK y0

Ik heb gewoon 2 toestellen. Ik weet niet wat je voor werk hebt, maar als je kantoorwerk doet dan zit je toestel toch niet steeds in je zak, ligt eerder op je bureau. Enige moment dat je het tweede toestel "mee moet nemen" Is van de auto naar kantoor en andersom en als je naar een klant gaat van de auto naar een klant en andersom. In de praktijk is het voor mij in ieder geval totaal niet bezwaarlijk, zit dan gewoon in mijn rugzak. Komt bij dat je dan ook écht alles zuiver hebt gescheiden.

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 20-01-2019 11:38 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:31
JT schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:37:
Ik heb gewoon 2 toestellen. Ik weet niet wat je voor werk hebt, maar als je kantoorwerk doet dan zit je toestel toch niet steeds in je zak, ligt eerder op je bureau. Enige moment dat je het tweede toestel "mee moet nemen" Is van de auto naar kantoor en andersom en als je naar een klant gaat van de auto naar een klant en andersom. In de praktijk is het voor mij in ieder geval totaal niet bezwaarlijk, zit dan gewoon in mijn rugzak. Komt bij dat je dan ook écht alles zuiver hebt gescheiden.
Bijna gelijk aan hoe ik het opgelost heb. Ik heb wel het zakelijke nummer doorgeschakeld staan, als het belangrijk is bellen mensen maar. Nu is het wel zo dat ik geen klantcontact heb, als er iemand belt is het een directe collega of bijvoorbeeld een techneut van het datacenter. En dit voorkomt dat ik met 2 telefoons moet lopen buiten werktijd.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik denk ik 2 of 3 telefoontjes per jaar krijg buiten werktijd, met uitzondering als ik zelf contat heb gezocht met het DC wat dan terugbelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 20-01-2019 12:01 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoewel ik een duo sim telefoon (Samsung A8) heb, zit er momenteel maar 1 SIM in.
Toen ik de telefoon aanschafte was de duo SIM zelfs goedkoper dan een single SIM, seriously !

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Twee telefoons ook hier. Het is veel gemakkelijker om de werktelefoon gewoon weg te leggen en pas de volgende dag of na het weekend/vakantie er weer bij te pakken.
M'n privételefoon is ingericht zoals ik het zelf wil, met de betaroms van OnePlus, kan dus ook soms wat bugs bevatten. De werktelefoon moet het o.a. voor standbydiensten gewoon altijd doen en heb ik ingericht om gemakkelijk bij alles van bv Office365 en m'n diverse authenticators te kunnen komen.
Kosten voor uitbellen zijn gescheiden, tijden waarop ik bereikbaar ben zijn af te dwingen door 1 toestel gewoon op stil te zetten en weg te leggen, geen last van sms/email/whatsapp/signal wat door elkaar gaat lopen.
Daarbij, voordat ik m'n werk-email mobiel kan lezen wordt afgedwongen dat ze device administrator worden (met onder andere wissen op afstand), dat gaat gewoon niet gebeuren op m'n privételefoon.
Dualsim is een optie, er zijn fabrikanten die diverse apps meerdere keren naast elkaar kunnen draaien, maar het voelt toch altijd een beetje onhandig en klunzig.

Nou ben ik zelf in loondienst en geen zzp'er, dus is het wat makkelijker om te zeggen dat als ze willen dat ik bereikbaar ben ze ook voor de middelen moeten zorgen :P

Insert vies grapje hier

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:57:
[...]
Er zijn ook iPhones waarin 2 fysieke simkaarten kunnen.
Dus evt hoef je niet eens over te stappen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het mooiste zou zijn als ik eigenlijk 1 telefoon zou hebben met twee telefoonnummer waarbij de abonnementen in elkaar zijn verweven. Zijn deze er? En zo ja, kun je dan ook WhatsApp berichten scheiden van elkaar? Of hebben jullie betere/slimmere ideeën om mijn probleem op te lossen?
Gebruik nu zelf ongeveer anderhalf jaar een dual sim toestel (Nokia 8 ) en dit bevalt mij prima.

Voor het dubbel uitvoeren van apps maak ik gebruik van de app "Island" deze app maakt een werk profiel aan op je telefoon waardoor je bijvoorbeeld twee instanties van één app kan hebben draaien. Zo heb ik tweemaal whatsapp draaien, eentje op mijn zakelijke nummer en de ander op mijn privé nummer. Zo heb ik ook mijn contacten lijst gescheiden zodat ik (bijv.) geen werk contacten in mijn privé whatsapp zie. En twee instanties van de Play Store om ook daar zakelijk en privé gescheiden te houden.

Op het home scherm is het vrij duidelijk welke app in het werk profiel draait en welke niet, dankzij het koffer icoontje wat er bij staat. Dit zelfde geld voor notificaties. Tevens is de app drawer ook opgesplitst in aparte werk en privé lijsten. Daarnaast is het werk profiel in zijn geheel vrij eenvoudig uit te schakelen. En kan je gescheiden ringtones/beltonen gebruiken voor je privé en werk profielen.

Qua sim abonnementen is het eenvoudig aan te passen naar wens. Zo kan ik aangeven van welke data bundel er gebruik gemaakt moet worden, welke sim kaart er standaard gebruikt moet worden om te bellen of dat het toestel er ieder keer naar vraagt.

• Sunri5e
Yucon schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:06:
Is dit wel de oplossing? Ook tijdens werktijd zou je niet alles wat ook maar voorbijkomt direct moeten oppakken. Waarschijnlijk is dit gedrag namelijk ook de reden dat de appjes buiten werktijd toenemen. Vaak sturen mensen ook een appje omdat ze er op een bepaald moment aan denken.. niet omdat ze op datzelfde moment ook antwoord verwachten.
Daar heb je gelijk in. Echter werk ik met particuliere klanten waarbij ik ongeveer een maand lang contact heb. Het is lastig om die zo snel mogelijk "op te voeden".

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:58

JT

VETAK y0

Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Daar heb je gelijk in. Echter werk ik met particuliere klanten waarbij ik ongeveer een maand lang contact heb. Het is lastig om die zo snel mogelijk "op te voeden".
Ik kan mij zo voorstellen dat er een formeel moment is waarin jullie elkaar leren kennen. Daar zal wellicht iets zwart op wit uit komen, overeenkomst, verslag whatever. Dan zou je wellicht ook in een bijbehorende mail kunnen uitleggen wat je klant wel en niet mag verwachten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FreshMaker
  • Niet online
Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Nee hoor, alleen moet JIJ beslissen waar het punt ligt dat iemand belangrijk genoeg is, of juist niet.
Met de setup die jij voor ogen hebt, is het net zo 'vervelend' voor je klant, alleen heb je scheiding aan jouw kant.

Als jij jouw klant binnentrekt met je reactiesnelheid, moet je dat waarmaken.
Als je duidelijk aangeeft ( door al vanaf eerste contact niet gelijk er op te duiken ) dat er een degelijk antwoord komt, maar niet binnen 30seconden, gaat de klant er ook snel mee akkoord

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik had ooit ook twee telefoons. Eentje voor zakelijk en eentje voor privé... Dezelfde telefoons trouwens, maar eentje zwart en eentje wit.
Ben daar echter een jaar of 10 geleden alweer mee gestopt. Sindsdien één toestel voor werk en privé. En dat werkt prima. Geen dual sim. Gewoon 1 nummer voor alles.

En dan kom ik toch op het stukje 'opvoeden' terug dat hierboven al stond. Voor mij is dat heel simpel... Tijdens werktijd ben ik bereikbaar voor werk (en niet altijd voor privé - ligt er aan wat het is en hoe druk ik dan ben), buiten werktijd ben ik bereikbaar privé en niet voor werk.
Wanneer ik weet dat iemand mij kan bellen voor werk geef ik dit ook aan: bellen mag altijd! Maar buiten werktijd zal ik niet opnemen. Indien het dringend is: spreek maar wat in of stuur een berichtje. Ik zal dan reageren wanneer het mij uitkomt. En is het écht dringend dan wil ik best eens de afweging maken even wat privé tijd op te offeren. Maar is het voor mij niet dringnend genoeg: dan zal men gewoon moeten wachten.

Hier maak ik nooit een uitzondering op (want als je daar eenmaal aan begint!). En inmiddels komt het dus ook nog maar zelden voor dat ik buiten werktijd gebeld wordt (of anderszins gecontact met de verwachting dat ik direct reageer). En zint dit iemand niet? Belangrijke klant of niet? Dan hebben ze gewoon pech... Ben daar heel gemakkelijk in.

En het mooie is: eigenlijk kan iedereen het enkel waarderen... Zelfs die belangrijke manager die één van de belangrijkste klanten vertegenwoordigt... Sterker nog: het is me meer dan eens gebeurt dat een dergelijke klant daarop besloten heeft mijn voorbeeld (meer) te volgen! Er is tijd voor werk en er is tijd voor privé.

Nb. dit betekent voor mij ook dat mensen waar ik mee werk in basis geen vrienden van mij zijn. Niet dat ik ze niet mag... Maar ik hou werk en privé gescheiden. En dat wordt lastiger wanneer je met vrienden werkt... (betekent puur praktisch dus ook dat ik een collega hooguit toevoeg op LinkedIn, maar nooit op andere (persoonlijkere) sociale media. Andersom weiger ik een connectieverzoek op LinkedIn van een vriend waar ik niet mee werk... (en dat leg ik dan uiteraard even uit).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
JT schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:37:
Dit heb ik een hele poos gehad en dat beviel goed. Twee iPhone SE toestellen en klitteband op de achterkant. Als ik ze beiden meenam, dan plakte ik ze gewoon tegen elkaar.

Tegenwoordig heb ik één telefoon, waarbij ik mijn Whatsapp op een ander nummer heb geregistreerd. Want: Wie gebruikt er nu zakelijk Whatsapp en wie gebruikt er nou prive de belfunctie. Als mensen je prive bellen dan is dat in 9 van de 10 gevallen toch via Whatsapp. Als mensen je zakelijk een bericht sturen, dan is dat toch via Microsoft Teams, soms nog via Skype for Business of een klassieke e-mail. Dual-sim is voor zakelijk gebruik dus eigenlijk niet meer nodig.

Eén telefoon bevalt ook prima. Het is niet zo dat twee telefoons beter of minder goed was. Je kunt het een tijdje proberen om te kijken wat beter bevalt. Wil je toch terug naar één toestel, dan kun je altijd iemand heel blij maken met een telefoon.

Het grote voordeel van twee telefoons is wel dat als je organisatie MDM vereist, dat je dat dus niet op je privetelefoon hoeft te doen, want dat zou ik weigeren.

Tip: Sommige apps doen niet aan MDM, zoals I-AM. Daarmee kun je op je prive telefoon toch zakelijk beschikbaar zijn en het uit zetten als je er geen zin in hebt. Vraag je werkgever of je eventueel gewoon via I-AM kunt gaan bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 20-01-2019 13:50 ]

Verwijderd

Mijn werkgever doet aan MDM dus ik heb gewoon "ouderwets" 2 telefoons. Ding ligt nu beneden in een laatje te wachten tot het maandagmorgen is.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:59
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:48:
Mijn werkgever doet aan MDM dus ik heb gewoon "ouderwets" 2 telefoons. Ding ligt nu beneden in een laatje te wachten tot het maandagmorgen is.
Wat ik mij dan afvraag: leg je dan onder werktijd je privé telefoon ook van 8u tot 12u en van 13u tot 17u in een la? Of zit je onder de tijd van je werkgever wel gewoon op je privé telefoon?

Geld niet specifiek voor jou trouwens deze vraag. We willen werk en privé tegenwoordig gescheiden houden, maar ik zie erg veel mensen onder werktijd regelmatig iets op hun telefoon doen.. vraag mij af wanneer de werkgever gaat verlangen dat je onder werktijd niet met privé bezig mag zijn

[ Voor 24% gewijzigd door President op 20-01-2019 13:59 ]

• Trommelrem
President schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Wat ik mij dan afvraag: leg je dan onder werktijd je privé telefoon ook van 8u tot 12u en van 13u tot 17u in een la? Of zit je onder de tijd van je werkgever wel gewoon op je privé telefoon?
Nee natuurlijk ligt die niet in een la. Natuurlijk ligt die gewoon op mijn bureau.
Geld niet specifiek voor jou trouwens deze vraag. We willen werk en privé tegenwoordig gescheiden houden, maar ik zie erg veel mensen onder werktijd regelmatig iets op hun telefoon doen.. vraag mij af wanneer de werkgever gaat verlangen dat je onder werktijd niet met privé bezig mag zijn
Een werkgever zal dat best kunnen verlangen, maar weet best dat ze dat beter niet kunnen verbieden, want dan raak je je personeel wel erg snel kwijt.

[ Voor 21% gewijzigd door Trommelrem op 20-01-2019 14:05 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 19:28
Xioami heeft standaard 2nd space ingebouwd in het OS.
Dan kan je met aparte pincode/vingerafdruk naar de andere space toe.
Je kunt ook bepalen welke applicaties in beide spaces te gebruiken zijn (zonder de user settings over te nemen).
Ik gebruik dan dus ook een aparte whatsapp op die second space, zonder daar iets speciaals voor te installeren.
Dual sim, als ik op de 2e sim word gebeld in mijn vrije tijd. Neem ik gewoonweg niet op.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• palexander
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-10 17:01
Je kan KPN vamo overwegen. Dan krijg je 1 simkaart met een 'vast' en mobiel nummer.

Verwijderd

President schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Waarom zo zwart-wit ineens? Om de discussie op gang te brengen?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Aangezien je aangeeft met een Iphone te werken, is dit misschien een idee:

Je kunt je contacten in groepen verdelen in iCloud en vervolgens niet storen aanzetten. Waarbij je weer een uitzondering maakt voor de contactpersonen in je 'privé' groep.

Hoe je groepen aanmaakt:
https://www.iculture.nl/tips/adresboek-groepen-iphone-ipad/

Hoe je niet storen goed instelt:
https://macworld.nl/artik...n-voor-bepaalde-contacten

• Trommelrem
palexander schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:12:
Je kan KPN vamo overwegen. Dan krijg je 1 simkaart met een 'vast' en mobiel nummer.
Dit heb ik een poos gehad. Het voordeel is dat je slechts één bel-app hebt. Een ander voordeel is dat je ieder willekeurig nummer (ook buiten je nummerblok) kunt spoofen met enorm veel lol als gevolg. Het nadeel vind ik dat je telkens een app moet gebruiken om van nummer te wisselen. Dit kon destijds niet geautomatiseerd aan de hand van de tijd. Tip: HIP heeft meer functionaliteit dan KPN Eén en ze zijn beiden Broadsoft.

[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 20-01-2019 14:24 ]

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 18:33
Zover mij bekend zijn er geen iPhones met 2 fysieke sim slots, de nieuwe toestellen van Apple hebben wel e-sim. Even checken welke provider in Nederland al e-sim biedt.
Apple kennende is er wel iets ingeregeld om de nummers goed te scheiden.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Het is toch een valide vraag? Er zit een bepaalde inconsequentie in als je je werktelefoon alleen tijdens werktijden aan wilt hebben omdat je niet gestoord wil worden in je privétijd. Dan is het toch ook normaal om je prive telefoon tijdens werktijd op te bergen?

Ik heb zelf 1 nummer en wordt zelden buiten werktijd gebeld en als dat gebeurt: lekker belangrijk want andersom pleeg ik ook privé belletjes in de baas zn tijd.
Zolang ik in mn privétijd zelf de baas ben over mn tijd vind ik het prima, de keuze ligt bij mij.
Ik heb ooit wel een werkgever gehad die vond dat hij altijd kon bellen. Hij wou me niet 24/7 betalen dus die discussie was gauw klaar. Duidelijk communiceren over verwachtingen werkt mijne inziens het beste.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Trommelrem
flip75 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:48:
Zover mij bekend zijn er geen iPhones met 2 fysieke sim slots, de nieuwe toestellen van Apple hebben wel e-sim. Even checken welke provider in Nederland al e-sim biedt.
Je hoeft geen Nederlandse provider te nemen. Met de nieuwe roamingregels kun je iedere binnenlandse provider nemen, bijvoorbeeld een Duitse provider.

Verwijderd

Hier ook 2 telefoons. Een iPhone 6S+ als zakelijk (3 werkgevers voor in de zorg) en een iPhone X privé. Werktelefoon gaat om 22:00 op niet storen tenzij ik bijvoorbeeld nachtdienst etc heb dan zet ik dat uit.

Voordeel van 2 telefoons is wel 2 verschillende whatsapps en dus kun je nooit krijgen van nu al op? Je was nog zo laat online etc. Dat hele verantwoording stuk valt dan weg. Plus soms heb je van die mensen die je even niet wil spreken dan kun je ze even negeren zonder telefoon op vliegtuigstand te zetten.

• unezra
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb zelf gekozen voor 2 aparte toestellen.

Voor mijn werk heb ik nu een Samsung Galaxy A6, privé een Galaxt S8.

Het op deze manier scheiden vind ik heerlijk, mijn A6 heeft enkel erk applicaties en is een relatief eenvoudig toestel, maar het voldoet ruim. 's avonds ligt 'ie keurig buiten gehoorafstand en/of op stil, maar moet ik toch een keer bereikbaar zijn, zet ik 'm aan.

Op die manier zijn voor mijn werk en privé écht volledig gescheiden en ben ik privé ook niet verantwoordelijk voor mijn werktoestel.

Ik ben ook vrij zuinig op wie mijn privé nummer heeft. Binnen het bedrijf een paar mensen voor absolute nood, maar dan moet het pand in de fik staan of een collega plots ernstig ziek zijn. Mijn werknummer mag iedereen hebben... Daar ben ik toch niet op bereikbaar als ik klaar ben voor de dag.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:59
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Ja,omdat ik toch wel benieuwd ben naar de mening van de mensen die vinden dat ze buiten werktijd helemaal niet bereikbaar zouden horen of hoeven te zijn voor werk.

Diezelfde mensen zouden dan dus tijdens werktijd ook niet door privé gestoord willen worden lijkt mij?

En is het voor een werkgever niet fair dat als de werknemer onder werktijd privé dingen doet hij/zij ook evenredig veel tijd buiten werktijd zou mogen verwachten?

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 18:33
Trommelrem schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Je hoeft geen Nederlandse provider te nemen. Met de nieuwe roamingregels kun je iedere binnenlandse provider nemen, bijvoorbeeld een Duitse provider.
Beetje off-topic, maar vooruit...

Klopt, slechts gedeeltelijk. Iedere 60 og 90 dagen moet je telefoon zich aanmelden bij een GSM mast uit het land waar je je sim-kaart/abonnement van hebt, doe je dat niet vallen de voordelen van EU-roaming weg.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:12

LankHoar

Langharig tuig

Samsung Knox staat aan op mijn phone. Zo kun je ook aps twee keer installeren. Notificaties voor e-mail heb ik sowieso altijd uitstaan, ongeacht weekend of niet. Het leid alleen maar af, en als iets dringend is, dan is een belletje het juiste communicatiemiddel, niet e-mail. Werkt prima voor mij. Als je dit combineert met dual sim kun je buiten werktijden je werk sim uitschakelen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Verwijderd

President schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Ja,omdat ik toch wel benieuwd ben naar de mening van de mensen die vinden dat ze buiten werktijd helemaal niet bereikbaar zouden horen of hoeven te zijn voor werk.

Diezelfde mensen zouden dan dus tijdens werktijd ook niet door privé gestoord willen worden lijkt mij?

En is het voor een werkgever niet fair dat als de werknemer onder werktijd privé dingen doet hij/zij ook evenredig veel tijd buiten werktijd zou mogen verwachten?
De denkfout die je maakt is dat werk en privé gelijkwaardig aan elkaar zouden zijn. Maar dat is niet zo. Het is geen yin en yang. Zwart en wit. Ze vullen elkaar wel aan maar kunnen prima zonder elkaar. Mensen zonder werk zijn er genoeg, maar mensen zonder privé zijn er niet.

Privé is de basis, ook tijdens werk. Dus nee, mijn privé telefoon gaat niet in een laatje tijdens werktijd :') en mijn privé leven bestaat ook gewoon nog steeds tijdens mijn werk. En dat gaat ook gewoon voor. Mijn vrouw kan mij bellen tijdens werk, op mijn privételefoon, bijvoorbeeld. Maar mijn baas kan mij tijdens "privé" niet bellen op mijn werktelefoon. Aangezien ik geen katoenslaaf ben is dat de normaalste zaak van de wereld, voor zowel mijn baas als mijn vrouw.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier 2 telefoons. Het "mee slepen" valt best mee, prima te doen zelfs. Ik heb een laptoptas waarmee ik van les naar les loop. In die tas zit m'n privé toestel meestal. In de pauze's neem ik 'm wel eens mee richting koffie. Voor de rest heb ik alleen de schooltelefoon bij mij waarop ik ook tijdens lessen gebeld wordt door welke partij dan ook maar. Studenten weten dat het een zakelijk toestel is en staan er niet vreemd meer van te kijken dat ik soms even de les uit loop om op de gang een telefoontje te plegen. Heel af en toe weiger ik een telefoontje omdat ik dan écht net midden in mijn verhaal zit.

Ik moet zeggen dat het me prima bevalt. In de weekenden en vakanties ben ik zakelijk niet (altijd) bereikbaar. Soms lees ik wel eens een appje van een student en wanneer het dringend is reageer ik. Gelukkig weten de studenten dat ze mij geen weekendfoto's hoeven te sturen, enkel serieuze issues (en nee, geen serieuze dames die ze wel of niet meenemen uit de kroeg).

Dus ja, liefst lekker zakelijk en privé gescheiden houden. Doe ik ook met WhatsApp web: op de werklaptop staat de zakelijke WhatsApp gekoppeld en op de privé laptop die van mijzelf. Lekker duidelijk en makkelijk keuzes maken.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:03
Beide telefoons aan, maar als ik vrij ben neem ik mijn werktelefoon alleen op als het een directe collega is.
Daarvan weet ik dat die alleen bellen als er echt wat is.
Mocht het wel veel gaan voorkomen dan gaat die uit.

• Fuwor
  • Laatst online: 16:41
flip75 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:48:
Apple kennende is er wel iets ingeregeld om de nummers goed te scheiden.
Niet helemaal juist; de iPhone XS Max en XR in mainland China heeft daadwerkelijk plek voor 2 fysieke Nano SIMs. Hier ook wel vrij makkelijk te krijgen.

• cadsite
  • Laatst online: 16:43
Persoonlijk denk ik dat je oplossing anders moet zijn.
Klanten moet je soms wat heropvoeden. Antwoorden met "ik zal je met plezier van dienst zijn, morgen vanaf 8u" is niet meer dan normaal.
Nu ga je het jezelf moeilijk maken door met 2 toestellen rond te lopen of met dualsim met zijn specifieke eigenschappen terwijl je klanten gewoon wat manieren moeten leren.
Zo kan je toch bereikbaar zijn tijdens je werk voor privé zaken en kan je die enkele super-klant toch op zondag bedienen mocht het nodig zijn.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik gebruik 1 toestel met hipper VAMO (vast mobiel) hierbij heb ik een zakelijk 085 nummer waarmee ik m.b.v. een aparte app kan uitbellen met mijn zakelijke 085 nummer.

Inkomende bellers komen 'normaal' binnen op mijn mobiel.

Dit nummer geeft aan bellers buiten mijn werktijden een boodschap dat ik niet aan het werk ben.

Daarnaast gebruik ik op dit 085 nummer ook Whatsapp zakelijk, en deze geeft buiten kantoortijden ook automatisch een melding dat ik niet aan het werk ben.

Voordeel is 1 toestel voor zowel zakelijk als privé waarbij je niet vastzit aan een telefoon met duo sim, dus volledig vrije toestel keuze.

Kosten vallen mee, ben ongeveer € 10,- per maand kwijt aan abonnement en belkosten voor het 085 nummer. Daarnaast een normaal mobiel abonnement.

Invoegen doe je zo!

• unezra
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:11:
[...]
De denkfout die je maakt is dat werk en privé gelijkwaardig aan elkaar zouden zijn. Maar dat is niet zo. Het is geen yin en yang. Zwart en wit. Ze vullen elkaar wel aan maar kunnen prima zonder elkaar. Mensen zonder werk zijn er genoeg, maar mensen zonder privé zijn er niet.

Privé is de basis, ook tijdens werk. Dus nee, mijn privé telefoon gaat niet in een laatje tijdens werktijd :') en mijn privé leven bestaat ook gewoon nog steeds tijdens mijn werk. En dat gaat ook gewoon voor. Mijn vrouw kan mij bellen tijdens werk, op mijn privételefoon, bijvoorbeeld. Maar mijn baas kan mij tijdens "privé" niet bellen op mijn werktelefoon. Aangezien ik geen katoenslaaf ben is dat de normaalste zaak van de wereld, voor zowel mijn baas als mijn vrouw.
Dat dus. Daarbij heb ik overdag net zoals de meeste mensen officieel een uur (!) pauze én heb ik flextijden. Kortom, ik deel mijn werkuren goeddeels zelf in en word ook nog eens niet beoordeeld op aanwezigheid maar op resultaat.

Privé gaat hoe dan ook altijd voor, als ze willen dat ik buiten werktijd bereikbaar ben, prima, onder bepaalde voorwaarden. (Waaronder extra salaris en met mate.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-11 15:04
Ik heb old skool een tweede telefoon naast mijn privé mobiel. Die zit 9 van de 10 x in mijn tas nadat ik klaar met werken ben. Bereikbaar overdag ben ik dmv een doorschakeling zakelijk naar privé :) op whatsappjes reageer ik 1 x per uur/half uur tijdens mijn werk via de pc gewoon.

Slaat klokje 5 uur, telefoon en laptop in de werktas en de volgende dag om 8 uur er weer uit.

Mocht mijn werkgever hoog zitten dan kan mijn leidinggevende mij privé wel bereiken, directe teamgenoten niet.

Ik heb lang 24/7:365 omgeving gewerkt en nu ik zo werk heb ik iig vrije tijd terug, vaak schrijf je niet alle tijd of geen tijd thuis en heb tijd om in mezelf te investeren dmv scholing of gewoon simpel gezegd voldoende rust.

Geen klachten over mijn inzet/omzet dus zolang de werkgever het prima vind, ben ik niet van plan met 1 nummer te gaan werken wederom. Het is ff wennen, dat je terugbelt met je zakelijke telefoon mocht je de oproep missen maargoed die ligt toch op mijn bureau.

Vakantie = mobiel uit / en ontspannen relax terugkomen van de vakantie. Geen collega’s op sociale media helpt daarin ook geweldig (LinkedIn zie ik niet als een sociaal platform)

Maar dat werkt voor mij, niet voor iedereen gok ik zo.

• FreshMaker
  • Niet online
dubbel

[ Voor 202% gewijzigd door FreshMaker op 28-01-2019 12:44 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

logix147 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:45:
[...]

Ik heb old skool een tweede telefoon naast mijn privé mobiel. Die zit 9 van de 10 x in mijn tas nadat ik klaar met werken ben. Bereikbaar overdag ben ik dmv een doorschakeling zakelijk naar privé :) op whatsappjes reageer ik 1 x per uur/half uur tijdens mijn werk via de pc gewoon.

Slaat klokje 5 uur, telefoon en laptop in de werktas en de volgende dag om 8 uur er weer uit.

Mocht mijn werkgever hoog zitten dan kan mijn leidinggevende mij privé wel bereiken, directe teamgenoten niet.

Ik heb lang 24/7:365 omgeving gewerkt en nu ik zo werk heb ik iig vrije tijd terug, vaak schrijf je niet alle tijd of geen tijd thuis en heb tijd om in mezelf te investeren dmv scholing of gewoon simpel gezegd voldoende rust.

Geen klachten over mijn inzet/omzet dus zolang de werkgever het prima vind, ben ik niet van plan met 1 nummer te gaan werken wederom. Het is ff wennen, dat je terugbelt met je zakelijke telefoon mocht je de oproep missen maargoed die ligt toch op mijn bureau.

Vakantie = mobiel uit / en ontspannen relax terugkomen van de vakantie. Geen collega’s op sociale media helpt daarin ook geweldig (LinkedIn zie ik niet als een sociaal platform)

Maar dat werkt voor mij, niet voor iedereen gok ik zo.
Ik doe het min of meer ook zo, maar prive deel ik niet op werk .. de reden is als volgt.

ik heb al een keer een tijdens een standup maandag ochtend heel kantoor laten weten dat vakantie NIET gelijk is aan werk. .. en dat mijn persoonlijk nummer niet via HR verkregen mag worden voor noodgevallen
"ja maar wachte even werd er gesputterd" .. door de manger.. die ik in de reden viel en vervoglens vertelde

Gozer .. jij bent manager je weet dat ik op vakantie ben, en dat er afspraken vooraf gemaakt worden voor procedures & noodgevallen, .. jij hebt de procedure niet gevolgd en was het dus geen noodgeval vandaar dat ik je nummer geblokkeerd heb tijdens de vakantie .. dat jij afspraken niet opvolgt gaat niet mijn probleem worden. (het was ook niet de eerste keer)
Overgens zijn baas was al op de hoogte vooraf en de manager heeft daarna niet lang meer in dienst van het bedrijf geweest.

ik heb ook een telefoon met dualsim, ik heb wel eens geprobeerd dual whatsapp (secondspace) maar dat is zo waardeloos. prive en zakelijk mist ook te snel . nee lekker 2 aparte telefoons. soms een 3de wegens standby dienst..

Enige voor wie ik 24x7 bereikbaar zijn fam/vrienden die in de "inner circle" bevindt de rest .. "wanneer ik zin heb"

Tja vanalles

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik heb geen behoefte aan Whatsapp voor werk, dus ik heb gewoon een Dualsim telefoon met een werksim waarover m'n internet loopt. Mijn Privesim heeft Whatsapp en alles. De werksim heeft z'n eigen Google account met z'n eigen contacten lijst, gaat allemaal keurig naast elkaar. Gelukkig word ik niet veel gebeld ofzo, al helemaal niet buiten kantooruren, in dat geval zou ik de werksim simpelweg uitzetten. Dan loopt je Internet wel weer over je privé sim.

I have stability. The ability to stab.

• TokoSenang2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-05 19:32
Ik heb twee telefoons. Mijn werktelefoon gaat voor het weekend op stil, en pak ik maandagmorgen weer op. Geen telefoonhoes, geen e-mail, helemaal niets. Door de week werk ik hard, en het weekend is van mij. Ik ben overspannen geweestvan het altijd klaar staan voor mijn klanten, voor mijn werk, mijn privéleven leed eronder, mijn gezin dat ik toch belangrijker vondt dan wie dan ook. En nu is het weekend voor ons.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-11 15:04
vso schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:04:
[...]

Ik doe het min of meer ook zo, maar prive deel ik niet op werk .. de reden is als volgt.

ik heb al een keer een tijdens een standup maandag ochtend heel kantoor laten weten dat vakantie NIET gelijk is aan werk. .. en dat mijn persoonlijk nummer niet via HR verkregen mag worden voor noodgevallen
"ja maar wachte even werd er gesputterd" .. door de manger.. die ik in de reden viel en vervoglens vertelde

Gozer .. jij bent manager je weet dat ik op vakantie ben, en dat er afspraken vooraf gemaakt worden voor procedures & noodgevallen, .. jij hebt de procedure niet gevolgd en was het dus geen noodgeval vandaar dat ik je nummer geblokkeerd heb tijdens de vakantie .. dat jij afspraken niet opvolgt gaat niet mijn probleem worden. (het was ook niet de eerste keer)
Overgens zijn baas was al op de hoogte vooraf en de manager heeft daarna niet lang meer in dienst van het bedrijf geweest.

ik heb ook een telefoon met dualsim, ik heb wel eens geprobeerd dual whatsapp (secondspace) maar dat is zo waardeloos. prive en zakelijk mist ook te snel . nee lekker 2 aparte telefoons. soms een 3de wegens standby dienst..

Enige voor wie ik 24x7 bereikbaar zijn fam/vrienden die in de "inner circle" bevindt de rest .. "wanneer ik zin heb"
Precies dit dus, ja noodgevallen kan de manager bellen, dat vind ik prima, is 1 x voorgevallen ivm een alarm op mijn product, dus logisch dat ik gebeld werd.

Voor de rest weet eigenlijk niemand mijn privé nummer maar omdat mijn zakelijke mobiel direct doorschakeld komt zowel de voicemail als de gesprekken privé uit. Ik zie toch wie er belt dus beslis wel of ik opneem of niet. Doorschakeling uit en men hoort dat ik niet bereikbaar ben en verzocht wordt naar kantoor te bellen. Geen VM mogelijkheid

Whatsapp op t werk gebruik ik eigenlijk alleen als mijn klant/collega aangeeft liever geen sms te ontvangen. Prima- leesbevestiging en laatst gezien op uit en in mijn status staat dat belangrijke berichten via de mail moeten. Whatsapp vind ik nog steeds geen correct zakelijk communicatie middel maar zonder kan je helaas niet echt als je klanten dat niet wenst. Echter probeer ik wel de reactie snelheid te managen door te melden via auto reply dat ik dezelfde werkdag op een bericht reageer. (Voordeeltje van whatsapp zakelijk)

Werk is prima maar je leeft om te leven en werk hierin is een noodzakelijk iets, jouw opdracht/werk-gevers echter niet en zelfs in de maatschappij van nu is een goede werk/privé balans belangrijk om goed en gezond werk te kunnen doen. Die tweede mobiel kan prima uit en op vakantie kan ik prima met een boekje op een terrasje zitten 8-)

[ Voor 10% gewijzigd door logix147 op 20-01-2019 21:03 . Reden: Whatsapp toevoeging. ]

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11 19:28
Op mijn OnePlus kan ik twee keer dezelfde app installeren. Daar kan ik dan middels Tasker restricties op zetten.
En zaken als quiet voor Gmail waarbij ik buiten de werkuren geen werkmails krijg zijn echt heerlijk. Afschuwelijk werd het om meteen vanaf het moment dat je wakker wordt door e-mails te moeten gaan. Mijn vriendin is ook meer te spreken over deze aanpassingen.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:25

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik gebruik nu al een poosje een telefoon met dual sim omdat ik het niet fijn vond om met 2 telefoons rond te lopen en dan ook nog Android Apple door elkaar.

Nu heb ik 1 telefoon 2 sims er in en whats app gewoon voor de prive sim en whatsapp business voor het werk. Maar ik zet mijn werksim uit zodra ik thuis ben en weer aan als ik weg ga. kan snel met NFC sticker bij de deur. voor de rest ook gewoon mijn collegas laten weten dat ik in het weekend geen email lees.

Na een paar weken merk ik wel dat ik veel meer rust heb.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Ik heb één telefoon voor privé en werk (advocaat) en ik ervaar die druk niet. Los van het feit dat onbereikbaar zijn buiten kantoortijden voor mijn carrière de doodsteek zou betekenen, hangt alles af van hoe je er zelf mee omgaat. Als ik in het weekend mails met vragen binnenkrijg die geen acute aandacht behoeven dan negeer ik ze gewoon en pak ze maandag wel op. Ik voel dan ook niet de behoefte om de klant te laten weten dát ik die mail gelezen heb en er maandag op terug kom, want daarmee leg je jezelf juist weer een deadline op.

• Sunri5e
_Diederik schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:18:
Ik gebruik 1 toestel met hipper VAMO (vast mobiel) hierbij heb ik een zakelijk 085 nummer waarmee ik m.b.v. een aparte app kan uitbellen met mijn zakelijke 085 nummer.

Inkomende bellers komen 'normaal' binnen op mijn mobiel.

Dit nummer geeft aan bellers buiten mijn werktijden een boodschap dat ik niet aan het werk ben.

Daarnaast gebruik ik op dit 085 nummer ook Whatsapp zakelijk, en deze geeft buiten kantoortijden ook automatisch een melding dat ik niet aan het werk ben.

Voordeel is 1 toestel voor zowel zakelijk als privé waarbij je niet vastzit aan een telefoon met duo sim, dus volledig vrije toestel keuze.

Kosten vallen mee, ben ongeveer € 10,- per maand kwijt aan abonnement en belkosten voor het 085 nummer. Daarnaast een normaal mobiel abonnement.
Dat WhatsApp zakelijk is wel nice zeg!

• Sunri5e
SmurfLink schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:56:
Ik heb geen behoefte aan Whatsapp voor werk, dus ik heb gewoon een Dualsim telefoon met een werksim waarover m'n internet loopt. Mijn Privesim heeft Whatsapp en alles. De werksim heeft z'n eigen Google account met z'n eigen contacten lijst, gaat allemaal keurig naast elkaar. Gelukkig word ik niet veel gebeld ofzo, al helemaal niet buiten kantooruren, in dat geval zou ik de werksim simpelweg uitzetten. Dan loopt je Internet wel weer over je privé sim.
Hmm dus als je je werksim uitzet voor de bereikbaarheid gaat ook je data van die sim uit? Dus een goedkoop sim only abonnement met alleen minuten erop naast het zakelijke abonnement gaat niet werken?
Louw Post schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:54:

Kun je ook instellen dat je op bijvoorbeeld de zakelijke simkaart telefonisch niet meer bereikbaar bent maar dat je nog wel de data van dat abonnement kunt gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door Sunri5e op 21-01-2019 20:23 ]

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Sunri5e schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:58:
[...]

Kun je ook instellen dat je op bijvoorbeeld de zakelijke simkaart telefonisch niet meer bereikbaar bent maar dat je nog wel de data van dat abonnement kunt gebruiken?
Daar lijkt het wel op. Ik heb een afbeelding toegevoegd aan dit album:
Dat zijn de oproep instellingen voor mijn actieve simkaart.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sunri5e schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:58:
[...]

Hmm dus als je je werksim uitzet voor de bereikbaarheid gaat ook je data van die sim uit? Dus een goedkoop sim only abonnement met alleen minuten erop naast het zakelijke abonnement gaat niet werken?

[...]

Ik weet niet of dit per telefoon verschilt, maar bij mij kan je afzonderlijk de hele simkaart uitzetten, of een voorkeurssimkaart voor dingen opgeven. Ik zie geen optie om alleen de bereikbaarheid van de sim uit te zetten. Bij mij staat de werksim gewoon aan, maar ik word niet veel gebeld dus heb daar weinig problemen mee. Wellicht zijn er andere opties of apps om je sim onbereikbaar te maken maar wel internet te geven, dat weet ik helaas niet.

I have stability. The ability to stab.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
Blerp schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:10:
Daarbij, voordat ik m'n werk-email mobiel kan lezen wordt afgedwongen dat ze device administrator worden (met onder andere wissen op afstand), dat gaat gewoon niet gebeuren op m'n privételefoon.
Dit dus. Nu heb ik een aantal redenen om voor 2 aparte telefoons te gaan, maar dit vind ik toch wel de belangrijkste. Dit is namelijk bij ons ook zo geregeld en ik ga no way die restricties op mijn prive-telefoon accepteren.

Ik zit voornamelijk op kantoor, en dan liggen mijn telefoons (een A3 2018 en S9) gewoon voor mijn neus onder het scherm. Als ik onderweg ben (in het OV bijv.) gewoon in beide broekzakken. Ik reis meestal met het OV, en vlak voordat ik bij mijn 'thuis-station' ben gaat de werktelefoon uit en gaat deze de volgende ochtend weer aan als ik onderweg ben. Soms blijft ie aan als ik weet dat er nog een belangrijk telefoontje moet komen (dat is dan van tevoren afgesproken). 's Avonds, in het weekend en op mijn ouderschapsverlofdag is de werktelefoon ook echt uit zodat ik ook niet in de verleiding kom om er op te kijken. Ik werk in projecten die lang lopen zodat collega's uiteindelijk wel weten hoe en wanneer ik bereikbaar ben, en deel de mening van anderen hier dat het ook een deel opvoeding is.

Ik vind het heerlijk en het nadeel van met 2 losse telefoons lopen weegt voor mij niet op tegen alle voordelen die het heeft maar dit is persoonlijk natuurlijk.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Ik neig meer naar een aankoopadvies.

Move AZ>>>ATT

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sunri5e
SmurfLink schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:28:
[...]

Ik weet niet of dit per telefoon verschilt, maar bij mij kan je afzonderlijk de hele simkaart uitzetten, of een voorkeurssimkaart voor dingen opgeven. Ik zie geen optie om alleen de bereikbaarheid van de sim uit te zetten. Bij mij staat de werksim gewoon aan, maar ik word niet veel gebeld dus heb daar weinig problemen mee. Wellicht zijn er andere opties of apps om je sim onbereikbaar te maken maar wel internet te geven, dat weet ik helaas niet.
Dat laatste zou ik wel erg graag willen weten eigenlijk. Anders ken ik mezelf. Dan hou ik alsnog mijn werksimkaart actief en dan wordt ik alsnog "lastiggevallen" na werktijd. Iemand die dit wel weet?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik jou was zou ik er gewoon een Dualsim toestel naast aanschaffen. Dat proberen, en bevalt het en doet het wat je wilt doen dan stap je over. Werkt da niet heb je twee telefoons waar je op terug kunt vallen.
Jouw grootste probleem wordt niet je telefoon zelf. Jouw grootste probleem wordt je zakelijke contacten opvoeden dat je een ander nummer hebt. Of je moet je nieuwe nummer prive gaan gebruiken, is wellicht makkelijker.

Persoonlijk heb ik ook twee telefoons - twee dual sims (moto G5Plus). Idee was om ook maar met 1 tel rond te lopen, maar geen tijd / zin om daar zoals jij helemaal in te duiken, en te fixen als het niet werkt. meer dan bellen / whatsapp en een beetje internet doe ik niet. Die whatsapp sandboxen was de hoofdreden dat ik twee telefoons heb nu. Zal tegenwoordig best anders kunnen. maar ben er achter gekomen dat niks zo lkker is dan nog steeds gewoon bij thuiskomst je zakelijke telefoon in een hoekje te knnen knikkeren en er alleen naar om te kijken als jij dat wilt, en niet als anderen dat willen. Vakantie: laat maar lekker leeglopen, laad hem wel weer op daags voor ik ga werken. Vrije tijd is mijn tijd, niet die van en ander. Dan bepaal ik wat er gebeurt, niet een ander.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Sunri5e schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Dat laatste zou ik wel erg graag willen weten eigenlijk. Anders ken ik mezelf. Dan hou ik alsnog mijn werksimkaart actief en dan wordt ik alsnog "lastiggevallen" na werktijd. Iemand die dit wel weet?
Natuurlijk. Je kunt je nummer toch gewoon direct doorschakelen naar je voicemail?

• Sunri5e
ChinaGeek schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Natuurlijk. Je kunt je nummer toch gewoon direct doorschakelen naar je voicemail?
Dat weet ik dus niet want ik heb nu niet zo'n dualsim telefoon :P

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Sunri5e schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Dat weet ik dus niet want ik heb nu niet zo'n dualsim telefoon :P
Je kan je nummer toch altijd, onafhankelijk van enkel of dual sim, doorschakelen naar je voicemail?

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:24

m-vw

Dus?

Niet alles gelezen, maar ik heb zelf een Samsung J5.

Er is een mogelijkheid voor 2x Whatsapp (Anders is Disa een goede oplossing). Kan zelf kiezen welke sim er gebruikt wordt voor uitgaande gesprekken, data of sms. En welke sim er ook actief is je bent gewoon op beide whatsapps bereikbaar.

• Sunri5e
Het is de huawei mate 20 pro geworden. Donderdag komt hij binnen.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
m-vw schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:13:
Niet alles gelezen, maar ik heb zelf een Samsung J5.

Er is een mogelijkheid voor 2x Whatsapp (Anders is Disa een goede oplossing). Kan zelf kiezen welke sim er gebruikt wordt voor uitgaande gesprekken, data of sms. En welke sim er ook actief is je bent gewoon op beide whatsapps bereikbaar.
Disa ondersteund niet meer actief WhatsApp. WhatsApp Business is echt een betere oplossing.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:24

m-vw

Dus?

HerZon schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Disa ondersteund niet meer actief WhatsApp. WhatsApp Business is echt een betere oplossing.
Inmiddels heb ik inderdaad ook ontdekt dat Disa niet meer werkt. Samsung ondersteunt echter tegenwoordig ook een tweede Whatsapp profiel. Geen Business voor nodig.

• Sunri5e
Dark Angel schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:51:
Ik gebruik nu al een poosje een telefoon met dual sim omdat ik het niet fijn vond om met 2 telefoons rond te lopen en dan ook nog Android Apple door elkaar.

Nu heb ik 1 telefoon 2 sims er in en whats app gewoon voor de prive sim en whatsapp business voor het werk. Maar ik zet mijn werksim uit zodra ik thuis ben en weer aan als ik weg ga. kan snel met NFC sticker bij de deur. voor de rest ook gewoon mijn collegas laten weten dat ik in het weekend geen email lees.

Na een paar weken merk ik wel dat ik veel meer rust heb.
Welke NFC tag sticker gebruik je hier voor?

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:25

Dark Angel

Corvette LS Power

Sunri5e schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:47:
[...]

Welke NFC tag sticker gebruik je hier voor?
Moet ik even opzoeken heb hem in 2014 ooit een keer gekocht naar aanleiding van ik heb wat nieuws topic op tweakers.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Pagina: 1