Sunri5e schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:20:
Al jaar en dag gebruik ik mijn mobiele telefoon zowel voor privé als zakelijke doeleinden. Ik merk de laatste tijd dat de grenzen van mijn klanten wat betreft de bereikbaarheid steeds verder oprekken. Mij bellen of Whatsappen met vragen of problemen op zaterdagavond of zelfs op zondag is geen uitzondering meer. Ik merk dat ik daardoor in mijn al drukke job in het weekend nog steeds met mijn werk bezig ben. Nu wil ik dat eigenlijk meer gaan scheiden maar echt met twee telefoons gaan lopen lijkt mij niet handig. Het mooiste zou zijn als ik eigenlijk 1 telefoon zou hebben met twee telefoonnummer waarbij de abonnementen in elkaar zijn verweven. Zijn deze er? En zo ja, kun je dan ook WhatsApp berichten scheiden van elkaar? Of hebben jullie betere/slimmere ideeën om mijn probleem op te lossen?
Ik ben natuurlijk bekend met dualsim maar dit sluit naar mijn idee niet helemaal aan op wat ik zoek.
Buiten de technische oplossing, hoe zie je het veranderen dan ?
Ga je je 'oude' nummer alleen zakelijk gebruiken, of neem je twee nieuwe telefoonnummers ?
Ik heb sinds anderhalf jaar ook zakelijke telefoontjes op mijn 'eigen' nummer
Bewust voor gekozen, ik had het nummer uiteraard al ( 20 jaar ) en de optie om een Samsung A3 erbij te nemen ( en mee te slepen ) was geen plan.
Je kan ook jezelf 'conditioneren' en niet klakkeloos alles aannemen in je vrije tijd.
Zo heb ik verschillende groepen aangemaakt, die op mijn willekeur 'mogen' bellen.
Directe familie staat in elke groep, zakelijke contacten en storings-cyclus als groep en 'de rest' erbuiten.
Op mijn vrije dagen staat in principe alleen de groep "familie" aan, tijdens werktijden alles, en tijdens mijn storingsdiensten de groep 'storingen'
Klanten die denken mij op zondag te kunnen bereiken, krijgen mijn voicemail, en dat ze een mail mogen verzenden
Messagingapps en mail idem, ik kan heel goed leven met een 'niet gelezen' notificatie, mijn eerst volgende werkdag ( kan ook zomaar op zondag, zoals vandaag zijn ) krijg je antwoord.
Pas als jij jezelf onmisbaar vindt, gaat de andere kant dat ook zo gebruiken, en wordt je op de meest onmogelijke tijden 'misbruikt'