Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eenvoudige manier om 30sec aan 4min uit te schakelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Kbenoi
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-01 12:20
Ik zoek een eenvoudige manier om als volgt te schakelen.

Om een bevochtiger op 220V te schakelen, heb ik een regelaar die aangeeft wannneer de vochtigheid te laag is. Op deze regelaar komt dan 220V op een uitgang waaraan de bevochtiger hangt. Bij heel droog weer haalt de bevochtiger de gevraagde vochtigheid niet en blijft verstuiven waarbij het water gewoon via een overloop weg loopt met een hoog waterverbruik als gevolg.

Daarom wil ik dat wanneer een signaal komt op de regelaar, de bevochtiger 30sec opspringt, daarna bvb 4min uitvalt, om dan weer 30sec op te springen, gevolgd door 4min af en dit zolang de regelaar aangeeft dat de vochtigheid te laag is (en er dus spanning op zijn uitgang staat). De regelaar zelf, kan dit niet en ook de bevochtiger kan het niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Tijdsgeschakelde stopcontacten van Thebe met riddertjes tussen regelaar en bevochtiger zijn te krijgen, maar minimum 1min aan en ook maar 3 keer schakelen/u.
Slimme schakelaars voor dit soort werk vind ik ook niet.

Alvast bedankt voor de suggesties

Alle reacties

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:20

FreakNL

Well do ya punk?

Domoticz!

Wat je nodig hebt is een plek waar je Domoticz draait (server, raspberry pi, etc).

Daarna een vochtmeter die met Domoticz kan communiceren (bestaat vast).

Daar is het (icm met een slimme socket) met lua scripts zo geregeld.

Wat jii vraagt is zo specifiek, dan moet je met eigen oplossingen gaan werken...Overigens kan je domoticz daarna voor 1001 andere dingen inzetten.

Overigens is Domoticz niets meer dan een applicatie waar je alles instelt en programmeert etc. Je moet altijd nog een keuze maken in je koppelvlak naar je sensoren, switches, etc. Dat kan KaKu zijn of zwave of Aqara... Etc etc

FreakNL wijzigde deze reactie 20-01-2019 07:35 (118%)

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:42

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Ik zou het ietsje simpeler houden en een flip flop schakeling op basis van een ne555 maken. Of iets kant en klaars bij conrad vandaan halen biivoorbeeld.

Wise enough to play the fool

• Kbenoi
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-01 12:20
Dank voor de reacties. Mogelijk is een relais type RE17LLBM nog makkelijker?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True