Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rajiyn
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 16:19
Hallo allen,

Ik heb momenteel een i5-6600k processor icm met een GTX 1080ti EVGA FTW3 en ervaar een bottleneck. Dus was ik eens aan het kijken voor een nieuwe processor. Nu zag ik een benchmark met de FPS in diverse games van zowel de Intel i9-9900K als de i7-9700K, echter verschilden de FPS van beide processoren niets of nauwelijks. Soms was de FPS i7-9700K zelfs hoger. Mijn vraag is daarom: In welke situatie zou de i9-9900K wenselijk zijn. Dus welke meerwaarde heeft die processor?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:29
Je kan het verhaal beter omdraaien in plaats van lukraak om willekeurige reacties te vragen door te beschrijven wat jij nodig hebt en dan kunnen er reacties komen welke CPU dan voor jou het verstandigste is..

Anders wordt dit topic een zooitje.. ik denk dat het nu al geen lang leven bekoren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Welke resolutie en refresh rate speel je? De i9 is sneller in productivity taken. Check ook even de review van Tweakers zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:22
Games hebben vaak baat bij hoge(re) klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je beseft toch wel dat er bij zo'n upgrade ook een ander moederbord en dergelijke komt kijken?

Verder geeft de conclusie van deze review van hardware.info het goed weer.
De i9-9900k is op het snelste van het snelste, alleen niet specifiek in alle taken. Zodra er niet goed gebruik gemaakt kan worden van de extra cores en threads (zoals bijv vaak bij games) dan kunnen ze je zelfs in de weg zitten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rajiyn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 04:06:
Hallo allen,

Ik heb momenteel een i5-6600k processor icm met een GTX 1080ti EVGA FTW3 en ervaar een bottleneck. Dus was ik eens aan het kijken voor een nieuwe processor. Nu zag ik een benchmark met de FPS in diverse games van zowel de Intel i9-9900K als de i7-9700K, echter verschilden de FPS van beide processoren niets of nauwelijks. Soms was de FPS i7-9700K zelfs hoger. Mijn vraag is daarom: In welke situatie zou de i9-9900K wenselijk zijn. Dus welke meerwaarde heeft die processor?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Waar jij het voor gebruikt kan het beter of minder zijn. Over het algemeen kun je ook goed uit met Ryzen 2700X. Of zo de nieuwe Ryzen 36-3700(X)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1