Verwijderd

Topicstarter
Oktober vorig jaar heb ik bij Belcompany een Telfort Clarity 180 abo afgesloten met een Nokia 6210. Omdat ik 5 augustus op vakantei naar Canada ga heb ik een triple band GSM nodig, dus eentje die ook op het 1900 Mhz netwerk te gebruiken is.

Belcompany zelf verhuurt geen toestellen, maar weten jullie misschien welke winkels of andere wegen er zijn die GSM's verhuren?

BvD!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik weet niet hoe het heet, maar op schiphol is er wel een mogelijkheid, die was er iig vroeger wel.... misschien de ANWB ook wel..die verhuren wel van die dingen iig.. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je het zegt, ik ga toevallig mijn internationaal rijbewijs bij ANWB afhalen. Dan vraag ik het daar wel effe. Senks joe!

Iemand misschien nog een suggestie?

Verwijderd

libertel verhuurd gsm's moet je ff op hun site kijken stond het toen bij

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt niet zozeer een Tri-Band telefoon nodig, eentje die alleen 1900 Mhz praat is volgens mij al voldoende. Desalniettemin verhuren een aantal Nederlandse telefoonbedrijven alleen dual of tri-band toestellen, zodat je ook gewoon op 900 of 1800 kunt bellen.

Ik weet dat je bij het KPN Business centre, en bij de Libertel Business Points toestellen kunt huren, maar je moet dan wel een abonnement bij ze hebben, en dat heb je niet :) Hoe dit bij Telfort geregeld is weet ik niet... wel kan ik je vertellen dat het bereik ERRUG magertjes is... Telfort heeft een contract met MICROCELL, (zie www.telfort.nl) en de kosten hiervan zijn:

Binnen het land bellen kost: Hfl 2,39 per minuut.

Naar Nederland bellen kost: Hfl 3,42 per minuut.

Als JIJ GEBELD WORDT door iemand in Nederland, betaald die persoon het normale tarief voor een mobiele telefoon, en JIJ betaald nog eens 2,86 per minuut. Dus ook als je gebeld wordt kost het geld.

En internetten a 2,39 per minuut voor lokaal tarief is dus ook niet echt ideaal :) Voor noodgevallen is het wel handig, maar om daar nu een toestel voor te huren? Ik kijk trouwens nog wel even, een collega van me had nog wat info, ik edit mijn message straks wel ff.

edit:

Nog ff wat info: Mijn collega had in 1999 een telefoon op Schiphol gehuurd, en dat koste destijds Hfl 7,50 per dag. Dus als je een week of 3 gaat kan dit al snel meer dan 200 gulden worden. Voor een zakenman geen probleem, die telt dat zo neer, voor jou mischien niet.

Onder mijn posting lees ik trouwens waarschijnlijk de beste tip: Koop een goedkoop pre-pay toestelletje, en geef de achterblijvers-die-noodgevallen-kunnen-doorgeven het nummer door.

Ik denk niet dat je zit te wachten op een paar honderd gulden aan huurkosten plus evt. gesprekskosten voor een paar weken vakantie.

De ALLERgoedkoopste optie is GEEN mobiel meenmenen, en elke dag even vanuit je hotel bellen. Ga je kamperen, dan heb je toch niets aan GSM, de dekking is alleen vrij goed rond de grote steden, en kamperen in het centrum van Toronto betekend toch dat er telefooncellen in de buurt zijn :)

Ik ga regelmatig naar de USA, en neem nooit mijn telefoon mee. Mijn vrouw is amerikaanse, en mijn schoonmoeder heeft een mobiel... als we ergens heengaan, nemen we die mee, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat ik ook een goedkoop prepaid toestelletje had kunnen kopen. Doe ik de volgende keer wel :)

Affijn, je weet waarschijnlijk zelf het beste hoe je bereikbaar wil zijn....

Alleen voor noodgevallen, en je verwacht een mogelijk noodgeval, en je hebt geld teveel zoadat je lekker veel kan bellen met je vrienden: Huur een GSM.

Alleen voor noodgevallen, maar iedereen in de familie is kerngezond, of je wil zo af en toe een vriend ofzo bellen: Bel om de 2 dagen even naar huis, en laat weten in welk hotel je zit op dat moment.

Who cares about noodgevallen, ik wil veel bellen met mijn vrienden en ze lekker jaloers maken door te zeggen dat ik uit Canada bel: Koop een prepaid GSM\

Mijn 2 dollarcentjes....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Je kunt daar ook gewoon een Prepay-phone kopen... da's wel zo goedkoop :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat ik me trouwens al vaker heb afgevraagd:

ik dacht dat ze in de VS en Canada bellen op 900 en het 1900 Mhz netwerk...als jij dan met je 900/1800 toestel komt aanwandelen moet je toch gewoon via een 900 Mhz verbining kunnen bellen :? of zie ik nu iets over het hoofd, afgezien van het feit dat die 900 Mhz verbinding dan wel aanwezig moet zijn...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• maartena
Nee, 800, 850 en 1900.... je kunt er dus niets met een 900/1800 toestel :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Hey Maartena en natuurlijk ook de andere tweakers, bedankt voor jullie reactie! Ik logeer daar bij familie en ga o.a. voor een paar dagen de Rockies in. Het zou handig zijn als ik kon bellen i.v.m autopech of andere nare trubbels waarmee ik misschien te maken krijg.
Ik ben vandaag toevallig langs de ANWB geweest om een internationaal rijbewijs te kopen en vroeg daar ook effe naar de mogelijkheden van huren. Zij zeiden net als Maartena dat ik het beste bij Schiphol een GSM kon huren, maarja..is niet zo goedkoop. Naja, om een lang en oninteressant verhaal kort te maken, ik ga eens mijn familie in Canada mailen of ik niet eentje van hen kan "huren" ;)

Nogmaals bedankt voor de reactie :)

fl.7.50 per dag |:( bah bah

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op maandag 23 juli 2001 23:14 schreef RobiNET Online het volgende:
Hey Maartena en natuurlijk ook de andere tweakers, bedankt voor jullie reactie! Ik logeer daar bij familie en ga o.a. voor een paar dagen de Rockies in. Het zou handig zijn als ik kon bellen i.v.m autopech of andere nare trubbels waarmee ik misschien te maken krijg.
Ik ben vandaag toevallig langs de ANWB geweest om een internationaal rijbewijs te kopen en vroeg daar ook effe naar de mogelijkheden van huren. Zij zeiden net als Maartena dat ik het beste bij Schiphol een GSM kon huren, maarja..is niet zo goedkoop. Naja, om een lang en oninteressant verhaal kort te maken, ik ga eens mijn familie in Canada mailen of ik niet eentje van hen kan "huren" ;)

Nogmaals bedankt voor de reactie :)

fl.7.50 per dag |:( bah bah
Ik heb zelf toen ik naar de States ging een Tri-Band meegenomen en het vreemde was dat ie het aan de westkust wel deed (Phoenix, Flagstaff en toen ik aan de Oostkust was (Orlando) toen deed hij het niet (Ben had geen overeenkomst daar ofzo).
Mocht je dus toch een toestel meenemen, dan zou ik vantevoren even vragen of je provider wel een roaming overeenkomst heeft voor de plaats waar je bent.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je het zegt ja, want daar had ik nog niet aan gedacht :)

• maartena
De dekking van GSM (digitaal) is zeer mager in de USA, omdat dit systeem vrij nieuw is. Zij hebben ook nog een analoog systeem (is in Nederland vorig jaar opgeheven) waar veel meer dekking mee is.

De kans is HEEL ERG groot dat je in de rockies geen enkele dekking hebt met GSM, maar wellicht dat de lokale mobiele telefoon provider wel dekking heeft. Hier heb je NIETS aan je eigen SIMM kaart omdat het een ander systeem is. Dan is het makkelijker om daar een telefoon te huren voor een paar dagen, of een telefoon van je familie/vrienden te lenen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1