Je hebt niet zozeer een Tri-Band telefoon nodig, eentje die alleen 1900 Mhz praat is volgens mij al voldoende. Desalniettemin verhuren een aantal Nederlandse telefoonbedrijven alleen dual of tri-band toestellen, zodat je ook gewoon op 900 of 1800 kunt bellen.
Ik weet dat je bij het KPN Business centre, en bij de Libertel Business Points toestellen kunt huren, maar je moet dan wel een abonnement bij ze hebben, en dat heb je niet

Hoe dit bij Telfort geregeld is weet ik niet... wel kan ik je vertellen dat het bereik ERRUG magertjes is... Telfort heeft een contract met MICROCELL, (zie
www.telfort.nl) en de kosten hiervan zijn:
Binnen het land bellen kost: Hfl 2,39 per minuut.
Naar Nederland bellen kost: Hfl 3,42 per minuut.
Als JIJ GEBELD WORDT door iemand in Nederland, betaald die persoon het normale tarief voor een mobiele telefoon, en JIJ betaald nog eens 2,86 per minuut. Dus ook als je gebeld wordt kost het geld.
En internetten a 2,39 per minuut voor lokaal tarief is dus ook niet echt ideaal

Voor noodgevallen is het wel handig, maar om daar nu een toestel voor te huren? Ik kijk trouwens nog wel even, een collega van me had nog wat info, ik edit mijn message straks wel ff.
edit:
Nog ff wat info: Mijn collega had in 1999 een telefoon op Schiphol gehuurd, en dat koste destijds Hfl 7,50 per dag. Dus als je een week of 3 gaat kan dit al snel meer dan 200 gulden worden. Voor een zakenman geen probleem, die telt dat zo neer, voor jou mischien niet.
Onder mijn posting lees ik trouwens waarschijnlijk de beste tip: Koop een goedkoop pre-pay toestelletje, en geef de achterblijvers-die-noodgevallen-kunnen-doorgeven het nummer door.
Ik denk niet dat je zit te wachten op een paar honderd gulden aan huurkosten plus evt. gesprekskosten voor een paar weken vakantie.
De ALLERgoedkoopste optie is GEEN mobiel meenmenen, en elke dag even vanuit je hotel bellen. Ga je kamperen, dan heb je toch niets aan GSM, de dekking is alleen vrij goed rond de grote steden, en kamperen in het centrum van Toronto betekend toch dat er telefooncellen in de buurt zijn
Ik ga regelmatig naar de USA, en neem nooit mijn telefoon mee. Mijn vrouw is amerikaanse, en mijn schoonmoeder heeft een mobiel... als we ergens heengaan, nemen we die mee, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat ik ook een goedkoop prepaid toestelletje had kunnen kopen. Doe ik de volgende keer wel
Affijn, je weet waarschijnlijk zelf het beste hoe je bereikbaar wil zijn....
Alleen voor noodgevallen, en je verwacht een mogelijk noodgeval, en je hebt geld teveel zoadat je lekker veel kan bellen met je vrienden: Huur een GSM.
Alleen voor noodgevallen, maar iedereen in de familie is kerngezond, of je wil zo af en toe een vriend ofzo bellen: Bel om de 2 dagen even naar huis, en laat weten in welk hotel je zit op dat moment.
Who cares about noodgevallen, ik wil veel bellen met mijn vrienden en ze lekker jaloers maken door te zeggen dat ik uit Canada bel: Koop een prepaid GSM\
Mijn 2 dollarcentjes....