Nieuwe TV 43 inch, 100hz edge-lit vs 50hz direct-led of ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 00:40
Ik zoek een?
Ik en mijn vrouw zijn opzoek naar een nieuwe TV om onze oude LG van 32inch te vervangen.

We zijn samen tot de conclusie gekomen dat een TV van 43 inch voor ons de beste midden weg is.
Wij zitten 3-ish meter van de TV af, echter wordt mijn vrouw snel misselijk als het beeldscherm voor haar te groot is. We hebben eens in de winkel uitgetest en de 49 en 55 inch tv’s zijn voor haar niet te doen (jammer voor mij maar helaas).

Wat is je budget?
Onder de 800 euro zou fijn zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij kijken graag series / Films (gebruik daarvoor nu de Chromecast / Netflix)
Ik game graag. Ik gebruik nu een SteamLink om via mijn PC op de TV te kunnen gamen, echter gaat deze maar tot 1080P, dus het zou fijn zijn dat de nieuwe TV ook de Steamlink app ondersteund (Nice to have).

Wat heb je zelf al gevonden? + Welke vragen heb je hier nog over?

Ik ben begonnen in de pricewatch om te kijken welke TV het beste bij ons zou passen.

Ik heb de volgende filters gebruikt:
  • 43”
  • Ultra HD
  • 100 – 200hz
Echter merk ik dat ik met dit filter alleen modellen zonder reviews te zien krijg.
Op het moment dat ik de refresh rate filter uit zet merk ik dat de televisies met 50 en 60HZ wel reviews hebben.

Betekend dit dat je tegenwoordig met een 50hz ook een mooi en vloeiend beeld of is 43” gewoon een raar formaat die niet veel mensen neemt?

Oké verder, Direct-led of Edge lit. Kennelijk krijg je met Direct led een betere belichting omdat er een hele reeks aan leds achter het scherm bevindt i.p.v. alleen leds aan de allen zijkanten van het scherm.
Direct Backlit vs. Edgelit

Echter zie ik wel dat de Edge-lit Tv’s in deze categorie vaak wel duurder zijn waar ik mij over verbaas. Heeft een edge-lit TV iets extra’s wat een direct-led tv niet heeft? Of spreken we hier van toeval.

Dus met alle filters aan heb ik een selectie gemaakt op basis van modellen waar mensen ook daadwerkelijk een review op geplaatst. Zie deze vergelijking:

De Philips 43PUS6503 Zwart is het enige model met “Local dimming” en kan dus de ledjes afzonderlijk dimmen als ik de beschrijving moet geloven. Echter heeft dit model de LCD technologie “VA” waarmee je kennelijk een slechtere kijkhoek heb in vergelijking met “IPS”. Ik en mijn vrouw zitten niet altijd 100% loodrecht op de televisie dus het kan zijn dat dit een probleem kan vormen. Dit model heeft dan wel weer een 60hz model tenopzichte van 50hz maar dan wel weer een lage “Beeldinterpolatie-index” .

Voor de rest heb ik ook gekeken naar de LG 43UK6750PLD Zwart Dat deze iets duurder is, is voor mij geen probleem. De TV heeft 4 goede reviews wat al meer is dan de andere modellen van mijn vergelijking. Ik moet ook bekennen dat ik deze TV ook mooi vindt ogen. Het nadeel aan dit model is alleen dat de refresh rate iets lager ligt en dat het geen local dimming kent.

Om niet te blind te staren op de Direct-led backlighting heb ik ook een vergelijking gemaakt van de edge-lit tv’s waarbij er reviews aanwezig zijn. Zie hier:

Wat mij nu wel opvalt is dat al deze modellen Local dimming ondersteund waarbij dat modellen die gebruik maken van een direct-led backlight niet zo is.
De Philips 43PUS7303 Zilver heeft ambi light wat er wel cool uitziet, ik vraag mijn eigen alleen af of dit alleen leuk is voor de eerste 2 dagen of dat deze functie ook echt meerwaarde bied. Voor de rest lijken mij de andere modellen ook prima.

Als laatste toch maar eens de 100hz tv's bekeken

Het lijkt erop dat dit allemaal ongeveer dezelfde TV betreft. 100hz, edge-lit met local dimming. Echter.. geen reviews

Dus mijn vraag aan jullie is, wat raden jullie mij aan? Zit ik een beetje in de goede richting te kijken of mis ik het een en ander? Het lijkt erop dat ik de afweging moet maken tussen een tv met 100hz of een tv met direct-led technologie. (prijs verschil is jammer maar betaal liever iets meer voor iets waar ik meet plezier aan heb)

Als de TV gekozen is begin ik mijn zoektocht naar een mooie soundbar, maar dat hoort niet in dit forum thuis :)

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Beste antwoord (via ManiakNL op 26-01-2019 11:59)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
ManiakNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:45:
[...]

een 100% bioscoop gevoel zijn wij inderdaad niet naar opzoek (zou leuk zijn maar zoveel geld hebben wij het er niet voor over). Ik stoor mijn eigen gewoon heel erg aan het geluid van onze oude 32 inch TV, het is zo erg zelfs dat ik liever achter PC zit en dan iets kijk met mijn headset op. Ik weet niet in hoeverre geluids kwaliteit van een headset soundbar te vergelijken is, maar als het in de buurt komt dan ben ik goed tevreden. Ik heb nu namelijk de HyperX cloud2 als headset.

43 vs 49 inch heb ik nu al lang en breed met mijn vrouw erover gehad, meerdere tests gedaan om te kijken of het een kwestie van wennen is. Ik moet bij deze accepteren dat wij geen keus hebben.Misschien na een x aantal jaren nog eens uitproberen als we dit scherm al vaak hebben gebruikt (dat het misschien met de jaren mag komen)

Maar terug komend op de Philips en de Sony.

Wat is nu de grootste verschillen tussen de 2 praktisch gezien?

Philips
- Ambilight (lijkt me wel geinig)
- Prijs

Sony
- 100hz met daarop een "motion handling" wat voor een soepeler beeld zou moeten zorgen

of zal de Sony ook een iets mooier scherm hebben kwa contrast en helderheid? Ik merk dat ik daar niet zoveel informatie over vindt.

Ik vindt kwaliteit van het beeld in dit geval wel belangrijker dan de Ambilight
Als goede upgrade voor het geluid van wat uit een tv komt is de YAS-107 een goede keus, deze heeft een ingebouwde sub, hierdoor heb je een relatief goed bereik in de lage tonen en het scheelt weer ruimte.

Qua contrast zullen ze niet veel van elkaar schelen.

Philips:
- Ambilight & prijs
- 8 bit + FRC paneel

Sony:
- Grotere kleurenbereik (triluminos filter = quotum dot filter)
- Native 10 bit paneel
- Hogere (piek)brightness = betere HDR weergave
- Betere beeldprocessor/ motion handling/ upscaling

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:28
ik denk dat het een kwestie van wennen is
ik heb een 55 inch scherm en zit op dezelfde afstand.. na 2 weken wil je niet anders meer en vind je het geweldig.. daarvoor wilde ik niet groter dan 32 inch..

43 inch is vrij klein en daarom kan je dan ook best een 60hz scherm pakken.

Hoe dan ook zou ik toch een maatje groter pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Netflix heb je ook voor UHD geen 100 Hz nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Hallo, bedankt voor jullie antwoorden.

We zijn voor 43inch gegaan omdat mijn vrouw misselijk wordt als het scherm voor haar te groot wordt. Ze vermeld dat dit door meekomt door haar hoog sensitiviteit.

Initieel hadden wij het formaat 49 inch bedacht wat volgens sommige bronnen net genoeg zou moeten zijn voor een 3 meter kijkafstand (full HD) https://www.televisies.nl...e-kijkafstand-voor-uw-tv/

Daarmee gezegt zou met een 32 inch de kijkafstand op 2 meter moeten zitten. Mijn vrouw gevraagt om iets dichter op de tv te zitten. Echter merk ik dat toen ze dat deed dat ze zich al vrijsnel onprettig begon te voelen en niet meer kon genieten van het programma waar we naar aan het kijken waaren.

Om ditzelfde reden hebben wij ook voor haar pc een kleiner scherm aangeschaft en deze op een (voor mijn gevoel) een veelste verre afstand moeten positioneren.

Ze heeft het nu een paar keer geprobeerd (korte periodes) om aan een groter scherm te wennen, ik kan moeilijk van haar verwachten om elke keer misselijk te worden als wij tv gaan kijken.

Ja netflix heeft momenteel geen 4k aanbod, echter begint 4k nu wel mainstream te worden dus daarmee wil ik niet achter blijven. En ja video speelt zich vaak af onder de 100hz, maar is het beeld op een 100hz niet voorals nog soepeler? Ik kan me herinneren dat ik een lange tijd geleden 3 tvs op een rij zag staan; 50, 100 en 200hz. Ze speelden een video af waarmee ze in een helicopter view een rotswand van afstand aan het bekijken waren. Ik merkte toen dat de 100 en 200hz panelen beduidend soepeler oogden. Echter tegenwoordig lijkt men van de hoge frequenties af te zijn gestapt dus mijn vraag is dan ook maar of ik dat soepele gevoel nu ook met een 50hz zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Het verschil tussen edge-lit en direct-led is verwaarloosbaar, de een biedt niet noemenswaardig veel kwaliteitsverschil dan de ander. Local dimming op budget tv's zou ik met een korreltje zout nemen, dit is meer marketing dan dat het daadwerkelijk veel effect heeft. M.i. biedt een native 100-120hz wel voordelen.

Bij een VA paneel hoef je ook niet 100% loodrecht ervoor te gaan zitten, onder een relatief 'kleine' hoek merk je hier niets van. Een IPS paneel heeft wel betere/ruimere kijkhoeken, meeste tv's in de 43'' reeks hebben een IPS paneel.

Sommige mensen zijn gevoelig voor PVM, het zou kunnen dat jouw vrouw hier ook gevoelig voor is. Hier kun je wat meer achtergrond info erover lezen: https://www.rtings.com/tv...e-flicker#comparison_2203

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ManiakNL schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:59:
Hallo, bedankt voor jullie antwoorden.

We zijn voor 43inch gegaan omdat mijn vrouw misselijk wordt als het scherm voor haar te groot wordt. Ze vermeld dat dit door meekomt door haar hoog sensitiviteit.

Initieel hadden wij het formaat 49 inch bedacht wat volgens sommige bronnen net genoeg zou moeten zijn voor een 3 meter kijkafstand (full HD) https://www.televisies.nl...e-kijkafstand-voor-uw-tv/

Daarmee gezegt zou met een 32 inch de kijkafstand op 2 meter moeten zitten. Mijn vrouw gevraagt om iets dichter op de tv te zitten. Echter merk ik dat toen ze dat deed dat ze zich al vrijsnel onprettig begon te voelen en niet meer kon genieten van het programma waar we naar aan het kijken waaren.

Om ditzelfde reden hebben wij ook voor haar pc een kleiner scherm aangeschaft en deze op een (voor mijn gevoel) een veelste verre afstand moeten positioneren.

Ze heeft het nu een paar keer geprobeerd (korte periodes) om aan een groter scherm te wennen, ik kan moeilijk van haar verwachten om elke keer misselijk te worden als wij tv gaan kijken.

Ja netflix heeft momenteel geen 4k aanbod, echter begint 4k nu wel mainstream te worden dus daarmee wil ik niet achter blijven. En ja video speelt zich vaak af onder de 100hz, maar is het beeld op een 100hz niet voorals nog soepeler? Ik kan me herinneren dat ik een lange tijd geleden 3 tvs op een rij zag staan; 50, 100 en 200hz. Ze speelden een video af waarmee ze in een helicopter view een rotswand van afstand aan het bekijken waren. Ik merkte toen dat de 100 en 200hz panelen beduidend soepeler oogden. Echter tegenwoordig lijkt men van de hoge frequenties af te zijn gestapt dus mijn vraag is dan ook maar of ik dat soepele gevoel nu ook met een 50hz zou krijgen.
Netflix heeft juist best een groot aanbod aan 4K films en series :) Echter écht 4K vind ik het nog niet. Ja de resolutie is misschien 4K, maar de bitrate is niet heel erg hoog. Een BlueRay 4K film heeft een bitrate van rond de 40-50mbit/s, een Netflix 4K stream rond de 14-16mbit/s. Echter wel in H265 omgezet dus de kwaliteit is alsnog best goed. Maar dat is eigenlijk iets voor een andere discussie :+

Als een TV een signaal krijgt van 50Hz, dan zal deze daar ook niet magisch een 200hz signaal van kunnen maken. Echter is het verschil wat jij hebt gezien, een verschil in interpolatie. Een TV kan het beeld eruit laten zien alsof het super vloeiend is door beelden te 'injecteren' tussen frames (zeg maar het gemiddelde tussen 2 frames als extra frame) om het zo vloeiender te laten lijken. Dit levert echter wel extra vertraging op, wat bij normaal TV kijken natuurlijk geen probleem is. Ander nadeel is artifacting, dus gepixeleerde blokjes die je wel eens kan zien omdat de TV een beeld verkeerd heeft ingeschat. Dit is voornamelijk te zien als je bijvoorbeeld een stilstaand logo hebt of ondertiteling met een snel bewegende scene.

Het is de laatste jaren iets minder erg, maar waar ooit de Megapixel-race bestond, bestond ook de Hz-race. TV's met zogenaamd 1600Hz schermen.. Je zou het eigenlijk wel kunnen aanduidend als misleidend. Maar dat is een TV een HDR certificatie geven als deze nog niet boven de 300nits aan helderheid kan komen m.i. ook.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:05:
Het verschil tussen edge-lit en direct-led is verwaarloosbaar, de een biedt niet noemenswaardig veel kwaliteitsverschil dan de ander. Local dimming op budget tv's zou ik met een korreltje zout nemen, dit is meer marketing dan dat het daadwerkelijk veel effect heeft. M.i. biedt een native 100-120hz wel voordelen.

Bij een VA paneel hoef je ook niet 100% loodrecht ervoor te gaan zitten, onder een relatief 'kleine' hoek merk je hier niets van. Een IPS paneel heeft wel betere/ruimere kijkhoeken, meeste tv's in de 43'' reeks hebben een IPS paneel.

Sommige mensen zijn gevoelig voor PVM, het zou kunnen dat jouw vrouw hier ook gevoelig voor is. Hier kun je wat meer achtergrond info erover lezen: https://www.rtings.com/tv...e-flicker#comparison_2203
Kuusj schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Netflix heeft juist best een groot aanbod aan 4K films en series :) Echter écht 4K vind ik het nog niet. Ja de resolutie is misschien 4K, maar de bitrate is niet heel erg hoog. Een BlueRay 4K film heeft een bitrate van rond de 40-50mbit/s, een Netflix 4K stream rond de 14-16mbit/s. Echter wel in H265 omgezet dus de kwaliteit is alsnog best goed. Maar dat is eigenlijk iets voor een andere discussie :+

Als een TV een signaal krijgt van 50Hz, dan zal deze daar ook niet magisch een 200hz signaal van kunnen maken. Echter is het verschil wat jij hebt gezien, een verschil in interpolatie. Een TV kan het beeld eruit laten zien alsof het super vloeiend is door beelden te 'injecteren' tussen frames (zeg maar het gemiddelde tussen 2 frames als extra frame) om het zo vloeiender te laten lijken. Dit levert echter wel extra vertraging op, wat bij normaal TV kijken natuurlijk geen probleem is. Ander nadeel is artifacting, dus gepixeleerde blokjes die je wel eens kan zien omdat de TV een beeld verkeerd heeft ingeschat. Dit is voornamelijk te zien als je bijvoorbeeld een stilstaand logo hebt of ondertiteling met een snel bewegende scene.

Het is de laatste jaren iets minder erg, maar waar ooit de Megapixel-race bestond, bestond ook de Hz-race. TV's met zogenaamd 1600Hz schermen.. Je zou het eigenlijk wel kunnen aanduidend als misleidend. Maar dat is een TV een HDR certificatie geven als deze nog niet boven de 300nits aan helderheid kan komen m.i. ook.
Wederom weer bedankt voor jullie antwoorden.

Ik weet nu alleen niet meer zo goed welk model ik zou moeten nemen.

edge-lit vs direct-led + localdimming maakt kennelijk niet zoveel uit op de 43inch modellen
100hz tenopzichte van 50hz kan dus je beeld wel soepeler eruit laten zien, maar kan wel voor artifacts zorgen.

Dat zou betekenen dat elk model tv die ik hiervoor gelinkt heb kwa techniek goed geschikt zou moeten zijn. Zouden jullie van deze modellen kunnen aanbevelen? Wellicht dat bij het ene model het beeld er beter uitziet dan bij het andere model. Of het is meer een kwestie zoek de gene met de mooiste bezel en neem die maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 12:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ManiakNL schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:36:
[...]

[...]

edge-lit vs direct-led + localdimming maakt kennelijk niet zoveel uit op de 43inch modellen
100hz tenopzichte van 50hz kan dus je beeld wel soepeler eruit laten zien, maar kan wel voor artifacts zorgen.

Dat zou betekenen dat elk model tv die ik hiervoor gelinkt heb kwa techniek goed geschikt zou moeten zijn. Zouden jullie van deze modellen kunnen aanbevelen? Wellicht dat bij het ene model het beeld er beter uitziet dan bij het andere model. Of het is meer een kwestie zoek de gene met de mooiste bezel en neem die maar?
Artifacts krijg je ook met 50Hz panelen (: Dat is gewoon inherent aan de techniek van interpolatie. Maar als je een film kijkt heb je daar zelden last van.

Ik heb zelf een LG 43UJ634V, een 43" 4K HDR10 TV met direct-LED, het ding heeft een IPS paneel. Ik ben zeer tevreden over de TV, want ondanks dat deze "slechts" 450€ heeft gekost ben ik zeer te spreken over de funtionaliteit en snelheid. Ook het beeld is gewoon "goed", het is natuurlijk geen high end paneel en ook feen OLED, maar dat kan voor die prijs ook niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven

Lastig, onder de 49'' vindt je tegenwoordig geen 'premium' tv meer. Sony en Panasonic geven m.i. een natuurlijker beeld, de motion handling is bij deze 2 merken over het algemeen ook beter.

HDR stelt bij de budgetmodellen weinig voor, houdt er rekening mee dat de meeste (goedkopere) 43'' tv's van Philips en Sony een eigen Smart OS hebben i.p.v Android tv. De beoogde Philips in jouw OP valt dus al af als je gebruik wilt maken van de SteamLink app, wellicht is dit extern op te lossen door bijv. een Chromecast.

Wil je toch een redelijke HDR beleving en een premium uitstraling/ afwerking dan kun je de Sony 43XF85 reeks overwegen.

Al met al is het allemaal een vooruitgang vergeleken met jullie oude 32'' LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Oke en deze dan?

pricewatch: Philips 43PUS7303 Zilver

Zit een chromecast bij in + een android OS.
Als ik de reviews op CoolBlue moet geloven is geluid echt een zwakte punt. Maar dat maakt voor mij niets uit omdat ik toch van plan ben om een soundbar erbij te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:47
Volgens mij zou de 43XF8599 voldoen aan alle eisen die je stelt; 100 Hz, Edge lit, IPS en Android-OS. Dit is een erg goed toestel en bevindt zich in de 43 inch maat toch wel wat in het hogere segment, zoals @Freshouttheoven ook al aangaf. Daarnaast is hij bij een aantal aanbieders nu onder de €800 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Hartelijk dank voor jullie tips.

Ik zit momenteel te twijfelen tussen de Philips 43PUS7303 en de Sony KD-43XF8599

Ik ga er eens goed overnadenken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:33:
Hartelijk dank voor jullie tips.

Ik zit momenteel te twijfelen tussen de Philips 43PUS7303 en de Sony KD-43XF8599

Ik ga er eens goed overnadenken :)
Bijna alle tv's hebben 'slecht' geluid, een soundbar is tegenwoordig geen overbodige luxe.

Sommige mensen ervaren Ambilight als prettig en een goede toegevoegde waarde bij het tv kijken. Persoonlijk vind ik de motion handling van Philips tv's (de nieuwe OLED serie niet meegenomen) beneden maats, de een is hier natuurlijk kritischer in dan een ander en sommigen valt het niet eens op.

Aankomend weekend is er een actie bij de MM. Andere winkels zullen waarschijnlijk hierin ook volgen. Dan zou de Sony uitkomen op 640 euro en de Philips op 464 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Goede tip mbt die MM actie! Die ga ik in de gaten houden misschien dan toch voor de Sony gaan. Kwa soundbar zit ik aan de Sonos beam te denken, deze schijnt klein en krachtig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:00
Wij zitten ook iedere keer met dezelfde dillema.
Ik heb mijn huidige tv toen der tijd gekozen omdat het een 100hz paneel had.
Tegenwoordig zie je dit hardwarematig niet veel meer maar wordt het voornamelijk softwarematig gedaan ?

Om eerlijk te zijn vind ik de 50hz panelen (schoonouders hebben de Samsung QLED 49 inch) nog steeds schokkerig.
Of ligt dat wellicht aan de fabrikant ?

Of aan mij ?

sorry voor de topic-kaap, maar vond het zonde om ervoor een nieuw topic te openen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 20-01-2019 18:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:07:
Goede tip mbt die MM actie! Die ga ik in de gaten houden misschien dan toch voor de Sony gaan. Kwa soundbar zit ik aan de Sonos beam te denken, deze schijnt klein en krachtig te zijn.
Sonos is een goed merk, wel relatief duur. Geluid is persoonlijk, houdt er wel rekening mee dat de Sonos beam en andere soundbars zonder sub te kort kunnen komen in het lage gedeelte (als je bijv. veel naar films kijkt, maar dit is ook weer persoonlijk), dit kan je wel aanvullen met een sub. Als je geen gebruik gaat maken van extra Sonos speakers die je wilt koppelen of in andere ruimtes wilt zetten zijn er qua prijs/kwaliteit verhouding ook andere soundbars te vinden voor een zachter prijsje met goed geluid. Bijv: https://www.amazon.de/Yam...1&keywords=Yamaha+YAS-105
of
https://www.amazon.de/Yam...5&keywords=Yamaha+YAS-105
MdO82 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:13:
Wij zitten ook iedere keer met dezelfde dillema.
Ik heb mijn huidige tv toen der tijd gekozen omdat het een 100hz paneel had.
Tegenwoordig zie je dit hardwarematig niet veel meer maar wordt het voornamelijk softwarematig gedaan ?

Om eerlijk te zijn vind ik de 50hz panelen (schoonouders hebben de Samsung QLED 49 inch) nog steeds schokkerig.
Of ligt dat wellicht aan de fabrikant ?

Of aan mij ?

sorry voor de topic-kaap, maar vond het zonde om ervoor een nieuw topic te openen ;)
Dit heeft ermee te maken dat fabrikanten zich tegenwoordig op >55'' en hoger focussen, alle tv's in het hoge segment hebben een native 100hz paneel en andere innovaties.

Elke tv fabrikant gebruikt haar eigen beeldprocessor, Sony en Panasonic hebben dit het beste onder de knie.

Het kan aan de instellingen liggen, de fabrikant of dat jij er gevoeliger voor bent dan de gemiddelde consument. De meeste beeldverbeteraars maken het beeld er niet mooier op, je kan dan ook het beste deze uitschakelen. Wellicht dat dit verbetering zal geven aan het schokkerige beeld bij jouw schoonouders. Mocht je zelf ook opzoek zijn naar een nieuwe tv, met de nieuwste technieken, 100hz native paneel en een goede motion handling dan zou ik je de Sony 49/55XF9005 adviseren. De beste tv op dit moment in het middensegment (als je onder de OLED prijzen wilt blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:17:
[...]

Sonos is een goed merk, wel relatief duur. Geluid is persoonlijk, houdt er wel rekening mee dat de Sonos beam en andere soundbars zonder sub te kort kunnen komen in het lage gedeelte (als je bijv. veel naar films kijkt, maar dit is ook weer persoonlijk), dit kan je wel aanvullen met een sub. Als je geen gebruik gaat maken van extra Sonos speakers die je wilt koppelen of in andere ruimtes wilt zetten zijn er qua prijs/kwaliteit verhouding ook andere soundbars te vinden voor een zachter prijsje met goed geluid. Bijv: https://www.amazon.de/Yam...1&keywords=Yamaha+YAS-105
of
https://www.amazon.de/Yam...5&keywords=Yamaha+YAS-105
Oke, dit zet me weer aan het twijfelen. Ik ben inderdaad niet van plan om nog eens 700 euro aan een Subwoofer uit te geven en dan nog eens 2x 150 aan de 2 extra speakertjes, daarvoor kijk ik te weinig TV

Ik zie heel veel goede reacties op de YAS-107 en ik nijg nu wel richting deze soundbar. Zijn er nog meer alternatieven of steeks de YAS-107 er boven uit in dit segment?

Ik twijfel echter nog wel over de TV.

Ik merk dat niet iedereen altijd even lovend is over de TV en men merkt op dat de zwartwaarden niet altijd even goed zijn (ben opzoek gegaan naar de Sony XF85 serie en niet zozeer het specifieke 43 inch model)

Ze deze bronnen bron1.
If you like watching films – especially in a darkened room – the Sony XF85 is definitely not for you. This counts double if you’d like to watch those films (or TV shows) in HDR. The TV simply does not have the black level performance to satisfy such use.
bron2
The problem, basically, is that the type of LCD panel - known as IPS - the 55XF8505 uses just can’t deliver a convincing black level/contrast performance. The way IPS panels work means that dark scenes tend to look very grey and washed out - a problem which can also see subtle shadow details getting lost in the ‘mist’.
Nu zit ik niet de hele dag naar zwarte afbeeldingen te kijken maar ik kijk wel vaak series met de lampen op een lage stand.

Of zijn men in deze reviews de TV oneerlijk aan het afkraken. Ik lees namelijk ook dat het vooral moet komen omdat het een IPS paneel betreft, maar dat zou betekenen dat de philips en alle andere TV;s uit het lijstje dan ook deze problemen moet ondervinden?

Of mis ik iets?

Kan opzich ook niet veel van dit soort reviews over de PUS7303 series van Philips vinden, wellicht heeft die het zelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:07:
[...]

Oke, dit zet me weer aan het twijfelen. Ik ben inderdaad niet van plan om nog eens 700 euro aan een Subwoofer uit te geven en dan nog eens 2x 150 aan de 2 extra speakertjes, daarvoor kijk ik te weinig TV

Ik zie heel veel goede reacties op de YAS-107 en ik nijg nu wel richting deze soundbar. Zijn er nog meer alternatieven of steeks de YAS-107 er boven uit in dit segment?

Ik twijfel echter nog wel over de TV.

Ik merk dat niet iedereen altijd even lovend is over de TV en men merkt op dat de zwartwaarden niet altijd even goed zijn (ben opzoek gegaan naar de Sony XF85 serie en niet zozeer het specifieke 43 inch model)

Ze deze bronnen bron1.

[...]

bron2

[...]

Nu zit ik niet de hele dag naar zwarte afbeeldingen te kijken maar ik kijk wel vaak series met de lampen op een lage stand.

Of zijn men in deze reviews de TV oneerlijk aan het afkraken. Ik lees namelijk ook dat het vooral moet komen omdat het een IPS paneel betreft, maar dat zou betekenen dat de philips en alle andere TV;s uit het lijstje dan ook deze problemen moet ondervinden?

Of mis ik iets?

Kan opzich ook niet veel van dit soort reviews over de PUS7303 series van Philips vinden, wellicht heeft die het zelfde probleem.
Een subwoofer of de 2 extra speakers die jij aankaart zijn geen vereiste, het hangt allemaal af van jullie smaak en wensen. Is het om het geluid van de tv wat omhoog te krikken of wil je een bioscoop ervaring qua geluid?
Wellicht zijn jullie al tevreden over de hoeveelheid bass die uit een soundbar als de Sonos beam komt, of andere soundbars zonder subwoofer.

De YAS-107 is qua prijs/ kwaliteit verhouding wel zeer goed voor een soundbar van 200 euro (incl. 20% korting van de MM).

Dat de zwartwaardes niet goed zijn is inherent aan de techniek, alle tv's met een IPS paneel hebben hier 'last' van. Ambilight zal de matige zwartwaardes wat verbloemen, hetzelfde geldt voor een lichtbron in de buurt van de tv.

LG heeft altijd gebruik gemaakt van de IPS techniek, jullie oude 32'' LG tv heeft dus ook een IPS paneel. Als je je niet stoort aan de zwartwaardes van jullie huidige LG, dan zal je je ook niet gaan storen aan de zwartwaarde van de Sony XF85 of een andere 43'' tv met IPS paneel.

Helaas is het een lastige keuze in het 43'' segment, aangezien bijna alle tv's een IPS paneel hebben. Misschien een idee om toch een 49'' tv online te bestellen, de https://tweakers.net/pric...ny-kd-49xf9005-zwart.html is een zeer goede keus. Dan kunnen jullie het een week testen en mocht jouw vrouw er toch niet aan kunnen wennen, kun je het weer terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Een subwoofer of de 2 extra speakers die jij aankaart zijn geen vereiste, het hangt allemaal af van jullie smaak en wensen. Is het om het geluid van de tv wat omhoog te krikken of wil je een bioscoop ervaring qua geluid?
Wellicht zijn jullie al tevreden over de hoeveelheid bass die uit een soundbar als de Sonos beam komt, of andere soundbars zonder subwoofer.

De YAS-107 is qua prijs/ kwaliteit verhouding wel zeer goed voor een soundbar van 200 euro (incl. 20% korting van de MM).

Dat de zwartwaardes niet goed zijn is inherent aan de techniek, alle tv's met een IPS paneel hebben hier 'last' van. Ambilight zal de matige zwartwaardes wat verbloemen, hetzelfde geldt voor een lichtbron in de buurt van de tv.

LG heeft altijd gebruik gemaakt van de IPS techniek, jullie oude 32'' LG tv heeft dus ook een IPS paneel. Als je je niet stoort aan de zwartwaardes van jullie huidige LG, dan zal je je ook niet gaan storen aan de zwartwaarde van de Sony XF85 of een andere 43'' tv met IPS paneel.

Helaas is het een lastige keuze in het 43'' segment, aangezien bijna alle tv's een IPS paneel hebben. Misschien een idee om toch een 49'' tv online te bestellen, de https://tweakers.net/pric...ny-kd-49xf9005-zwart.html is een zeer goede keus. Dan kunnen jullie het een week testen en mocht jouw vrouw er toch niet aan kunnen wennen, kun je het weer terug sturen.
een 100% bioscoop gevoel zijn wij inderdaad niet naar opzoek (zou leuk zijn maar zoveel geld hebben wij het er niet voor over). Ik stoor mijn eigen gewoon heel erg aan het geluid van onze oude 32 inch TV, het is zo erg zelfs dat ik liever achter PC zit en dan iets kijk met mijn headset op. Ik weet niet in hoeverre geluids kwaliteit van een headset soundbar te vergelijken is, maar als het in de buurt komt dan ben ik goed tevreden. Ik heb nu namelijk de HyperX cloud2 als headset.

43 vs 49 inch heb ik nu al lang en breed met mijn vrouw erover gehad, meerdere tests gedaan om te kijken of het een kwestie van wennen is. Ik moet bij deze accepteren dat wij geen keus hebben.Misschien na een x aantal jaren nog eens uitproberen als we dit scherm al vaak hebben gebruikt (dat het misschien met de jaren mag komen)

Philips
- Prijs

Sony
- 100hz met daarop een "motion handling" wat voor een soepeler beeld zou moeten zorgen

of zal de Sony ook een iets mooier scherm hebben kwa contrast en helderheid? Ik merk dat ik daar niet zoveel informatie over vindt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:45:
[...]

Philips
- Prijs

Sony

Als goede upgrade voor het geluid van wat uit een tv komt is de YAS-107 een goede keus, deze heeft een ingebouwde sub, hierdoor heb je een relatief goed bereik in de lage tonen en het scheelt weer ruimte.

Philips:
- Ambilight & prijs
- 8 bit + FRC paneel

Sony:
- Native 10 bit paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Philips:
- Ambilight & prijs
- 8 bit + FRC paneel

Sony:
- Native 10 bit paneel
Yes! Ik heb de sony besteld uiteindelijk. Hogere kleurbereik, betere beeldprocesser en de motionhandling hebben de doorslag gegeven.

Model vindt ik ook iets mooier dus dat is ook leuk meegenomen.

Geen ambilight, maar goed ik heb het nooit gehad dus ik zal het waarschijnlijk dan ook niet missen :)

Ik zit nog steeds naar de YAS-107 soundbar te kijken. Prijs/kwaliteit gezien, zijn er ook modellen die duurder zijn maar wel dezelfde prijs/kwaliteit verhouding hebben (bijvoorbeeld rond de prijs van de Sonos Beam). Of staat de YAS-107 zijn eigen mannetje ten opzichte van de andere soundbars in de 400 euro prijsklasse?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Goede keuze, die Sony! Alleen jammer dat het geen maatje groter is geworden:-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Yes! Ik heb de sony besteld uiteindelijk. Hogere kleurbereik, betere beeldprocesser en de motionhandling hebben de doorslag gegeven.

Geen ambilight, maar goed ik heb het nooit gehad dus ik zal het waarschijnlijk dan ook niet missen :)

Ik zit nog steeds naar de YAS-107 soundbar te kijken. Prijs/kwaliteit gezien, zijn er ook modellen die duurder zijn maar wel dezelfde prijs/kwaliteit verhouding hebben (bijvoorbeeld rond de prijs van de Sonos Beam). Of staat de YAS-107 zijn eigen mannetje ten opzichte van de andere soundbars in de 400 euro prijsklasse?
Hier een Yamaha YAS 105 eigenaar.
Ik vind de soundbar zeer goed klinken, zuiver met nog een aardige bas zelfs.
Had mezelf voorgenomen een losse sub aan te sluiten maar dat is er nooit van gekomen en ik mis het ook niet.
Enige is dat je de soundbar dient aan te sluiten met een optische kabel, er is geen hdmi aanwezig. Wel bluetooth dus dat zou ook nog kunnen als je tv dat ondersteunt.

Als ik jou was zou ik niet twijfelen en de Yamaha soundbar bestellen, bevalt ie onverhoops toch niet dan kan je hm altijd retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:07:
[...]

Nice! Ik hoop dat de tv jullie goed bevalt.

Geluid is persoonlijk, ik denk niet dat de YAS-107 veel onderdoet voor een Sonos Beam als je het prijsverschil meeneemt.

De YAS-207 komt ook goed uit de test. Hier heb je wat leesvoer:

https://www.whathifi.com/...dbars-and-soundbases-2018

https://www.whathifi.com/...ome-cinema/best-soundbars

De https://tweakers.net/pricewatch/1177253/sony-ht-xf9000.html kwam als overall winnaar uit de test bij de collega's van Tweakers.net. Nu met cashback.

https://nl.hardware.info/...-bioscoopgeluid-bij-de-tv

Een optische voordeel van de Sony XF9000 is dat deze tussen de voeten van de tv past, durf alleen niet te zeggen of dit ook bij een 43'' model mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Nice! Ik hoop dat de tv jullie goed bevalt.

Geluid is persoonlijk, ik denk niet dat de YAS-107 veel onderdoet voor een Sonos Beam als je het prijsverschil meeneemt.

De YAS-207 komt ook goed uit de test. Hier heb je wat leesvoer:

https://www.whathifi.com/...dbars-and-soundbases-2018

https://www.whathifi.com/...ome-cinema/best-soundbars

De https://tweakers.net/pricewatch/1177253/sony-ht-xf9000.html kwam als overall winnaar uit de test bij de collega's van Tweakers.net. Nu met cashback.

https://nl.hardware.info/...-bioscoopgeluid-bij-de-tv

Een optische voordeel van de Sony XF9000 is dat deze tussen de voeten van de tv past, durf alleen niet te zeggen of dit ook bij een 43'' model mogelijk is.
Bedankt voor het voorstel.

Echter als ik de review van hardware info bekijk zie ik relatief veel negativiteit over de review zelf en de Sony XF9000. (Zie comment sectie)

Als ik het review systeem van CoolBlue mag geloven zijn mensen toch net iets meer onder de indruk van de YAS-207 op een enkeling na.

Vraag m.b.t. een externe subwoofer: beide modellen hebben een dedicated subwoofer. Nu kan ik mij herinneren dat de subwoofer van mijn vaders oude home cinema set echt een vervelend ding was die trilde als een malle en dreunde door alle muren heen (het setje was niet de duurste en ik spreek nu van 7-8 jaar terug).

Ik woon persoonlijk in een rijtjeshuis en ik vraag mij af of de subwoofer van deze 2 setjes ook voor deze problematiek zorgen. Ik zal het geluid niet super hoog zetten, maar bij de lage volumes wil ik niet dat de woofer via de vloer de boel laat resoneren bij de buren.

Of hebben de woofers van tegenwoordig dat probleem niet meer zo?

Het grappige is wel aan de reviews van Coolblue m.b.t. de YAS-207 dat de ene zegt dat er bijna geen bass inzit en de andere weer vermeld dat die overheersend is.

Mocht het hebben van een subwoofer nog steeds problematisch zijn in een rijtjes woning, is het dan wellicht voor mij persoonlijk niet beter om een soundbar te nemen zonder een externe woofer zoals de YAS-107

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor het voorstel.

Echter als ik de review van hardware info bekijk zie ik relatief veel negativiteit over de review zelf en de Sony XF9000. (Zie comment sectie)

Als ik het review systeem van CoolBlue mag geloven zijn mensen toch net iets meer onder de indruk van de YAS-207 op een enkeling na.

Vraag m.b.t. een externe subwoofer: beide modellen hebben een dedicated subwoofer. Nu kan ik mij herinneren dat de subwoofer van mijn vaders oude home cinema set echt een vervelend ding was die trilde als een malle en dreunde door alle muren heen (het setje was niet de duurste en ik spreek nu van 7-8 jaar terug).

Ik woon persoonlijk in een rijtjeshuis en ik vraag mij af of de subwoofer van deze 2 setjes ook voor deze problematiek zorgen. Ik zal het geluid niet super hoog zetten, maar bij de lage volumes wil ik niet dat de woofer via de vloer de boel laat resoneren bij de buren.

Of hebben de woofers van tegenwoordig dat probleem niet meer zo?

Het grappige is wel aan de reviews van Coolblue m.b.t. de YAS-207 dat de ene zegt dat er bijna geen bass inzit en de andere weer vermeld dat die overheersend is.

Mocht het hebben van een subwoofer nog steeds problematisch zijn in een rijtjes woning, is het dan wellicht voor mij persoonlijk niet beter om een soundbar te nemen zonder een externe woofer zoals de YAS-107
Ik had de reacties op het hardware.info artikel niet gelezen.

Aan het begin had ik al aangegeven dat geluid persoonlijk is, hetzelfde geldt ook voor de Coolblue reviews m.b.t. de YAS-207, en andere reviews over andere soundbars. Dit is allemaal subjectief en een kwestie van smaak/ wat je gewend bent of wat je wensen zijn.

Voorheen, 10 - 15 jaar geleden werd er op wattage geconcurreerd/ marketing, hoe meer watt hoe 'beter' zeiden de fabrikanten. De aantal watt van een home cinema set stond schreeuwend op de doos. Gelukkig zijn de tijden veranderd en ligt de focus daar niet meer op (qua marketing).

Je kan bij de meeste soundbars de bass zelf aanpassen met de meegeleverde afstandsbediening.
Als je een leuke upgrade wilt qua geluid zonder teveel poespas ben je m.i. het beste af met de YAS-107, no offense maar jullie hebben het al die jaren volgehouden met het geluid uit de 32'' LG tv. Daarnaast biedt een soundbar met losse sub altijd meer in de lage tonen dan een Sonos Beam of welke andere soundbar zonder losse sub dan ook.

De YAS-107 heeft een ingebouwde sub, mocht deze sub toch niet volstaan kan je dit later nog uitbreiden door er een losse sub aan toe te voegen zoals @Verwijderd ook al aangaf. Voordeel van Yamaha vind ik dat wanneer je muziek erop luistert dit ook aardig klinkt voor een soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Wederom weer bedankt! De sub weggelaten (op zowel de 107 en de 207) , is het geluids kwaliteit voorderest hetzelfde? Dus als ik een sub aan de 107 aansluit dat het systeem dan gelijk (soort van) is aan de 207?

Enige nadeel zou dan zijn dat de sub dan met de kabel verbonden moet worden ipv WiFi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik best een kritische luisteraar en sterker nog; de YAS 306 (iets breder, incl wifi) en 105 klinken identiek. Dus de 107 en 207 zullen ook bijzonder weinig verschillen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Er zijn geen grote verschillen. De YAS-207 is net wat krachtiger, deze soundbar heeft 4 speakers en 2 tweeters en de YAS-107 heeft 2 speakers, 2 tweeters en 2 subwoofers.

https://nl.yamaha.com/nl/...7/specs.html#product-tabs

Als je later een sub zou toevoegen aan de 107 dan gaat dit idd alleen bekabeld.

Je kan natuurlijk ook voor de 207 kiezen, als je twijfelt of dat de 107 voldoende geluid/bass produceert. Mocht je de bass van de 207 teveel aanwezig vinden kan je deze lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:07:
Er zijn geen grote verschillen. De YAS-207 is net wat krachtiger, deze soundbar heeft 4 speakers en 2 tweeters en de YAS-107 heeft 2 speakers, 2 tweeters en 2 subwoofers.

Als je later een sub zou toevoegen aan de 107 dan gaat dit idd alleen bekabeld.

Je kan natuurlijk ook voor de 207 kiezen, als je twijfelt of dat de 107 voldoende geluid/bass produceert. Mocht je de bass van de 207 teveel aanwezig vinden kan je deze lager zetten.
Dus als ik stiekem toch overweeg om later een sub erbij aan te schaffen, dan kan ik beter gelijk voor de 207 gaan?

Want dan heb je meer speakers voor het normale geluid en je externe subwoofer voor de lagere tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Dus als ik stiekem toch overweeg om later een sub erbij aan te schaffen, dan kan ik beter gelijk voor de 207 gaan?

Want dan heb je meer speakers voor het normale geluid en je externe subwoofer voor de lagere tonen.
ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:33:
[...]

Qua soundbar zelf zullen ze niet veel voor elkaar onder doen, de 107 heeft weliswaar maar 2 speakers, deze zijn wel groter dan de 4 speakers die in de 207 zitten.

Als je van plan bent om daadwerkelijk gebruik te gaan maken van de subwoofer kan je beter idd de 207 kopen, maar als je de bass van de subwoofer altijd op minimaal hebt staan waarbij het geen toegevoegde waarde heeft (net als bij mijn buren :/), kan je net zo goed de 107 kopen en geld besparen. De lage tonen bij de 107 komen ook aardig naar voren en is het geluid voelbaar. Lastig hè kiezen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiakNL
Ik ben er over uit ik ga voor de 207 dan ben ik ook gewoon klaar. Met de subwoover zal ik een beetje gaan spelen om de buren niet te hinderen. Voordeel is wel dat de TV tegen de muur richting de gang staat en niet tegen de muur naar de buren toe, dat zal wel schelen.

Ik wacht morgen af of de Mediamarkt er een mooie actie ervan maakt, anders haal ik hem bij bol.com die hem al relatief laag in de prijs aanbied.

Iedereen bedankt voor de input! Ik ga hopelijk veel plezier hebben van de nieuwe Sony Tv + Yamaha soundbar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 11:14

aex351

I am the one

Even een opmerking dat over het snel misselijk worden. Wellicht komt dit door pwm (heel snel flikkeren van het scherm) om de helderheid van het LCD scherm aan te sturen. Je kan kijken of er LCD schermen te koop zijn die pwm-free zijn. Of anders een 55" OLED. Die zijn pwm-free en 100 Hz.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
aex351 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:35:
Even een opmerking dat over het snel misselijk worden. Wellicht komt dit door pwm (heel snel flikkeren van het scherm) om de helderheid van het LCD scherm aan te sturen. Je kan kijken of er LCD schermen te koop zijn die pwm-free zijn. Of anders een 55" OLED. Die zijn pwm-free en 100 Hz.
Bedankt voor je suggestie, wellicht iets om te onderzoeken bij een volgende ronde. Voor nu zijn wij blij met onze keus :-)

In de winkel wel naar een oled scherm gekeken maar had op haar het zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-10 11:14

aex351

I am the one

ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:41:
[...]

Bedankt voor je suggestie, wellicht iets om te onderzoeken bij een volgende ronde. Voor nu zijn wij blij met onze keus :-)

In de winkel wel naar een oled scherm gekeken maar had op haar het zelfde effect.
Apart, want als de oorzaak dus pwm is. Wat aannemelijk is. Dan zal ze er nu ook last van blijven houden. Misschien hoe kleiner de televisie / afstand hoe minder je ervan merkt. Maar het gaat niet weg. Kortom pwm-free is dan de oplossing.

In elk geval kan de huidige keuze natuurlijk ook de oplossing zijn om zelf lekker alleen tv te kunnen kijken :P.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
ManiakNL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:22:
Ik ben er over uit ik ga voor de 207 dan ben ik ook gewoon klaar. Met de subwoover zal ik een beetje gaan spelen om de buren niet te hinderen. Voordeel is wel dat de TV tegen de muur richting de gang staat en niet tegen de muur naar de buren toe, dat zal wel schelen.

Ik wacht morgen af of de Mediamarkt er een mooie actie ervan maakt, anders haal ik hem bij bol.com die hem al relatief laag in de prijs aanbied.

Iedereen bedankt voor de input! Ik ga hopelijk veel plezier hebben van de nieuwe Sony Tv + Yamaha soundbar :)
Laat maar weten hoe het bevalt!
aex351 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:35:
Sony tv's waren tot aan de 2018 modellen allemaal PVM free, de XF85xx is ook PVM free. Sinds dit jaar zijn ze er bij een aantal modellen vanaf gestapt, echter maken ze van een hogere Hz gebruik in tegenstelling tot andere LCD fabrikanten, waardoor backlight flickering alsnog niet waarneembaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiakNL
Freshouttheoven schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:43:
[...]

Laat maar weten hoe het bevalt!

[...]

Sony tv's waren tot aan de 2018 modellen allemaal PVM free, de XF85xx is ook PVM free. Sinds dit jaar zijn ze er bij een aantal modellen vanaf gestapt, echter maken ze van een hogere Hz gebruik in tegenstelling tot andere LCD fabrikanten, waardoor backlight flickering alsnog niet waarneembaar is.
TV en soundbar zijn nu binnen en ik moet bekennen dat ik best wel tevreden ben.

Het beeld van de TV en het geluid van de sound bar is mooi en het voelt als een hele mooie upgrade in vergelijking met onze oude TV.

De kijkhoeken van de TV zijn meer dan prima ik moet er bijna 90graden opzitten voordat het echt flets wordt. Dus vanuit elke zit plek in mijn woonkamer kan je het beeld goed zien.

- Installeren van zowel de TV en Soundbar ging heel makkelijk.
- Chromecast werkt out of the box
- De Steamlink app werkte ook gelijk out of the box (na installatie vanuit de playstore)
- De soundbar aansluiten aan de TV ging ook vlekkeloos, de TV had gelijk door dat hij zijn interne boxen uit moest schakelen en alleen de boxen van de soundbar moest gebruiken.

Ik heb geen spijt van de keuze om de YAS-207 over de YAS-107 te kiezen, ik vindt de lage bass tonen die de sub genereerd erg mooi. Ook merk ik dat ik het vind vindt om te kunnen wisselen tussen clear voice en bass extension als ik diverse soorten media aan het bekijken/luisteren ben.

Echter merk ik wel wat kleine probleempjes in Android TV zelf
- Een video starten vanuit Netflix resulteert dat alleen de netflix app op de TV opent i.p.v. dat hij ook daadwerkelijk de video gaat afspelen.
- Als ik via mijn smartphone tekst wil intypen (in bijvoorbeeld een zoek veld) merk ik dat hij de toetsaanslagen vanuit de Android keyboard en Swiftkey niet registreert. De rare keyboard die meegeleverd is met de app Keepass doet het dan wel weer. (Wellicht moet ik een andere keyboard downloaden?)

Beide dingen zijn niet echt een probleem voor mij, maar het viel mij wel op.

Bedankt voor de tips en geduld in ieder geval, wij zijn hier erg goed geholpen.
Pagina: 1