Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles. Wordt mijn 'main' PC.
De veeleisendere taken:
- Audio en videobewerking.
- Gaming.
Qua editing veel 1080p, soms 4k. Vaak 2-3 clips in een multicam. Geen speelfilms, veelal 3-5 min soms kwartiertje aan export.
Audio vaak 8-16 tracks met wat plugins.
Games: ik speel van alles, momenteel veel oudere games vanwege mn huidige setup ;-)
Ik twijfel nog tussen een i5 en i7, prijskaartje hoger maar meer cores + hyperthreading. Of het 't waard is voor mij weet ik niet. Ik weet niet of de i5 een bottleneck vormt voor de graka of dat het exporteren met een i7 zoveel sneller is..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum-prijs. Probeer het rond deze prijs te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm heb ik wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze componenten had ik geselecteerd. Ik wil ook graag macOS op draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een beetje fatsoenlijk werkt met macOS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou leuk zijn als ik games op een beetje fatsoenlijke wijze kan gamen en als de machine wat stil is.
Ga je overklokken?
Hmmm misschien wel, hangt van de snelheidswinst en stabiliteit af. Wil het wel overwegen!
Wat verwacht je van ons?
Sinds 2009 ben ik aan de Mac. Dus eigenlijk ook sindsdien nog maar 1 keer een PC gebouwd. Ben een beetje roestig. Volgens mij passen de items allemaal bij elkaar en zijn er kexts te vinden zodat je macOS kan draaien. Maar misschien mis ik iets, of kan ik beter andere componenten gebruiken?
Van alles. Wordt mijn 'main' PC.
De veeleisendere taken:
- Audio en videobewerking.
- Gaming.
Qua editing veel 1080p, soms 4k. Vaak 2-3 clips in een multicam. Geen speelfilms, veelal 3-5 min soms kwartiertje aan export.
Audio vaak 8-16 tracks met wat plugins.
Games: ik speel van alles, momenteel veel oudere games vanwege mn huidige setup ;-)
Ik twijfel nog tussen een i5 en i7, prijskaartje hoger maar meer cores + hyperthreading. Of het 't waard is voor mij weet ik niet. Ik weet niet of de i5 een bottleneck vormt voor de graka of dat het exporteren met een i7 zoveel sneller is..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximum-prijs. Probeer het rond deze prijs te houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm heb ik wel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 276,50 | € 276,50 |
| 1 | MSI Z390-A PRO | € 129,85 | € 129,85 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX VEGA 56 GAMING OC 8G | € 341,- | € 341,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Gigabyte G750H | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.211,70 | |
Deze componenten had ik geselecteerd. Ik wil ook graag macOS op draaien
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar een beetje fatsoenlijk werkt met macOS
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou leuk zijn als ik games op een beetje fatsoenlijke wijze kan gamen en als de machine wat stil is.
Ga je overklokken?
Hmmm misschien wel, hangt van de snelheidswinst en stabiliteit af. Wil het wel overwegen!
Wat verwacht je van ons?
Sinds 2009 ben ik aan de Mac. Dus eigenlijk ook sindsdien nog maar 1 keer een PC gebouwd. Ben een beetje roestig. Volgens mij passen de items allemaal bij elkaar en zijn er kexts te vinden zodat je macOS kan draaien. Maar misschien mis ik iets, of kan ik beter andere componenten gebruiken?