Smart speaker in woonkamer knopbediening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:36
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een smart speaker, die ook zonder telefoon te bedienen is

Wat is je budget?
bij voorkeur rond de 400 tot 600 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek te luisteren in mijn woonkamer, goede geluidskwaliteit is belangrijk. Ik wil zelf via internet met mijn telefoon streaming diensten of een radio kunnen luisteren. Maar ook mijn kinderen en schoonmaakster moeten zonder telefoon de radio aan kunnen zetten.

Wat heb je zelf al gevonden?
zelf lijkt de Soundtouch 30 van Bose me mooi, echter: ik lees dat er bij de radio sinds kort minder keuze is en ook een extra abonnement nodig is op TuneIn. Ook is er een nieuwe serie met een andere interface, de vraag is hoeveel lang de oude interface ondersteund wordt.

Welke vragen heb je hier nog over?
nu heb ik een Marantz versterker met zware JBL speakers in de woonkamer, dit is wat te veel van het goede, maar kan zo'n smart speaker een woonkamer van 65m² vullen?
De nieuwe serie van Bose Home Speaker 500 heeft ook knoppen, maar lijkt voor onze woonkamer te licht, wat is jullie ervaring?
Daarnaast kijk ik weinig tv, maar soms wel, weten jullie of er een optie is met sp-dif ingang? ( Bose heeft dit niet, een mijn tv ondersteund geen Bluetooth)

Ik wil eigenlijk pas tegen de zomer een nieuwe set kopen ( de huidige is door mijn vrouw weggestemd als "te groot") maar zag de MediaMarkt korting, daarom misschien nu al aanschaffen. Anders wacht ik tot ons huis verbouwd is ( alles wat er niet staat kan niet kapot gaan)....

Vast dank voor het mee denken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:23
Met knoppen beperk je jezelf best. Kun je ook niet voor iets voicecontrolled gaan? Ik zag laatst een zesjarige met zijn stem zo'n speaker bedienen, dus dat zou misschien ook een optie zijn bij jullie. Dan heb je meer keus en kun je bijvoorbeeld ook voor Sonos gaan of al die andere voicecontrolled-speakers van Google, Alexa e.d.

En wil je per se 1 speaker of kunnen het er ook meerdere zijn die synchroon spelen? Afhankelijk van hoe je kamer eruit ziet kan het best zo zijn dat je met twee speakers van 250 beter geluid hebt dan één van 500. En als je hierover twijfelt wil je misschien sowieso wel even wachten tot na de verbouwing om de goede plek voor je speaker(s) te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:36
Dank voor de tip, een opstelling met twee speakers is inderdaad ook een goed alternatief, ik denk dat ik dat thuis wel verkocht krijg.

Qua spraaksturing, helemaal niet aan gedacht. Voor mijn kids denk ik wel een optie, met 7, 5 en 0 leren ze snel. Mijn schoonmaakster.... Kan Alexa plat Brabants?

Hier ga ik eens mee experimenteren, in hoeverre kunnen mijn schoonmaakster en mijn telefoon zonder ruzie door één deur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:23
peter13579 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 08:09:
[...]

Mijn schoonmaakster.... Kan Alexa plat Brabants?

[...]
:*) Staat er nog niet tussen, maar dat zal Amazon wel snel fixen...