Ik ga voor het eerst zelf een pc bouwen en wil graag jullie advies gebruiken voor deze build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem hoofdzakelijk gebruiken om op te gamen.
Ik zal naast het gamen ook rapporten tikken (office), en analyses doen met Orbit/Fiji.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil tussen de €2500 - 3000,- uitgeven incl. een monitor (indien nodig kan het budget nog wel opgerekt worden voor een goeie monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb wel nog een Logitech mk520 toetsenbord en G703 muis. In de toekomst zou ik wel willen overstappen naar een mechanisch toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag gamen op 1440P met een hoge fps. Ik heb een lijst gemaakt met onderdelen die ik denk nodig te hebben. 9700k, 16 gb RAM, RTX 2070.
Om het systeem redelijk stil te houden (en omdat ik altijd iets met waterkoeling wilde doen)
, heb ik ervoor gekozen om de processor te koelen met de kraken x72 (waarschijnlijk voldoet de x62 ook al). Ik wil alleen gebruik maken van ssd’s. 1 nvme ssd van 500 GB waarop Windows en al mijn benodigde software op komt. Daarnaast dacht ik eraan om uiteindelijk 2 of 3 ssd’s van 1 Tb in raid 0 te zetten. Na het lezen van meerdere reviews twijfel ik nog steeds erg over het moederbord en de monitor. Ik heb gekozen voor een bordje waarop ik kan overklokken (moet ik wel nog leren) en die wifi, bluetooth en usb 3.1 type c ondersteund (voor de voorzijde van de kast). De bios software van ASUS is ook een van redenen dat ik voor dit bordje heb gekozen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mid tower, Die niet al te veel lawaai maakt. Het systeem komt te staan in de slaapkamer. Ik heb gekozen voor een voeding van 700w die semi-modulair is (met overklokken in gedachte). Ik wil een ‘’stevig’’ systeem in elkaar zetten waarmee ik de komende jaren vooruit mee kan. Het enige wat ik zou willen vervangen de komende jaren is de videokaart.
Ga je overklokken?
Dat ben ik wel van plan, ik moet mezelf nog wel goed inlezen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bij het kiezen van alle componenten heb ik gebruik gemaakt van reviews/tests op verschillende sites. ik heb me ook goed ingelezen. Dit is de 1e keer dat ik dit ga doen en stel al het advies op prijs. Ik twijfel nog over de waterkoeling, moederbord, voeding en monitor.
Wordt het systeem stiller door waterkoeling of is dit een fabeltje? in één van de reviews die ik had gelezen werd de x72 gebruikt om een 9900k op 5Ghz te koelen. Mijn gedachte was dat ik met 3 fans het geheel op een ''langzamere'' stand kan draaien.
Is de gekozen voeding voldoende om alle componenten te voorzien van genoeg stroom, met overklokken in gedachte.
ik heb ook lijstje gemaakt van monitoren.
wat ik oorspronkelijk in gedachten had was 27 inch, met een resolutie van 1440p, minimaal 100Hz, <4ms en G-sync ondersteuning. Ik weet niet of g-sync persé nodig is voor een goede game ervaring, maar ik wil gewoon zo min mogelijk stutter en tearing. Hoe belangrijk zijn de responstijden van een monitor t.o.v. de inputlag? wat voor monitor raden jullie aan?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem hoofdzakelijk gebruiken om op te gamen.
Ik zal naast het gamen ook rapporten tikken (office), en analyses doen met Orbit/Fiji.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil tussen de €2500 - 3000,- uitgeven incl. een monitor (indien nodig kan het budget nog wel opgerekt worden voor een goeie monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb wel nog een Logitech mk520 toetsenbord en G703 muis. In de toekomst zou ik wel willen overstappen naar een mechanisch toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag gamen op 1440P met een hoge fps. Ik heb een lijst gemaakt met onderdelen die ik denk nodig te hebben. 9700k, 16 gb RAM, RTX 2070.
Om het systeem redelijk stil te houden (en omdat ik altijd iets met waterkoeling wilde doen)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een mid tower, Die niet al te veel lawaai maakt. Het systeem komt te staan in de slaapkamer. Ik heb gekozen voor een voeding van 700w die semi-modulair is (met overklokken in gedachte). Ik wil een ‘’stevig’’ systeem in elkaar zetten waarmee ik de komende jaren vooruit mee kan. Het enige wat ik zou willen vervangen de komende jaren is de videokaart.
Ga je overklokken?
Dat ben ik wel van plan, ik moet mezelf nog wel goed inlezen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Bij het kiezen van alle componenten heb ik gebruik gemaakt van reviews/tests op verschillende sites. ik heb me ook goed ingelezen. Dit is de 1e keer dat ik dit ga doen en stel al het advies op prijs. Ik twijfel nog over de waterkoeling, moederbord, voeding en monitor.
Wordt het systeem stiller door waterkoeling of is dit een fabeltje? in één van de reviews die ik had gelezen werd de x72 gebruikt om een 9900k op 5Ghz te koelen. Mijn gedachte was dat ik met 3 fans het geheel op een ''langzamere'' stand kan draaien.
Is de gekozen voeding voldoende om alle componenten te voorzien van genoeg stroom, met overklokken in gedachte.
ik heb ook lijstje gemaakt van monitoren.
wat ik oorspronkelijk in gedachten had was 27 inch, met een resolutie van 1440p, minimaal 100Hz, <4ms en G-sync ondersteuning. Ik weet niet of g-sync persé nodig is voor een goede game ervaring, maar ik wil gewoon zo min mogelijk stutter en tearing. Hoe belangrijk zijn de responstijden van een monitor t.o.v. de inputlag? wat voor monitor raden jullie aan?
Alvast bedankt voor jullie feedback!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart | € 649,- | € 649,- |
| 1 | Asus ROG Swift PG279Q Zwart | € 739,- | € 739,- |
| 1 | Dell S2716DG Zwart | € 576,15 | € 576,15 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.964,15 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 429,90 | € 429,90 |
| 1 | Asus ROG Strix Z390-E Gaming | € 249,99 | € 249,99 |
| 1 | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z 8G | € 639,50 | € 639,50 |
| 1 | be quiet! Dark Base 700 | € 156,25 | € 156,25 |
| 1 | NZXT Kraken X72 | € 192,90 | € 192,90 |