Welke goedkope beginners auto's hebben 2 DIN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yvalson
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02-2021
Mijn vraag
ik ben nu dus op zoek naar een auto van tussen de 4000-5000 euro het liefst eentje die er een beetje vlot uit ziet. Alleen het belangrijke is dat hij een 2 DIN radio opening moet hebben omdat ik er mijn eigen infotainment systeem in wil laten plaatsen. Mijn vraag is dus Welke auto's (occasion) dit hebben. Het liefst een niet te oud model met niet al te veel kilometers op de teller (dus auto's die met minder dan 100.000km op de teller tussen de 4000-5000 euro zitten)

Wat ik al gevonden heb:

Hyundai i10 modellen van 2012 hebben zo'n 2 DIN opening alleen mijn broer heeft ook een i10 dus ik wilde deze eigenlijk vermeiden omdat ik dat niet leuk vind.

Alle reacties

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44

-tom-562

Oliesjeik

Wat een raar criterium om je auto op uit te zeggen :') maar dat terzijde.
Zo'n beetje iedere auto heeft een dubbel-DIN opening/aansluiting. vaak moet je er alleen een apart frame (ook wel 'face' genoemd).
En wat versta je onder goedkoop? Ik bedoel, een Lexus LS400 heeft ook een dubbel-DIN aansluiting, en is prima te krijgen voor 4000 euro of minder. Best goedkoop dus.

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 19-01-2019 19:47 ]

Vaak bu'j te bang!

• yvalson
Nou vooral goedkoop in wegenbelasting en verzekering het liefst ook eentje die redelijk zuinig rijdt. Dat van bijna iedere auto wist ik niet dat klinkt top, maar het inbouwen ga ik laten doen dus die face kan daar ook wel geregeld worden

Echter keek ik naar die Lexus ls400 maar die zijn redelijk groot en dat zoek ik eigenlijk niet. Ook vind ik de leeftijd van het model een beetje te oud ik zat eerder te denken aan modellen zoals de Peugeot 107 alleen wist ik niet zeker of die 2 DIN hadden, ook bijvoorbeeld. De citroen C1 en Seat Mii leken mij interessant

[ Voor 40% gewijzigd door yvalson op 19-01-2019 19:58 ]

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 11:45
[b]yvalson in "Welke goedkope beginners auto's hebben 2 DIN?"
Echter keek ik naar die Lexus ls400 maar die zijn redelijk groot en dat zoek ik eigenlijk niet. Ook vind ik de leeftijd van het model een beetje te oud ik zat eerder te denken aan modellen zoals de Peugeot 107 alleen wist ik niet zeker of die 2 DIN hadden, ook bijvoorbeeld. De citroen C1 en Seat Mii leken mij interessant
Ombouwsetje 2-din voor de Aygo/107/C1 is zo gevonden.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 10:50
Iets in het B segment zoals een Opel Corsa D (modeljaar 2005-2011) heb je ook rond 4000-5000 met minder dan 100k op de teller.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 23:12
Zat te vinden als je C1/107 al vlot genoeg vindt ogen ;)
SEAT Ibiza/VW Polo heeft ook een 2din uitsparing.

Verwijderd

Wat heb je zelf gevonden?

• yvalson
Wow de link naar die ombouwset was echt geweldig vooral omdat dus blijkt dat het model voor die dubbel DIN niet meer uitmaakt. Ik kan nu wat vrijer kiezen dus bedankt van hieruit moet het dan wel lukken

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44

-tom-562

Oliesjeik

Dat zei ik al in de eerste reply. En daar was je ook achter gekomen als je 10 seconden had gegoogled

Vaak bu'j te bang!

• yvalson
-tom-562 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 21:45:
Dat zei ik al in de eerste reply. En daar was je ook achter gekomen als je 10 seconden had gegoogled
ja ik had totaal geen blijk van 2 DIN tot vandaag en zocht op 2 DIN auto's en kreeg bijna niks ik ben geen auto expert dus ik had het er maar bij gelaten

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:46:
Wat een raar criterium om je auto op uit te zeggen :') maar dat terzijde.
Zo'n beetje iedere auto heeft een dubbel-DIN opening/aansluiting. vaak moet je er alleen een apart frame (ook wel 'face' genoemd).
En wat versta je onder goedkoop? Ik bedoel, een Lexus LS400 heeft ook een dubbel-DIN aansluiting, en is prima te krijgen voor 4000 euro of minder. Best goedkoop dus.
Dat zijn nog dure opties ook.

Ford Fiesta van grofweg 2005 of een Corsa C hebben deze opties ook.
The Conman schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:27:
Iets in het B segment zoals een Opel Corsa D (modeljaar 2005-2011) heb je ook rond 4000-5000 met minder dan 100k op de teller.
Corsa D is nog nieuw. Ouder is het er ook.

Al is uiteindelijk voor alle suggesties het makkelijker om een nieuwe radio + 1din radio makkelijker en goedkoper te selecteren als criteria voor een andere auto dan een auto die ALTIJD 2-din heeft.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• yvalson
Ik wil echter geen auto kopen die 14 jaar oud is, maximaal rond de 8, ook zijn deze auto's redelijk groot en dus betaal ik dan meer wegenbelasting dat de auto niet groot is maakt mij niet uit. Ik heb nu uiteindelijk mijn blik geworpen op een Kia picanto

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

Ik ben toch benieuwd welk infotainmentcenter je nu al hebt liggen wat zo goed is dat je er een auto omheen zoekt :).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-11 18:53

Tomatoman

Fulltime prutser

In aanvulling op @SeatRider: kleine autootjes hebben bijna altijd een beroerde akoestiek, waarbij ieder paneeltje en stukje plastic begint te resoneren zodra de versterker een beetje wordt opengedraaid. Wat er standaard aan luidsprekers in zit is sowieso al niet geschikt voor goed geluid. Als je topkwaliteit geluid wilt in een auto - en ik vermoed dat dat is wat je wilt - is een klein autootje waarschijnlijk niet de beste basis om mee te beginnen.

Tweede bedenking: als je een 2 DIN entertainmentsysteem inbouwt, waar laat je dan de bedienknoppen die daar aanvankelijk zaten?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

yvalson schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:45:
Mijn vraag
ik ben nu dus op zoek naar een auto van tussen de 4000-5000 euro het liefst eentje die er een beetje vlot uit ziet. Alleen het belangrijke is dat hij een 2 DIN radio opening moet hebben omdat ik er mijn eigen infotainment systeem in wil laten plaatsen. Mijn vraag is dus Welke auto's (occasion) dit hebben. Het liefst een niet te oud model met niet al te veel kilometers op de teller (dus auto's die met minder dan 100.000km op de teller tussen de 4000-5000 euro zitten)
Even een inhoudelijk antwoord, een Seat Leon (2e serie, zoals in mijn icon) heeft een 2DIN ruimte (als je de passende fascia regelt), ziet er vlot uit en is zeker voor 4 a 5k te krijgen. En als je een model hebt met af fabriek audio, dan zitten er ook al vrij goede speakers in (8 stuks, in elke deur 2-weg).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1