Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 13:43
Ik ga binnenkort een nieuwe tv kopen en deze zou ik aan de muur willen monteren. tijdens mijn zoektocht viel het mij op dat er een maximale scherm grote is.

Dit zette mij aan het denken want hoe kan een scherm teveel inch hebben. Want een maximale gewicht kan ik volledig begrijpen. Een minimaal aantal inch snap ik ook wel, alleen een maximaal aantal inch snap ik toch niet?

Kan iemand dit verhelderen?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Over welke muurbeugel hebben we het dan precies?
Het lijkt me dat er voor ieder gangbaar scherm wel een ophang oplossing te vinden moet zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
Het gaat meer om de gaten achterop de tv (de VESA-mount) waarop de tv-beugel gemonteerd moet worden. Maar omdat dat lastiger communiceert dan 'hoe groot is je tv?', wordt het meestal vertaald naar de grootte van je tv, omdat dat over het algemeen redelijk correleert met elkaar (grotere tv = grotere VESA mount).

Uiteindelijk gaat het vooral om het gewicht van de tv en de VESA-mount.

The devil is in the details.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:33
Hahn schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:20:
Het gaat meer om de gaten achterop de tv (de VESA-mount) waarop de tv-beugel gemonteerd moet worden. Maar omdat dat lastiger communiceert dan 'hoe groot is je tv?', wordt het meestal vertaald naar de grootte van je tv, omdat dat over het algemeen redelijk correleert met elkaar (grotere tv = grotere VESA mount).

Uiteindelijk gaat het vooral om het gewicht van de tv en de VESA-mount.
Dat klopt, ik heb zelf met passen en meten online dan om ook een TV beugel van de Ikea te gebruiken waarop stond maximaal schermgroote 55" nou is mijn TV 65" en gelukkig past het. Het is wat mensen makkelijker vinden hoe ze het omschrijven.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 13:43
Okey duidelijk

Verwijderd

Wat ook meespeelt is dat bij een grote tv op een (te) kleine beugel, je lastiger bij de haakjes, touwtjes, whatever kan komen die het tv gedeelte van de beugel in/op het muur gedeelte vast zetten.

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:41

Funky22

Guild invite

One For All WM4661 40 tot en met 84inch.

Een 85inch kan daar toch ook perfect aan hangen lijkt me.

https://discord.gg/x8uWt9

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
Funky22 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:32:
One For All WM4661 40 tot en met 84inch.

Een 85inch kan daar toch ook perfect aan hangen lijkt me.
Kijk naar de gaten op de muurbeugel en naar welke gaten je tv heeft. Komen die overeen, dan past het.

The devil is in the details.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Daniel. schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 19:25:
Dat klopt, ik heb zelf met passen en meten online dan om ook een TV beugel van de Ikea te gebruiken waarop stond maximaal schermgroote 55" nou is mijn TV 65" en gelukkig past het. Het is wat mensen makkelijker vinden hoe ze het omschrijven.
Het is meer om ervoor te zorgen dat er niet teveel gewicht aan komt te hangen en/of de beugels groter zijn dan het scherm. Zelfde geld ook voor de kantelhoek en de hefboom kracht bij dergelijke beugels.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met @DukeBox: Hoe groter het scherm hoe groter ook de krachten worden wanneer je dit gaat draaien. Hoe groter de ruimte wordt die nodig is bij het kantelen of draaien van het scherm.

Dit heeft niet te maken met de grootte van de VESA mount maar van de bevestiging op/aan de muur. Die moet verder uit elkaar liggen om de grotere krachten op te kunnen vangen. Als jij dan met je 85" scherm de beugel van een 40" model krom trekt hoef je in ieder geval niet te piepen.
Pagina: 1