Hoi allen,
De laatste tijd loop ik tegen een raar probleem aan, dat ik soms wel en soms geen internet heb op de vaste PC. Eerst leek het aan de pc te liggen, maar dat dus niet?
Situatie :
Internet van Telfort, standaard modem + router icm glasvezel.
Vaste pc met zowel een Wifi als vaste aansluiting.(TP Link 722N en Hercules Eplug HD200 mini)\
De PC bevindt zich op de 1e verdieping, tussenvloer is van Hout, Router staat in de woonkamer vrijwel recht onder de pc.
Probleem :
Elk apparaat zoals telefoon en laptop werken perfect via Wifi, maar de vaste pc heeft er heel veel last van dat als er meer van het internet gevraagd word deze niet meer werkt. Soms werkt het voor een paar uurtjes goed maar meestal niet.
Pogingen tot oplosssen :
- Andere internet kabels
- Opnieuw installeren van machine met factory drivers
- Ander moederbord + wifi ontvanger
- Reset van modem + andere instellingen
Waar zou het aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!
De laatste tijd loop ik tegen een raar probleem aan, dat ik soms wel en soms geen internet heb op de vaste PC. Eerst leek het aan de pc te liggen, maar dat dus niet?
Situatie :
Internet van Telfort, standaard modem + router icm glasvezel.
Vaste pc met zowel een Wifi als vaste aansluiting.(TP Link 722N en Hercules Eplug HD200 mini)\
De PC bevindt zich op de 1e verdieping, tussenvloer is van Hout, Router staat in de woonkamer vrijwel recht onder de pc.
Probleem :
Elk apparaat zoals telefoon en laptop werken perfect via Wifi, maar de vaste pc heeft er heel veel last van dat als er meer van het internet gevraagd word deze niet meer werkt. Soms werkt het voor een paar uurtjes goed maar meestal niet.
Pogingen tot oplosssen :
- Andere internet kabels
- Opnieuw installeren van machine met factory drivers
- Ander moederbord + wifi ontvanger
- Reset van modem + andere instellingen
Waar zou het aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!