Probleem met thuisnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambilite
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:09
Hoi allen,

De laatste tijd loop ik tegen een raar probleem aan, dat ik soms wel en soms geen internet heb op de vaste PC. Eerst leek het aan de pc te liggen, maar dat dus niet?

Situatie :
Internet van Telfort, standaard modem + router icm glasvezel.
Vaste pc met zowel een Wifi als vaste aansluiting.(TP Link 722N en Hercules Eplug HD200 mini)\
De PC bevindt zich op de 1e verdieping, tussenvloer is van Hout, Router staat in de woonkamer vrijwel recht onder de pc.

Probleem :
Elk apparaat zoals telefoon en laptop werken perfect via Wifi, maar de vaste pc heeft er heel veel last van dat als er meer van het internet gevraagd word deze niet meer werkt. Soms werkt het voor een paar uurtjes goed maar meestal niet.

Pogingen tot oplosssen :
- Andere internet kabels
- Opnieuw installeren van machine met factory drivers
- Ander moederbord + wifi ontvanger
- Reset van modem + andere instellingen

Waar zou het aan kunnen liggen?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 15:42
Hen je de pc al eens op een andere plek in je huis gezet om daar de verbinding te testen?

Ikzelf heb mijn pc en de router ook recht boven elkaar staan, heb een houten verdiepingsvloer maar heb geen verbindingsproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb je het al eens alleen met de kabel geprobeerd en wifi uitgeschakeld?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambilite
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:09
@Oortjes Al geprobeerd maar geen verschil helaas.

@Cyberpope Ook al gedaan, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als het probleem zich zowel voor doet bij de wifi als bedraade aansluiting, verdenk ik je windows installatie dat daar iets niet goed in zit.

Al een ping op de achtergrond laten lopen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:45
heb je ergens in huis een repeater? zo ja, even zonder proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:13

menonv

Beunhazerij?

Andere pc inderdaad eens proberen, en het liefst - bedraad direct op de xperiabox van telfort.
Even proberen WiFi niet te gebruiken, beter eventjes uitsluiten dat bekabeld alles werkt.

Wanneer de pc geen verbinding meer heeft, probleem laten, heeft een andere pc dan Wel nog verbinding? Of bekijk even met een laptop met vaste verbinding?
Overigens... die Hercules, dat Ethernet over Power apparaat... komt uit 2012 toch? Zou me niet verbazen als die al last heeft van je telefoonlader op je kamer.... Kun je echt geen directe verbinding leggen naar boven? Misschien een coax of telefoonaansluiting op je kamer die je kunt vervangen door netwerkbekabeling en dan netjes een netwerk patchpunt.

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Pagina: 1