Toon posts:

ik wil een 1440p 144hz 27inch met "goede" kleuren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
ik ben opzoek naar een nieuwe monitor om op te gamen en normaal gebruik maar ik kom van een ips monitor af en ik weet dat tn panelen niet heel goed zijn in kleuren maar dat dit kan liggen aan welke monitor je koopt het hoeft niet de beste kleuren te hebben want ik ben geen editor ofzo maar ik wil wel dat me films en games er een beetje goed uitzien en het niet een beetje allemaal grijs is
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
pricewatch: Asus MG279Q Zwart dit leek me wel een goede monitor maar dat er wel een paar dingen waren die er mis mee zijn ook als er een goedekopere zou zijn zou ik dat erg fijn vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-10 20:19
ik heb laatst ook een kleine overstap gedaan van IPS naar een TN paneel. ik had de Dell S2417DG gekocht en de kleuren vielen mij mee alleen had ik erg veel moeite om aan de color banding te wennen.

ik heb het paneel dan ook weer terug gestuurd en een Asus MG297Q gerkocht en ik kan zeggen dit paneel is perfect. mooie kleuren 144Hz en 1440P en nu kun je ook de Freesync range op 60-144 zetten met Gsync ondersteuning.

dus voor mij is er geen nadeel aan dit paneel ook heb ik de NZXT Ambilight kit gemonteerd op dit scherm wat vrij makkelijk is omdat dit scherm vlak is aan de achterkant.

kortom ik zou hem zeker aanraden! ik vind persoonlijk 6 a 800 euro te duur voor een monitor. 530 was al even twijfelen maar met dit paneel kun je ook wel jaren vooruit.

Steam: Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 25-10 18:24
Ik ben zelf heel blij met deze monitor: pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Een TN paneel met echt goede kleurweergave voor TN, en met tegenwoordig best een zacht prijsje. Met Freesync, en volgens Nvidia gebruikers ook een goede ondersteuning voor de G-sync kaarten van Nvidia.

Maar goed, het blijft dus een TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou zoiets halen: pricewatch: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart

TN vermijden vanwege de slechte kleuren, kijkhoeken en contrast. Daar wil je echt geen films op kijken. IPS is een optie, maar ook dan zit je met een erg slecht contrast; zwart lijkt gewoon absoluut niet zwart.

Voor gamen + zou ik altijd voor een VA paneel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval kiezen voor een IPS, 1440p met minimaal 144hz refresh rate, dat laatste voegt echt iets toe aan de game ervaring! Ik zelf heb de pricewatch: Asus ROG Swift PG278QR Zwart in gebruik, deze heb ik in 2016 voor €799,- gekocht en ben er tot op heden nog steeds zeer tevreden mee! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
1440p check
144hz check
mooie kleuren check
27" check

Wat jij zoekt is de https://www.samsung.com/nl/monitors/c32hg70/LC27HG70QQUXEN/

Heb zelf het 32" model en is echt een heerlijke monitor. De QLED is misschien beetje gimmick maar de kleuren zijn echt een stuk beter dan de 40" iiyama TN die er naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1