Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:33
Ik ben op zoek naar de beste manier om o.a. 4k MKV's te streamen naar de genoemde Philips 55OLED803 tv. De content staat op een Synology NAS.

Wat heb ik geprobeert:

- standaard Kodi app (Kodi v17.6) uit app store geinstalleerd en geconfigureerd.
Dit geeft veel problemen, want de toegevoegde paden naar de content op de NAS werken af en toe wel, maar
meestal niet. Onverklaarbaar, daar ik met een simpel media spelertje nog nooit dit soort problemen heb
ondervonden.

- Een andere Kodi app geinstalleerd (WBMC, Kodi 18 alfa/beta)
Zelfde probleem als Kodi 17.6

- Plex op NAS en Plex op TV
Beperkte ondersteuning voor media typen. Hierdoor is het gros van de content niet af te spelen

- Synology Media Player geinstalleerd op NAS.
Content via DLNA streamen naar TV. Werkt voor veel media goed, maar kan geen 4k (mkv) films
afspreken, of in ieder geval niet zonder haperingen (wel via vaste 1Gb verbinding gekoppeld)

Tot nu toe blijkt de laatste optie (DLNA via Media Player op NAS) de beste, maar voor 4k werkt het niet. Dus ben ik nog op zoek naar een betere optie, waarbij ik wel 4k kan afspelen.

Zijn er nog andere opties/alternatieven die wellicht een beter resultaat geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn eerste vraag: hoe heb je de TV met de NAS verbonden? Draadloos of mooi met cat 6 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedraad, ik heb geen twijfels over de kwaliteit van de netwerkverbinding, wel over de oplossing om goed te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-05 20:44
Ik heb een 6 tb hd aangesloten op mijn netgear router .Via netwerk naar myn nvidea shield tv kodi erop op videowall gemaakt streamt alles zonder stotteren of happeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik begrijp dat er veel configuraties te bedenken zijn die ook werken, maar ik zou graag met alleen de TV en NAS alles kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Piet400 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:26:
Bedraad, ik heb geen twijfels over de kwaliteit van de netwerkverbinding, wel over de oplossing om goed te kunnen streamen.
Gezien je opmerking over het afspelen via je Synology icm de Media Player en de bekabelde verbinding. Ik weet niet hoe het met de maximaal haalbare netwerksnelheid van je Philips TV zit, maar de LG Oled tv's komen niet verder dan 100Mbit. In de praktijk soms te traag voor 4k UHD media met hoge bitrates, als dit geripped vanaf een NAS wordt afgespeeld. Hebben we het over media met hoge bitrates misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Goed punt,
Er blijkt inderdaad maar een 100 Mbit aansluiting op te zitten. De media die ik wil afspelen heeft inderdaad hoge bitrates. Ik ga er bijna als vanzelfsprekend vanuit dat een moderne tv uit 2018 een Gbit LAN aansluiting heeft, 100 Mbit is niet meer van deze tijd, ik begrijp dan ook niet waarom er geen Gbit wordt aangeboden.

Er hangt tevens een mediaspeler aan, deze is wel van Gbit voorzien, zal het daar eens op uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 20:26
Had hetzelfde probleem met mijn OLED van LG (C8). Mijn Sony Bravia in een andere kamer uit 2017 die de helft kostte doet zelfs 190mbps over wifi.....

Mijn oplossing> ik had een kabelbox waar ik alle bekabeling in had gestopt, ik had daar ook via een kabelgoot een usb 3.0 verlengkabel op aangesloten, zodat ik gewoon een extern schijfje kan aansluiten. Misschien een idee om jouw NAS of externe schijf via USB aan te sluiten op de tv als dat mogelijk is en dan gelijk op het netwerk als je je films downloadt naar de NAS.

Ik heb geen enkele manier gevonden om 4k probleemloos te streamen, zelfs niet met 190mbps. Veel systemen kunnen niet omgaan met de h265 codecs
.... Je moet dus en een mediaserver/pc hebben die 265 kan decoderen en een netwerk wat snel genoeg is. heb het ook geprobeerd met een 4k chromecast, heeft ook niet mogen baten. Bekabeld via USB was voor mij de enige vlekkeloze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Een punt van aandacht hier is het bestandsformaat. De MKV comprimeren met een codec kan de bitrate fors verlagen.

H264 zou al heel veel verschil maken en wordt toch meestal wel herkent door TV's.

H265 is nog beter maar die codec kan niet werken op je TV wellicht. Mijn samsung van 2017 doet het wel.

[ Voor 22% gewijzigd door LucyLG op 20-01-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:08
kan je eens kijken of je deze firmware in je tv hebt:
TPM171E _ 105.001.002.084

Er zijn wat recente bugfixes voor mkv content in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Top, ik zal de firmware checken (overigens niet mijn tv, dus kan het niet direct doen) bedankt voor de tip.
De usb koppeling vanuit m'n nas naar de TV zal ik ook checken, maar betwijfel of dit zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
De NAS is niet direct aangesloten op de TV. De TV die je beschrijft lijkt me niets mis mee. 4k/UHD prima apparaat. Hierbij een link die kan helpen

https://forums.plex.tv/t/...or-kodi-on-windows/219727

De video staat op een externe schijf dat is denk ik ook lastig indien je via PC streamt.

[ Voor 90% gewijzigd door LucyLG op 20-01-2019 01:05 ]

Pagina: 1