Ik heb in de huiskamer een aantal hangende kasten met geïntegreerde mini-TL armaturen voor de verlichting. De worden individueel aan/uit gezet met een schakelaar aan de zijkant van ieder armatuur. De (2 aderige) kabels lopen grotendeels door de muur of achter de kast lang en kunnen niet vervangen worden zonder alles te demonteren (wat geen optie is).
Ik wil de TL armaturen vervangen door LED's. Ik heb daar bij de volgende wensen
- RGB LED's die dimbaar zijn.
- Kleur en lichtsterkte instelbaar via een afstandsbediening.
- Per groep of individueel instelbaar
- In de toekomst wil ik het kunnen koppelen aan een domotica systeem.
LED strips lijken een ideale oplossing maar ik kan geen geschikte controller vinden. Alle controllers die ik heb gevonden vereisen een externe voeding in die je in een stopcontact prikt. Zoals op de foto's te zien is moet ik de controller direct op het lichtnet aansluiten.
Dankzij de indeling van de kast heb ik 7 van die controllers nodig. waar vervolgens 0.4 tot 0.8 meter lange LED strips mee worden aangestuurd. De kosten van de controllers zijn dus relatief belangrijk.
Ik heb er aan gedacht losse fittingen te monteren maar dan krijg je lichtpunten in plaats van een uniforme verlichting. Andere ideeën zijn heel erg welkom.
Een paar foto's van onderen on een idee te geven hoe het er nu uitziet:

Ik wil de TL armaturen vervangen door LED's. Ik heb daar bij de volgende wensen
- RGB LED's die dimbaar zijn.
- Kleur en lichtsterkte instelbaar via een afstandsbediening.
- Per groep of individueel instelbaar
- In de toekomst wil ik het kunnen koppelen aan een domotica systeem.
LED strips lijken een ideale oplossing maar ik kan geen geschikte controller vinden. Alle controllers die ik heb gevonden vereisen een externe voeding in die je in een stopcontact prikt. Zoals op de foto's te zien is moet ik de controller direct op het lichtnet aansluiten.
Dankzij de indeling van de kast heb ik 7 van die controllers nodig. waar vervolgens 0.4 tot 0.8 meter lange LED strips mee worden aangestuurd. De kosten van de controllers zijn dus relatief belangrijk.
Ik heb er aan gedacht losse fittingen te monteren maar dan krijg je lichtpunten in plaats van een uniforme verlichting. Andere ideeën zijn heel erg welkom.
Een paar foto's van onderen on een idee te geven hoe het er nu uitziet: