Apple magic keyboard "in de war"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dehans
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
Hi All,

De casus. Ik heb een Apple magic keyboard (bluetooth) zonder keypad. Deze functioneerde probleemloos tot gister. Ik haalde een vochtige doek over de toesten omdat deze vuil waren geworden. Na het opstarten van de iMac merkte ik dat de toegangscode niet goed werd overgenomen. Ik moest een ander keyboard aansluiten om de juiste code in te voeren.

In safari url. balk merkte ik dat bij het aanslaan van bijv.de cijfers 9 er een 9 maar ook 2 andere cijfers kwamen. Pijltje terug gaf een -5 bijv als teken....

Ik heb toen het stomme besluit genomen om het keyboard te verwijderen uit de bluetooth verbindingen.Ik wilde hem opnieuw toevoegen.Maar daarvoor moet je een code invoeren bevestigd met - Enter -

Ik kan a. niet zien of de code juist door het keyboard wordt overgenomen.En de-enter- toets werkt niet. Met andere woorden... ik krijg het keyboard niet connected met de iMac.

zou er een toets combinatie op het keyboard bestaan waarbij je deze -reset-??
zou in door het wrijven met het doekje een roestcombinatie hebben gemaakt waardoor de lay-out is gewijzigd?Al verklaard dat niet waarom een (1) toetsaanslag verschillende meerdere resultaten geven. En de -enter- is quaplek redelijk uniek/standaard...

Ben benieuwd of iemand een goede suggestie heeft _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_78
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:41
Als je een nieuwer model "Apple magic keyboard" hebt dan kun je deze ook aansluiten met een Lightning kabel. In dat geval koppelt osx hem automatisch.
Het lijkt me sterk dat je met het schoonmaken een andere keyboard-layout hebt kunnen instellen. Bovendien zou dat inderdaad die dubbele invoer bij een enkele toetsaanslag niet verklaren.

Als je een ouder model hebt dan zou je eens kunnen proberen de batterijen er een tijdje uit te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Ik denk dat er door het “vochtige” doekje water in je toetsenbord is gekomen waardoor er nu corrosie in zit en je dus dit soort problemen krijgt.

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dehans
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-12-2022
Thxs. Inmiddels nieuw toetsenbord besteld. Bedankt voor de tips en suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je oude toetsenbord batterijen eruit en 24 uur op de verwarming. Grote kans dat hij het daarna weer doet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.