Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe televisie (4K) in combinatie met Marantz SR7005

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:30
Ik sta op het punt een nieuwe TV aan te schaffen, vooral een die wat groter is dan degene die hier nu al tien jaar aan de wand hangt (Sony Bravia KDL-40HX800). Nou valt het mij op dat het gros van het aanbod 4K televisies betreft. Op zich niet een probleem ware het niet dat ik een Marantz SR7005 receiver gebruik als hub binnen mijn audio/video setup. Nou heb ik inmiddels begrepen dat mijn receiver alleen HDMI versie 1.4 aansluitingen heeft en dus geen 4K pass-trough functionaliteit heeft.

Dat laatste is hier geen enkel probleem omdat ik toch geen 4K content afspeel. Is het dan wel mogelijk dat een 4K TV aan te sluiten op mijn Marantz receiver middels een HDMI aansluiting (HDMI-ARC vanaf de TV) en ik dan wel beeld en geluid heb? Het is tenslotte een 1080p video stream en daar moet de receiver wel probleemloos mee om kunnen gaan en dat doet hij ook.

Volgens mij gaat het nog wel eventjes duren voordat wij hier in Nederland 4K televisie kunnen kijken en mijn chromecast is ook geen 4K model.

En als het niet kan dan moet het maar even wachten want ik ga dan eerst rustig op zoek naar een goede 4K compatible receiver als vervanger voor mijn SR7005.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen probleem.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Martijn-V4
Dank voor de reactie.. Het leek me al stug dat niet zou werken.

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
Klopt inderdaad. In dit geval gaat het alleen om het geluid als je de tv verbind met de versterker via de Arc poort. Mogelijk kan de versterker niet goed overweg met DD+ mocht je gebruik maken van bv Netflix via een App op de nieuwe tv. Mogelijk dat je dit al weet, anders even de specificaties er op na slaan.
Mocht je later een 4k mediaspeler oid gaan gebruiken, wordt de doorgifte via de receiver wel beperkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mereco op 21-01-2019 22:17 ]

• Martijn-V4
Ik heb de boel inmiddels werkend, ik heb gisteren een Sony Bravia KD49XF8505 gekocht (55" is te groot voor hier in huis) en heb deze op de receiver aangesloten middels de HDMI poort met ARC. Alles werkt naar behoren aangesloten op een Marantz SR7005, bedankt voor de reacties

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
Goed om te lezen. Ik wens je veel plezier met jouw aankoop.
Pagina: 1