TheZeroorez schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:23:
[...]
Je bent gek.
- Dat zweet is er niet voor niets. Ik ga ook niet m'n voorhuid aan elkaar lijmen omdat ik pissen zo irritant vind.
- Dat zal vast wel ongeloofelijk duur zijn.
- Ook zal het niet prettig voelen (pijn in het begin, dikke klauwen later..).
- En ook zal je een paar uur in een stoel zitten

Vertel me maar dat (en waarom) dit allemaal niet zo is, en als dat dus allemaal wel zo is mag ik jou officiëel gek noemen.
HAHAH lol... je hebt je blijkbaar niet verdiept in
hyperhidrose.
Hyperhidrose is het
overmatig dus teveel zweten. In mijn geval dus de handen. Zonder botox betekend dat dus letterlijk! drup, drup, drup, drup.
Duur, kan als je het in een kliniek laat doen. Mijn behandelingen worden uitgevoerd door een neurofysioloog gewoon in het ziekenhuis en word inmiddels vergoed.
Prettig, nee het doet bijzonder zeer ondanks de verdoving. Maar liever één maal per zoveel maanden een half uurtje pijn (langer duurt het niet) dan een hand waar het zweet letterlijk vanaf druppelt. Je handen worden er niet dik van en ook niet blauw. Je ziet alleen een dag of 3 de puntjes van de prikken.
Overigens is de botox zeer verdunt (ik meen iets van 100.000x). Dus je hoeft me niet gek te noemen

Het is de enige goede mogelijke behandeling voor hyperhidrose. Een alternatief is het operatief doorsnijden van een zenuw met bijzondere kans op (gedeeltelijke)verlamming van de hand.