Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik kon mijn vraag niet echt terugvinden in de al reeds bestaande topics... dus bij deze:

Onlangs mijzelf een gebruikte Logitech Z-5500 set aangeschaft.

Ik ontdekte dat het voetje van de center speaker lam is. de speaker valt voorover. Ach, gewoon even het boutje strakker aandraaien, en het probleem is opgelost. Niet dus...

Ik zag dat de schroefgaten in de boutjes van zowel de center speaker, als alle andere speakers afgedekt zijn met een laag secondelijm, of iets wat daar op lijkt. Komt er kort gezegd op neer dat ik met geen mogelijkheid dus de voetjes onder de speakers vandaan kan krijgen.
Aks het idd seconde lijm'/ UV lijm is, zou ik het misschien met een speciale oplosser misschien er nog af kunnen krijgen..maar ik weet niet wat het is.

Waarom zou Logitech dit uberhaupt doen..

Iemand anders die ook dit zelfde heeft? Heeft iemand een idee hoe ik zonder schade toe te brengen aan de speakers, doorboren e.d...toch netjes de voetjes kan verwijderen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 20:38
Ik herken idd het probleem dat je de schroeven niet los kunt krijgen op een, voor ons, normale manier. Ik wilde namelijk van de center de voet los maken en omdraaien om hem beter te kunnen bevestigen. Was helaas niet normasal mogelijk. Geen idee eigenlijk waarom zo moeilijk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Is het je uiteindelijk wel gelukt om ze los te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 20:38
Helaas niet. Uiteindelijk uit pure armoede maar ondersteboven opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
Ik wil dit eens gaan proberen. misschien helpt het...

https://www.mesaproducts....ndustrielijm-verwijderaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwbuiter74
Gelukt.....

Het lijkt inderdaad iets van secondelijm ofzo.
Wat ik heb gedaan, is gewoon een goed scherp stanleymes er in zetten, en voorzichtig aandrukken..en inkepingen maken. uiteindelijk breekt het eruit, en kun je het boutje normaal losdraaien met een kruiskop schroevendraaier. Was ongeveer 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
gwbuiter74 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:21:
Gelukt.....

Het lijkt inderdaad iets van secondelijm ofzo.
Wat ik heb gedaan, is gewoon een goed scherp stanleymes er in zetten, en voorzichtig aandrukken..en inkepingen maken. uiteindelijk breekt het eruit, en kun je het boutje normaal losdraaien met een kruiskop schroevendraaier. Was ongeveer 5 minuten werk.
Dit heb ik jaren geleden ook gedaan met de z5500 set.
Center speaker kun je veel beter ophangen als je de voet om kunt draaien.

Tegenwoordig draai ik op een meer hifi set. Maar de z5500 blijft een leuke set voor het geld.

Always look on the bright side of life.

Pagina: 1