Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Mijn vraag:
Sinds een tijd (>half jaar) hapert mijn beeldscherm af en toe. Nu werkte ik vanaf een vrij oude pc en dacht dat het over zou zijn met mijn nieuwe systeem, welke ik onlangs van een mede-tweaker heb overgenomen.
Nu had ik vandaag weer dat het signaal ineens weg was. Eerder was het een kwestie van de kabel er even in en uit (bij de pc) en het werkte weer. Nu was dat niet het geval.
Het rare is, dat ik nu mijn oude én nieuwe pc op de HDMI heb gezet, en nu werkt het weer. Ik begrijp niet goed waarom.
Mijn vraag is; Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen?
Ik koop liever niet gelijk een nieuw beeldscherm, als dat niet het probleem is zou dat zuur zijn...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Oude PC: hp-pavilion-p6-2330ed
Nieuwe PC is custom met oa:
AMD Ryzen 5 2400G Boxed;
MSI B350 PC Mate;
Sharkoon VS4-S USB 2.0
2x Kingston HyperX Predator HX430C15PB3K2/8 (4x4GB);
Corsair VS450;
Crucial MX500 2,5" 250GB;
Beelscherm is Samsung SyncMasterBX2231

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Zoals ik beschreef heb ik al 2 verschillende kabels, desktop pc's en poorten van het beeldscherm geprobeerd. Soms werkt het, soms niet. Ik hoop dat het eenvoudig te achterhalen is, maar omdat het beeldscherm soms lange tijd goed werkt, lijkt mij dat zelf lastig. Daarom u hulp gevraagd :)

Overigens is dit mijn eerste vraag op het forum, dus mocht het in dat opzicht niet kloppen, vertel gerust hoe het anders heurt!

Mike85

Beste antwoord (via Mike85 op 16-02-2019 12:04)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Kan zijn dat de monitor het aan het begeven is. Heb je al eens een andere monitor geprobeerd?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Kan zijn dat de monitor het aan het begeven is. Heb je al eens een andere monitor geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-04 16:52
Nee, omdat ik geen andere monitor heb. En omdat het soms tijden goed gaat, is het ook lastig zo uit te sluiten. Dan moet ik een paar weken of langer met een andere monitor, die moet ik dus speciaal daarvoor kopen.

Even nog iets meer gedetailleerd hoe ik het net verhielp:
De HDMI kabel van PC nieuw naar PC oud (beide stonden aan) verplaatst terwijl deze in de monitor bleef.
Werkte direct. Weer terug naar PC nieuw, stopte weer. Nog een keer zo gedaan, zelfde idee.
PC oud en PC nieuw zitten nu beide aangesloten en het werkt weer, maar voor hoe lang..?

Denk zelf aan slechte poort(en) of verbinding van HDMI naar de printplaat in de monitor oid.
Maar dan snap ik het bovenstaande niet helemaal. Hoe dan ook, monitor gaat al tijd mee. PC oud heb ik 6/7 jaar geloof ik, monitor daarvoor al bij een laptop, dus 7/8 jaar oud.

Kan het ook aan de HDMI liggen? Heb 2 verschillende kabels, van zo'n €15, zijn alleen voor beeld, dus moet voldoende zijn toch?