Advies gevraagd mbt Philips tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 21:10
Hai,

Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een nieuwe tv. Ik heb al jaren een Philips vanwege het ambilight, ondanks dat ik weet dat de reviews van bv LG veel beter zijn. Het ambilight is voor mij wel doorslaggevend.

Nu had ik mijn zinnen gezet op de 65PUS8102, review gelezen op Tweakers en in combinatie met full array local dimming leek mij dit een goed toestel. Nu heb ik contact gehad met de plattetv.nl en die adviseerde mij de 65PUS8503, dat was de opvolger, nieuwer ... en dus beter ...

Toen ik aangaf dat het laatst genoemde model local dimming heeft en geen full array local dimming (waardoor ik dacht dat het dus minder goed zou zijn), kwam hij met de volgende opmerking:
"Dit nieuwste model is in beeldkwaliteit hoger. Door het gebruik van de P5 perfect picture index is de haalbare helderheid nog hoger. Hierdoor worden de kleuren en contrasten nog beter weer gegeven."

Nu ben ik nooit weg van "Beeld verbeterings instellingen zoals pixel perfect etc, die zet ik altijd uit".Ik weet niet of P5 perfect picture daar ook onder valt of dat dit echt een nieuwe techniek is.

Mijn vraag is nu, heeft de beste man gelijk en zou ik voor het nieuwere model moeten gaan of zit ik zelf goed met de gedachte van full array local dimming is beter dus voor het oudere model moet gaan?

Mvg,
Peter

Beste antwoord (via rizzah77 op 19-01-2019 18:52)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 22:31
Eens met PROnline, daarnaast klopt het niet wat de verkoper beweerd.

De Philips 65PUS8102 heeft een VA paneel, dus een veel beter contrast vergeleken met de 65PUS8503 die over een IPS paneel beschikt. FALD biedt ook een meerwaarde. LG LCD tv's zou ik links laten liggen aangezien deze allemaal over een IPS paneel beschikken. Contrast is belangrijker voor de kijkbeleving dan bij wijze van 10% meer helderheid.

Als ambilight voor jou doorslaggevend is, is de Philips 65PUS8102 de beste keus (met jouw budget).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 15:27
De beste man heeft als functie het verkopen wat het beste uit komt t.a.v. de marges, voorraden of levertijden, persoonlijke voorkeuren en in sommige gevallen provisie. Als je een goed gevoel hebt lekker naar je eigen gevoel luisteren.

Ik vind de 8503 een puist van een voet hebben en de speaker lijkt er wel achteraf tegenaan geplakt. Maar ook dat is een persoonlijke voorkeur.

Tip: ga eens kijken bij de mediamarkt,BCC of consorten, dan kan je zelf bekijken wat je mooi vindt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 22:31
Eens met PROnline, daarnaast klopt het niet wat de verkoper beweerd.

De Philips 65PUS8102 heeft een VA paneel, dus een veel beter contrast vergeleken met de 65PUS8503 die over een IPS paneel beschikt. FALD biedt ook een meerwaarde. LG LCD tv's zou ik links laten liggen aangezien deze allemaal over een IPS paneel beschikken. Contrast is belangrijker voor de kijkbeleving dan bij wijze van 10% meer helderheid.

Als ambilight voor jou doorslaggevend is, is de Philips 65PUS8102 de beste keus (met jouw budget).