Patchpaneel in kleine ruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 15:06
Mijn vraag
Mijn huis wordt verbouwd en nu wil ik graag ook het netwerk direct aanpassen. Alle kabels worden in gefreesd en ik wil graag alles op een patchpaneel zetten. Helaas heb ik maar een ruimte van 35cm breed bij 50 diep, dus een 19" beugel past niet. Verder heb ik ook nog een switch en router zonder rackmountbeugels. Wat is nu het beste plan? Beugel gedraaid plaatsen en plankjes voor de switch en router? Een 10inch patchkast of beugel (maar die kon ik niet vinden)? Of nog iets anders

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Switch
-Router
-Synology server
-Printserver

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niets geprobeerd, want alles moet nog besteld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:16
Famous Copra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:38:
Een 10inch patchkast of beugel (maar die kon ik niet vinden)?
zoeken bij google naar '10+inch+patch+beugel'

zoeken bij google naar '10+inch+patchkast'

Gewoon Google linkjes gebruiken aub. Lmgtfy linkjes zijn zo denigrerend, als of iemand niet weet hoe je Google gebruikt

[ Voor 43% gewijzigd door Equator op 19-01-2019 17:04 . Reden: Denigrerende links aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
Vriendelijk dank, dit had ik inderdaad nog niet geprobeerd. De kasten kon ik inderdaad wel vinden, maar voor beugels zag ik alleen L-beugels. Welke volgens mij voor legborden zijn. En waar ik dus niet de patchpanelen zelf in kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Heb zelf ook een 10 inch patchkast in m'n meterkast, werkt prima. Je kunt zelf klussen of een kant- en klare oplossing kiezen: https://netwerkproducten....ten--producten-c-377.html

[ Voor 54% gewijzigd door ratz op 19-01-2019 13:53 ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous Copra
ratz schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:47:
Heb zelf ook een 10 inch patchkast in m'n meterkast, werkt prima. Je kunt zelf klussen of een kant- en klare oplossing kiezen: https://netwerkproducten....ten--producten-c-377.html
Hoe heb je daar je switch/router ingeplaatst dan? Die van mij zijn namelijk groter dan 10".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Famous Copra schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:48:
[...]Hoe heb je daar je switch/router ingeplaatst dan? Die van mij zijn namelijk groter dan 10".
Heb 10 inch switches gekocht van HP (HP Procurve 1810-8G) - je zult inderdaad wel of kleinere apparatuur moeten nemen of moeten klussen.

Heb recent een Ubiquiti PoE switch toegevoegd, die was was groter... daar is een ijzerzaagje aan te pas gekomen om een stukje rails weg te zagen en inderdaad de grotere switch op een omgedraaide bracket plaatsen:

patchkast oud vs nieuw

Links de oude opstelling met 3x ProCurve (18 cm breed) en rechts met Ubiquiti switch (24 cm breed).
De binnenmaat van de patchkast is 27 cm als je de rails wegwerkt - dus tot 24-25 cm zou moeten kunnen met wat zaagwerk.
Als je rails + brackets gebruikt is binnenmaat 21 cm (daar passen de procurves in). Digitus heeft 10 inch patch panels.

Nog een overzichtsfoto van de kast zodat je de rails beter kunt zien (met nog de 3 procurves erin):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w05Q8wViwqUrkvsowJieLgF5/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ratz op 19-01-2019 14:15 . Reden: 2e foto toegevoegd en afmetingen toegevoegd ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-10 10:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Famous Copra Als je huis toch word verbouwd, kun je dan niet beter meteen zorgen voor ruimte voor 19" spul?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1