Excel: Postcodes zoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1072609

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik heb in Excel een sheet met daarin de postcodes van mijn woonplaats
Deze staan in een aparte sheet gerangschikt in kolom A het adres en in de volgende kolom het laagste huisnummer en de volgende kolom het hoogste huisnummer en dan de postcode en dan de woonplaats.

Voorbeeld:

kolom A kolom B kolom C kolom D kolom E
Violenstraat 1 13 5721EP Asten

Nu wil als ik in een andere sheet het aders in geef, ongeacht even of oneven huisnummer, dat dan automatisch de gegevens van kolom D en E opgehaald worden.
Dit is voor een ledenlijst database.
...
Gegroet Rene Verhaeg.
...

Beste antwoord (via Anoniem: 1072609 op 19-01-2019 11:40)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Begrijp ik de vraag verkeerd, of is dit gewoon simpelweg op te lossen met horizontaal zoeken?

https://support.office.co...19-4ba3-bb65-e1ad662ed95f

Xbox Live ID:Notna8310

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hi Rene, dezelfde vraag als die Lustucru in "VBA codes ontwerp tellijst voor biljarten." ook al stelde (Het algemeen beleid #topicplaatsen checken): kan je aangeven waar je zelf aan denkt / hebt geprobeerd?

Nog afgezien van dat we dat vereisen: dat zou ook een boel schelen bij de mate waarin men mee denkt. De meeste mensen hebben geen zin om dat te doen als er een vraag 'over de muur lijkt te worden gegooid'. Dat lijkt te veel op werk ;)

Ik zou het waarschijnlijk oplossen door een hulptabel te maken waarbij alle adressen zijn uitgeschreven. Dan is het simpelweg zoeken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Begrijp ik de vraag verkeerd, of is dit gewoon simpelweg op te lossen met horizontaal zoeken?

https://support.office.co...19-4ba3-bb65-e1ad662ed95f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1072609

Topicstarter
Ik wil ongeacht of ik nu Violenstr. 13 of 16 invul dat dan automatisch de postcode en woonplaats te voorschijn komen, dit gaat niet met Hor. zoeken volgens mij. ik hen index en vergelijken ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Anoniem: 1072609 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:44:
Ik wil ongeacht of ik nu Violenstr. 13 of 16 invul dat dan automatisch de postcode en woonplaats te voorschijn komen, dit gaat niet met Hor. zoeken volgens mij. ik hen index en vergelijken ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet zoals ik wil.
Hor.zoeken heeft een 'benader' functie die wel of niet exacte waardes moet zoeken. Lijkt mij dat je dit dus als 'wildcard' (% c.q *) fungeert en precies doet wat je wilt. Immers is Violenstraat dan het gedeelte waarop gaat machen.

Toegegeven; het is enige tijd terug dat ik dit gebruikt hebt dus ik kan de nuances danwel voorwaarden van deze functie vergeten zijn.

Edit: sterker nog; je kan gewoon wildcards gebruiken door * te gebruiken.

Tevens kan je ook index en match gebruiken, hoewel ik deze zelf nog nooit gebruikt heb

https://www.ablebits.com/...ookup-wildcard-characters

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 19-01-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Reptile209

- gers -

Anoniem: 1072609 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:44:
Geef dan eens een concreet voorbeeld van je input en de formules die je hebt gebruikt? En wat gaat er dan anders dan "zoals je wil"? Met alleen "het lukt niet" is het voor ons ook een beetje raden wat je doet. :)

Overigens denk ik dat je een hulpcel moet gaan gebruiken, waarin je bepaalt of het huisnummer even of oneven is. Aan de hand van die bepaling moet je de juiste postcodeset gaan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 21-01-2019 15:46 ]

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1