Platenspeler externe boxen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1170666

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik externe boksen aansluiten op mijn platen speler?
Ik heb zelf een ricatech rtt21 platenspeler en heb deze gekocht omdat ik hierop mijn platen kan luisteren maar ook eventueel telefoon aan kan verbinden zodat ik vanuit daar ook muziek kan laten afspelen. Ik had 2 losse boxjes staan die ik bij mijn vorige platenspeler gebruikte alleen nu werken ze niet. Er staat op achterkant line out met een L en R. Moet ik hier nog een versterker tussen doen of zouden ze eigenlijk gewoon moeten werken en is er iets anders fout? De boxjes passen wel op die aansluiting alleen komt er geen geluid uit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:50
Ik denk dat je inderdaad actieve speakers nodig hebt.
Connectiviteit
Bluetooth

Tooltip  :Ja Bluetoothbereik :10 meter NFC

Tooltip  :Nee Wifi

Tooltip  :Geen Wi-Fi Optische uitgang(en) :2 Optische ingang(en) :2 RCA-Tulp ingang(en)

Tooltip  :1 RCA-Tulp uitgang(en)

Tooltip  :1 Component uitgang(en)

Tooltip  :Nee Coaxiale ingang(en)

Tooltip  :1 Coaxiale uitgang(en)

Tooltip  :Nee Casettedeck :Nee

CD-speler :Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20
Op de platenspeler zit een voorversterker. Hiermee kan je de platenspeler inderdaad aansluiten op een versterker zonder phono ingang of op actieve speakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel! Maakt het dan nog uit wat voor soort versterker ik nodig heb of kan ik hier gewoon een algemeen goedkope versterker voor zoeken. Ik ben hier niet zo in thuis dus weet niet goed wat ik dan het beste kan kopen. Dacht dat het gewoon makkelijk die ingangen in de platenspeler steken was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Elke versterker met normale Line IN ingangen voor een CD speler, Radio, etc. voldoet.

Je kunt ook actieve speakers nemen waarin al een versterker zit, dat behoud een simplistische audio serup.
Actieve speakers hebben een enkele Line IN aansluiting en volumeknop waardoor je zonder tussenkomst van een versterker gelijk je platenspeler kunt beluisteren.
Actieve speakers heb je in een brede prijsklasse vanaf een paar tientjes, het is maar net wat je eisen zijn.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Of een versterker met optisch ingang. misschien levert dat een nog bevredigender geluid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Actieve speakers zijn eigenlijk alle speakers waar je zelf geluid van kan veranderen?
Deze hebben een enkele line in. Hiervoor heb je dan kabel nodig die van 1 line in naar zo'n dubbel line out gaat als ik het goed begrijp?
Om de optie versterker ook nog niet uit te sluiten, de versterker moet 2 line in hebben en 2 line out en hier moet volume te regelen zijn. Dat is het? Qua voltage of watt hoeveelheid maakt dit niet uit?
Heeft u eventueel een voorbeeld van een versterker die werkt. Wil dit het liefst zo goedkoop mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:41
Actieve speakers zijn speakers met versterker in gebouwd. Die hebben dus vaak een volume knop aan de achterkant. Komt voor bij PC speakers, of studio-speakers/monitoren.

Passieve speakers hebben geen versterker en zijn vaak bedoeld voor HiFi. Daar moet dus een versterker voor.

Welke speakers heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik durf niet te zeggen, staan al jarenlang thuis. 2 kleine standaard bureau speakers, niks bijzonders.
Iemand die een specifieke versterker aanraad zodat ik zeker weet dat ik de goeie haal?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 1170666 op 19-01-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
In jouw geval maakt het niet veel uit.
Je hebt passieve speakers, dus elke stereo versterker op MP voldoet omdat de platenspeler een line out heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BvZwolle schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:41:
Of een versterker met optisch ingang. misschien levert dat een nog bevredigender geluid op.
Dit moet je me toch eens even proberen uit te gaan leggen. Voor zover ik weet is vinyl een materiaalsoort welke nooit als drager van gedigitaliseerde muziek gebruikt is 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 1170666 Wat is de rest van je audio set ? Waarschijnlijk kun je het daar zo op aansluiten met simpele kabel (met rood en witte stekkers)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hackus Het bestaat uit een platenspeler en 2 losse bureau boxjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
wimmel_1 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:02:
[...]

Dit moet je me toch eens even proberen uit te gaan leggen. Voor zover ik weet is vinyl een materiaalsoort welke nooit als drager van gedigitaliseerde muziek gebruikt is 8)
Ik meende bij de specificaties te zien dat dit ding een optische uitgang had. Vandaar de tip. Maar misschien is de informatie van https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp niet accuraat.
In dat geval kan mijn reactie als niet verzonden beschouwd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 1170666 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:25:
Ik heb zelf een ricatech rtt21 platenspeler en heb deze gekocht omdat ik hierop mijn platen kan luisteren
Ik weet niet of je je platen lief hebt, maar indien dat het geval is, zou ik als eerste een nieuwe/andere platenspeler kopen, alvorens je al je platen vernaggelt. En dan kan je kiezen voor en platenspeler al dan niet met ingebouwde fonoversterker, een losse fonoversterker, versterker met of zonder fonoversterker of actieve speakers.
Pagina: 1