Nieuwe tv: Grote afstand (4m), weinig ruimte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:28
Ik zoek een?
Nieuwe tv voor een kijkafstand van ongeveer 4 meter, voor in een kast van 1,2 meter breed.

Wat is je budget?
We zijn geen echte tv kijkers, dus er hoeft niet alles op en aan te zitten. Budget is ongeveer 1000-1200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral TV kijken, af en toe wat gamen en heel af en toe een film kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ons oog ligt op een 49 of 50 inch tv. Vooral omdat de kast maar 1,2 meter breed is, en een 55 inch tv nét te breed is. Maar de kijkafstand is vrij groot, dus groter is wenselijk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand nog tips m.b.t. een goede 49 of 50 inch tv? Of weet er misschien iemand of er een 55 inch tv is met een beperkte breedte van <1,2 meter?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

55 inch met de 16:9 verhoudingen van breedbeeld-tv’s is blijkbaar (ik vertrouw op je eigen metingen) nou eenmaal te breed, ook met supersmalle bezels die hooguit een paar cm gaan schelen. Plus veel tv’s hebben de aan en uit knop en HDMI aan de zijkant zitten dus daar kom je dan sowieso niet meer bij. Een 50 inch lijkt dus het grootste dat je kunt gaan, óf je moet hem niet in je kast willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn 55" is 1,23 m breed. Dat past dus niet; jammer.
Voor iemand die eigenlijk maar een beetje kijkt, heb je dan wel weer een flink budget voor een tv. Daarmee kan je prima een LG OLED-tv van de 2017-serie aanschaffen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 15:10
OLED heb je toch niet in de maat kleiner dan 55"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57
Kast weg en een beamer aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:27
Als ik er een snel filter tegenaan gooi:

categorie: Televisies

Dan kom ik op: pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart

Wat mij een prima prijs lijkt voor een 50 inch tv met toch alle moderne opties, behalve 4K, maar 1; jullie kijken toch sporadisch tv, en 2; de afstand is veel te groot om nut te hebben van 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hang er een beugel achter die naar voren kan. Maak je de afstand ineens een halve meter kleiner ofzo. Scheelt toch weer. Of je knikkert de kast de deur uit. Kies maar wat je wilt: functie (Grote TV) of vorm (kast).
Je vrouw zal naar het laatste neigen maar dan ziet ze geen donder ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
MoiZie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:26:
Als ik er een snel filter tegenaan gooi:

categorie: Televisies

Dan kom ik op: pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart

Wat mij een prima prijs lijkt voor een 50 inch tv met toch alle moderne opties, behalve 4K, maar 1; jullie kijken toch sporadisch tv, en 2; de afstand is veel te groot om nut te hebben van 4K.
Dat is een 2015 model, lijkt me sterk dat ze die nog echt op voorraad hebben. Wel een goede tv qua beeldkwaliteit.
emot schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:29:
Ik zoek een?
Nieuwe tv voor een kijkafstand van ongeveer 4 meter, voor in een kast van 1,2 meter breed.

Wat is je budget?
We zijn geen echte tv kijkers, dus er hoeft niet alles op en aan te zitten. Budget is ongeveer 1000-1200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral TV kijken, af en toe wat gamen en heel af en toe een film kijken

Wat heb je zelf al gevonden?
Ons oog ligt op een 49 of 50 inch tv. Vooral omdat de kast maar 1,2 meter breed is, en een 55 inch tv nét te breed is. Maar de kijkafstand is vrij groot, dus groter is wenselijk.
Als je niet veel met de tv doet is het m.i. zonde om er 'veel' geld aan uit te geven.

De beste tv die je op dit moment lunt kopen in de 49-50'' formaat: https://tweakers.net/pric...ny-kd-49xf9005-zwart.html

Deze tv voldoet ook aan al jullie wensen en is qua prijs wat voordeliger: https://tweakers.net/pric...ung-ue49nu8070-zwart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:42

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

loeberce schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:22:
OLED heb je toch niet in de maat kleiner dan 55"?
Klopt. Dat waren ook 2 losse opmerkingen over de grootte en het budget.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1