Ik heb een pc met pfsense erop gebouwd wekrt allemaal prima ook met openpvn erop. Nu heb ik nog het volgende probleem dat als ik op mijn laptop de vpn aan zet dat mijn gedeelde mappen niet kan benaderen op mijn pc's. Het werkt wel als ik de firewall van windows 10 uit zet op de pc's. Wie kan mij vertellen wat ik aanmoet passen aan mijn firewall in om de Windows 10 pc's te kunnen benaderen via de openvpn?
Vraag
Beste antwoord (via Egbert Jan op 31-01-2019 00:25)
https://forums.openvpn.net/viewtopic.php?t=21887
Misschien moet je eerst even inlezen in de how's en what's van openvpn
Het klinkt nu alsof je denkt "ik wil tomatensaus, en koop alvast een wortel"
Alle reacties
Je VPN-netwerk wordt waarschijnlijk gezien als 'public'. Dus dan zal je specifiek file sharing moeten toestaan voor je VPN-subnet.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoe kan ik dat doen in de firewall van Windows 10?
Ja, wat bedoel je nou? "Gewoon" via de GUI van de Windows Firewall, toch? Zoek deze in de instellingen en probeer anders ook zelf even te Googlen, hè
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hoe probeer je de mappen te vinden ?
Ben je 'lokaal' ( dus thuis ) of extern ( naar vpn-server vanaf andere locatie )
Hoe zoek je de mappen ?
Via verkenner -> netwerk -> pcnaam ?
Je moet het VPN netwerk zien als een externe verbinding ( dus OOK als je thuis inlogt )
Windows filesharing op basis van \\PCnaam gaat niet naar 'buiten' ( dat wil je ook niet
)
* hou er ook rekening mee dat sinds windows10-1809 dit ook nie overal meer soepel werkt ( ook niet in het eigen local network )
Probeer het een te bereiken op basis van ipadres ( \\192.168.x.x\share )
Ben je 'lokaal' ( dus thuis ) of extern ( naar vpn-server vanaf andere locatie )
Hoe zoek je de mappen ?
Via verkenner -> netwerk -> pcnaam ?
Je moet het VPN netwerk zien als een externe verbinding ( dus OOK als je thuis inlogt )
Windows filesharing op basis van \\PCnaam gaat niet naar 'buiten' ( dat wil je ook niet
* hou er ook rekening mee dat sinds windows10-1809 dit ook nie overal meer soepel werkt ( ook niet in het eigen local network )
Probeer het een te bereiken op basis van ipadres ( \\192.168.x.x\share )
ik probeer mijn pc zo te benaderen via de openvpn \\192.168.x.x\share dit toets ik bij uitvoeren in. Ik wil er graag van af een andere locatie er bij kunnen. Hoe kan ik die instellen in de standaard firewall van windows 10
Je moet 'File and Printer sharing' toestaan voor het subnet van je OpenVPN-verbinding. Als je lui bent en veiligheid niet zo belangrijk vindt, kun je het ook voor 'public' openzetten.
Maar vertel eens wat over je VPN-configuratie. Deelt deze ook IP-adressen in het 192.168.x.x (dus hetzelfde subnet als je PC) uit?
Maar vertel eens wat over je VPN-configuratie. Deelt deze ook IP-adressen in het 192.168.x.x (dus hetzelfde subnet als je PC) uit?
@Egbert Jan je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen / eisen die we er aan stellen. Zo is het verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen, voordat je een topic opent.
Ik kan momenteel niet zien of je dat al gedaan hebt. Zou je dat dus kunnen toevoegen aan de openingspost?
Ik kan momenteel niet zien of je dat al gedaan hebt. Zou je dat dus kunnen toevoegen aan de openingspost?
https://forums.openvpn.net/viewtopic.php?t=21887
In dit topic stond waar ik mijn openvpn subnet moest toevoegen aan de firewall en nu kan ik via mijn openvpn verbinding mijn Windows pc's thuis benaderen en pingen. Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1