Als ik games speel op mijn xbox one x in hdr. lg c8 geeft dan de color gamut weer op automatisch. Ik vind dit te flets voor hdr. En dynamic tone mapping als ik dat op aan zet maakt het de belichting veel mooier, welliswaar niet zo bedoeld als de maker het bedoeld hebt. Als ik mijn xbox one x rechtstreeks op mijn tv aansluit geeft hij de color gamut weer op extended, doe ik het via de reciever dan staat de color gamut op automatisch. Zou graag van andere gamers lezen, wat jullie persoonlijk de fijnste setting vinden om games in hdr op zowel de ps4 pro of xbox one x te spelen. En wat de beste hdr popout weergave geeft!
Welke receiver heb je en kan die het HDR signaal doorgeven?
ja uiteraard geeft deze hdr door. onkyo rz800 receiver. support hdcp 2.2 hdmi 2.0b gewoon
@MonkeyJohn Ik vraag op wat jij je settings hebt op de c8 als je gamed.
Gewoon even googlen. Hier YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media staan alle settings voor gaming uitgelegd. De B7 is op één haar na indentiek aan de C8
"May our framerates be high and our temperatures low."
Gebruik je hierbij dezelfde HDMI-ingang op de tv? Per ingang moet je aanzetten dat hij ultra hd deep color blablabla gaat ontvangen. Als je twee verschillende ingangen gebruikt en bij 1 van de 2 staat het aan, dan zou dat het verschil verklaren.dvgemerden80 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:16:
Als ik mijn xbox one x rechtstreeks op mijn tv aansluit geeft hij de color gamut weer op extended, doe ik het via de reciever dan staat de color gamut op automatisch.
Zie ook dit plaatje
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dank je wel hoor. Je stuurt de setting van een b6. Die is uit 2016. Verschil tussen 2016 modellen en 2018 is toch wel aardig verschil, vooral met blackframe insertion en helderheid!Deem schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:23:
Gewoon even googlen. Hier YouTube: LG B6 OLED 4K TV: Best Picture Settings For Gaming, HDR and Media staan alle settings voor gaming uitgelegd. De B7 is op één haar na indentiek aan de C8
Deze LG's hebben doorgaans per poort, en per profiel (HDR/non-HDR zijn aparte profielen) aparte instellingen. Dat is én leuk, én lastig want je kan soms wel bezig blijven met instellen. Gelukkig is het menu vrij overzichtelijk, maar goed. Ik heb geen PS4 of XBox, en een C7 (praktisch identiek paneel als de C8, zei het dat BFR wel een ding kán zijn), maar een PC geld ook wel. De instellingen van Deem zijn mijn basis geweest, ik heb alleen vanwege hoe m'n woonkamer geconfigureerd is wát aanpassingen gedaan, vooral aan de helderheid (wat lager, immers, HDR + donker + OLED = geen absurde helderheid nodig). Motion compensation ook op 0 voor games, en op laag voor low-fps...
Heb dat allemaal goed ingesteld. Ik vraag alleen wat de beste settings zijn kwa hdr? dynamic tonemapping aan vond ik hdr nog mooier weergeven en color gamut op wideGizz schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:51:
[...]
Gebruik je hierbij dezelfde HDMI-ingang op de tv? Per ingang moet je aanzetten dat hij ultra hd deep color blablabla gaat ontvangen. Als je twee verschillende ingangen gebruikt en bij 1 van de 2 staat het aan, dan zou dat het verschil verklaren.
Zie ook dit plaatje
Dar verandert verder niets aan het verhaal, gezien helderheid een setting is die afhankelijk is van je persoonlijke voorkeuren en alle andere functies vrijwel indentiek zijn.Dank je wel hoor. Je stuurt de setting van een b6. Die is uit 2016. Verschil tussen 2016 modellen en 2018 is toch wel aardig verschil, vooral met blackframe insertion en helderheid!
Als jij dat heb uitgezocht dat jij dit het mooiste vind, dan laat je het gewoon zo staan, waarom hier dan vragen? De meeste mensen prefereren een kleurechter beeld.dvgemerden80 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:28:
[...]
Heb dat allemaal goed ingesteld. Ik vraag alleen wat de beste settings zijn kwa hdr? dynamic tonemapping aan vond ik hdr nog mooier weergeven en color gamut op wide
@Deem Omdat ik graag andere instellingen van mensen hier lees, wat hun mooi vonden? Kan ik checken wat ik er van vind, als ik hem op die settings zet die andere gebruiken. Vandaar! Maar de meeste zijn blijkbaar te beroerd om even hun hdr game settings van een lg c8 hier te posten, als ze spelen op een xbox one x of een ps4 pro
Nee, de meeste interesseert het geen reet, laat staan dat ze een C8 hebben. De wereld draait niet om jou.dvgemerden80 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:06:
@Deem Omdat ik graag andere instellingen van mensen hier lees, wat hun mooi vonden? Kan ik checken wat ik er van vind, als ik hem op die settings zet die andere gebruiken. Vandaar! Maar de meeste zijn blijkbaar te beroerd om even hun hdr game settings van een lg c8 hier te posten, als ze spelen op een xbox one x of een ps4 pro
Ik heb een C8 en een PS4 Pro, maar met die mentaliteit ben ik inderdaad "te beroerd" om die settings te posten ja.dvgemerden80 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:06:
[..]
Maar de meeste zijn blijkbaar te beroerd om even hun hdr game settings van een lg c8 hier te posten, als ze spelen op een xbox one x of een ps4 pro
Daarnaast zijn al die instellingen zo ontzettend persoonlijk. Meerdere malen heb ik instellingen geprobeerd die beter/mooier/realistischer beeld zouden moeten geven en dat ik dacht "dit is niet mooi".
[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 20-01-2019 14:16 ]
Goed bezig weer jongen. Ik post hier netjes wat.En jij komt weer met respectloos gedoe. Maar is prima, heb de adviezen van Cedric Demers al. Over mentaliteit gesproken, wat een verhuftering van de de mensheid. Btw mensen interesseert het ook geen reet dat jij altijd maar weer je weer woord moet klaar hebben. Begint een beetje op een Marokkaanse samenleving te lijken hier, ook zo lekker respectloos en niks voor een ander over hebben. De wereld draait zeker niet om mij, ik vraag hier gewoon om advies knul. Dan kan je heel deze site wel gaan opdoeken. Als iedereen te bedonderd is om een ander normaal een uitleg te kunnen geven!Deem schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:08:
[...]
Nee, de meeste interesseert het geen reet, laat staan dat ze een C8 hebben. De wereld draait niet om jou.
[ Voor 12% gewijzigd door dvgemerden80 op 20-01-2019 14:24 ]
Iets met pot en ketel.... @dvgemerden80 je bent al meerdere malen gewaarschuwd over de toon waarop je post en hoe je tegen anderen reageert. Dit is bij deze direct je laatste waarschuwing. Voor de Front Page heb je die al gehad, maar ik zal je een dergelijke waarschuwing ook geven voor het forum. Als er geen verbetering komt zal een ban volgen.
[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 20-01-2019 15:05 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()