[Tweak] Verbindings aanvraag geweigerd door Reggefiber

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeryth
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-04 10:18
Ik heb dus recent een abbonement afgesloten bij tweak. Maar op de dag wanneeer de installateur langs zou moeten komen heeft blijkbaar Reggefiber geweigerd vrij te geven. Is dit wel legaal? Hoe zit dit nou precies? Ik zit nu dus een week zonder internet omdat reggefiber de verbinding weigert.

Beste antwoord (via Zeryth op 23-01-2019 18:32)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41
Als een lijn al in gebruik is wordt een nieuwe aanvraag idd geweigerd, er had dan een migratie moeten worden aangevraagd.

Maar de operator (tweak als ze in je gemeente zelf apparatuur hebben) kan dit zo zien bij Reggefiber in het systeem. (En anders kan kpn dat zien)

Een migratie kan altijd en wordt normaliter niet geweigerd. Een nieuwe aansluiting kan dus altijd. Dat er nog contractuele verplichtingen zitten is het probleem van de klant. Rf zal een migratie gewoon uitvoeren.

PM eens pc/huisnr?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat heeft Tweak aangegeven of Regfiber? Zij zullen toch wel een verklaring hebben opgegeven? Heb je eventueel zelf geinfromeerd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:30
Heb je nu een of had je glasvezelabonnement bij een andere provider?

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis-L op 18-01-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Tweak zegt dat ze niks horen van reggefiber. Ik heb net gemaild naar reggefiber maar tot de tijd dat ze antwoorden vraag ik me wel afhoe dat nou eigenlijk zit. Meerdere mensen hebben me gezegd dat het niet legaal is om verbinding te weigeren. En Dennis, nee ik ben net verhuisd naar deze woning.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeryth op 18-01-2019 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
Waarom zou dat "niet legaal" zijn? Waarschijnlijk is er gewoon iets misgegaan in een of ander administratief proces wat nog even recht moet worden gezet. Overigens heb jij in principe niets met reggefiber te maken, jij hebt alleen maar met tweak te maken. Die moeten de zaken met reggefiber regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
Reggefiber weigert geen verbindingen.
de verbinding is dan gewoon al door een andere partij gehuurd..
ben je overgestapt of zo?

als je ze maandag even belt heb je dat zo met hen geregeld welke stappen je moet nemen

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 18-01-2019 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Ik ben net verhuisd naar deze woning dus nee, ik ben niet overgestapt. Ik zeg alleen wat mij verteld is en vraag me nou af wat correct is en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:16
Misschien heeft de vorige bewoner z'n internet verbinding nog niet verhuisd, waardoor de lijn bij reggefiber niet vrij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mogelijk heeft de vorige bewoner zijn of haar abo. niet opgezegd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Dat zou best mogelijk kunnen zijn. Ik heb geen idee wanneer ze vertokken zijn, maar ze hebben we de power brick van de NTU meegenomen... Dus ik kan niet testen of er nog internet op staat. Weet iemand welke powerbrick zou werken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02
Ik heb het ook eens meegemaakt bij een verhuizing. Een provider kon hier niet leveren omdat een vorige bewoner schijnbaar vanalles had aangevraagd bij verschillende providers en nooit een rekening had betaald. De aansluiting van deze woning was derhalve gewoon geblokkeerd. Ik moest toen met mijn inschrijvingsbewijs en identificatie naar een winkel van Proximus (België in dit geval) om dat recht te breien. Wellicht is het zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 18:38
Zeryth schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:48:
Dat zou best mogelijk kunnen zijn. Ik heb geen idee wanneer ze vertokken zijn, maar ze hebben we de power brick van de NTU meegenomen... Dus ik kan niet testen of er nog internet op staat. Weet iemand welke powerbrick zou werken?
Bij het type grondplaat die ik heb (waar de Genexis fiberxport op passen, melkpak model) hangt het van de NTU af welke voeding je moet hebben, dat kan 12 of 5 volt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Zeryth schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:48:
Welke NT zit er nu nog op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:33

Engineer

Software

Ik zou uitkijken met zelf powerbricks voor de NTU te organiseren. Polariteit of voltage verkeerd en je mag je die NTU afrekenen. Of uberhaupt al als het ding random de geest geeft terwijl jij eraan zit.

Het beste is om onwetende oma te spelen en de bedrijven hun ding te laten doen.

Allicht ook goed om te weten: Er zit een zegel op de NTU. Als je die per ongeluk verbreekt maak je kans op een paar honderd euro boete. (Heb ik zelf ooit bijna over me heen gekregen dmv onwetendheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Het is een Genexis Gigabit NTU, en ik ben idd bang dat het de oude bewoners zijn die het hebben verprutst. Vgm is het 12v ja, en ik ben bereid het te riskeren, want op het moment gaat het helemaal niet vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Die is 5V

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CVYgPwz/ic-tweakimg-net.jpg

[ Voor 88% gewijzigd door Dennis-L op 19-01-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 12:12
Toevallig had ik een zeer vergelijkbaar probleem afgelopen juli (Tweak welke meende dat volgens Reggefiber de aanvraag geweigerd werd met een of andere vage reden als een mismatch van naam 'eigenaar lijn' bij een huurappartement), en na bij elke nieuwe poging van Tweak weer 2 weken te moeten wachten ('bedenktermijn', naja) en administratiekosten te moeten betalen (waarbij ik ook nog problemen had met het terugkrijgen van deze kosten toen niet geleverd kon worden), had ik maar direct (voor meer geld en minder diensten) bij KPN afgesloten... en raad maar - KPN zelf kon dit direct leveren zonder enige rompslomp of kastje-muur-verhaal.

Dit klinkt een beetje als toevallig concurrentie dwarszitten, en aangezien je als consument nooit direct te horen krijgt wat er aan de hand is, kun je er ook weinig aan bewijs voor vergaren, helemaal als dit enkel incidenteel gebeurt. :|

[ Voor 8% gewijzigd door NTAuthority op 19-01-2019 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:54
NTAuthority schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:19:
Toevallig had ik een zeer vergelijkbaar probleem afgelopen juli (Tweak welke meende dat volgens Reggefiber de aanvraag geweigerd werd met een of andere vage reden als een mismatch van naam 'eigenaar lijn' bij een huurappartement), en na bij elke nieuwe poging van Tweak weer 2 weken te moeten wachten ('bedenktermijn', naja) en administratiekosten te moeten betalen (waarbij ik ook nog problemen had met het terugkrijgen van deze kosten toen niet geleverd kon worden), had ik maar direct (voor meer geld en minder diensten) bij KPN afgesloten... en raad maar - KPN zelf kon dit direct leveren zonder enige rompslomp of kastje-muur-verhaal.

Dit klinkt een beetje als toevallig concurrentie dwarszitten, en aangezien je als consument nooit direct te horen krijgt wat er aan de hand is, kun je er ook weinig aan bewijs voor vergaren, helemaal als dit enkel incidenteel gebeurt. :|
Reggefiber zou in theorie neutraal moeten zijn, ook al zijn ze eigendom van KPN.

KPN "kaapt" de lijn dan gewoon en zetten er signaal op. Mocht er eerst een andere provider actief zijn geweest, dan laat die het abonnement gewoon doorlopen, totdat het abonnement wordt opgezegd. Heb dit probleem met DSL al eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Ik heb wel eens gehoord dat kpn de lijn inderdaad gewoon kaapt. Ik zal morgen proberen te kijken met een powerbrick of er een verbinding op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Krijg jij straks Tweak via hun eigen apparatuur, dus waar Tweak 1gbit/s kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Zeryth ik heb je titel even aangevuld, zodat het wat duidelijker is.

Verder is het voor een volgend topic handig om zo uitgebreid mogelijk te zijn in je informatie voorziening. Probeer alle relevante informatie compact in de openingspost te zetten, op die manier kunnen we je een stuk beter en sneller helpen. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Dennis, ja, in enschede, als het goed is leveren ze daar de 1gbit.

En rens, sorry voor het ongemak, maar het gesprek is al zodanig veranderd dat het niet meer lijkt op de originele vraag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Als een lijn al in gebruik is wordt een nieuwe aanvraag idd geweigerd, er had dan een migratie moeten worden aangevraagd.

Maar de operator (tweak als ze in je gemeente zelf apparatuur hebben) kan dit zo zien bij Reggefiber in het systeem. (En anders kan kpn dat zien)

Een migratie kan altijd en wordt normaliter niet geweigerd. Een nieuwe aansluiting kan dus altijd. Dat er nog contractuele verplichtingen zitten is het probleem van de klant. Rf zal een migratie gewoon uitvoeren.

PM eens pc/huisnr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Zeryth schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:03:
Dennis, ja, in enschede, als het goed is leveren ze daar de 1gbit.

En rens, sorry voor het ongemak, maar het gesprek is al zodanig veranderd dat het niet meer lijkt op de originele vraag.
Grote kans dat de vorige bewoners dan bij een provider zaten via KPN WBA (een andere operator) en dat ze of hun abonnement niet hebben opgezegd of dat hun opzegtermijn nog niet is verlopen en de lijn dus nog niet vrij is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 20-01-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
Dennis-L schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:17:
[...]

Grote kans dat de vorige bewoners dan bij een provider zaten via KPN WBA (een andere operator) en dat ze of hun abonnement niet hebben opgezegd of dat hun opzegtermijn nog niet is verlopen en de lijn dus nog niet vrij is.
Inderdaad. Dit klinkt alsof Tweak voor dit adres een nieuwe aanvraag heeft gedaan in plaats van een migratie. Als er op dat adres een aansluiting nog actief is (doordat deze nog niet goed is afgerond door een vorige provider of bewoner) kan deze alleen bij Reggefiber worden aangevraagd via een migratie order.
Als Tweak dit heeft geprobeerd met een gewone nieuwe lijn-aanvraag dan weigert Reggefiber deze automatisch.

De fout ligt dus bij Tweak, niet bij Reggefiber. Alhoewel ik niet zeker weet of een provider kan zien of een adres nog bezet is.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-04 09:50
Barre73 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:26:
[...]
Als Tweak dit heeft geprobeerd met een gewone nieuwe lijn-aanvraag dan weigert Reggefiber deze automatisch.

De fout ligt dus bij Tweak, niet bij Reggefiber. Alhoewel ik niet zeker weet of een provider kan zien of een adres nog bezet is.
Ik zit met hetzelfde probleem dat de lijn aanvraag van Tweak is gereject door Reggefiber.
Echter is hier nog nooit een abonnement actief geweest op de betreffende lijn. Dus een nieuwe aanvraag had moeten werken in mijn ogen.

Nu veel onduidelijkheid over wanneer de lijn opgeleverd gaat worden. (vertik het om naar kpn te gaan) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 07:24
lekkereten4 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem dat de lijn aanvraag van Tweak is gereject door Reggefiber.
Echter is hier nog nooit een abonnement actief geweest op de betreffende lijn. Dus een nieuwe aanvraag had moeten werken in mijn ogen.

Nu veel onduidelijkheid over wanneer de lijn opgeleverd gaat worden. (vertik het om naar kpn te gaan) 8)7
DM het adres eens? Ben wel benieuwd wat de status is...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeryth
Update: heb gesproken met reggefiber, de lijn was gewoon vrij.
Belde daarna met tweak maar die weigerden normaal ons aan te sluiten en gaven een slecht excuus over een of andere bezorgstraat die gesloten was, de jongen aan de lijn kon niet eens een echte reden geven of nadere uitleg, en dat ze pas op april konden leveren. Dit is natuurlijk absoluut onzin, er in no way in hell dat het zo lang kan duren. Dus we hebben tweak geannuleerd. Heb nog nooit zulke incompetentie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik gok dat die helpdesker niet exact weet wat het probleem is en daardoor ook zo'n warrig antwoord geeft.

Zoals je weet is je vezel vrij. Dus een aanvraag zal door Reggefiber gewoon geaccepteerd worden.

Wanneer wordt ie wel geweigerd? Als er dus problemen zijn waardoor RF de patch niet kan uitvoeren. Denk hierbij aan bv geen poorten meer vrij op de switch / bekabeling.

Reggefiber doet niets anders dan een kabeltje vanaf jouw huisaansluiting naar de kabeltjes van de operator plaatsen. Die operator is de partij die het 'licht' op de vezel zit. Dat kan Tweak zelf zijn, maar het kan ook elders ingekocht zijn (bv via KPN). Dat ligt een beetje aan het gebied. (of ze er zelf apparatuur hebben)

Dingen als een bezorgstraat of pas april leveren dat klinkt mij allemaal als een gevalletje capacteitsproblemen. Dat kan bv als er ineens veel aanvragen binnenkomen. En dan kan het even duren voordat zoiets rond is. Zeker als de betreffende operator spullen moet bestellen en het door derden weer laat uitvoeren (Dat komt de doorloopsnelheid niet ten gunste)

In elk geval zit de 'fout' bij Tweak of KPN (afhankelijk dus of ze het zelf belichten of inkopen). Als het een KPN probleem zou zijn dan krijg je dit zelfde probleem bij andere providers.
In jouw geval gok ik op een probleem bij Tweak, ik meen dat hun zelf daar belichten.

PS: Sinds gisteren staat je vezel op 'gereserveerd' dus er is nu een aanvraag door een provider gedaan en hij zal gepatched (aangesloten) worden op de datum die de provider heeft aangevraagd.
Barre73 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:26:
[...]

Een operator kan dat idd zien. Een provider.. dat ligt eraan hoe de processen bij de achterliggende operator ingericht zijn. De data is iig voor een operator beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 23-01-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 21:11
Wie weet heeft tweak zijn zaakjes niet op orde, denk hierbij aan de gemaakte contracten en bijkomende factoren. Wellicht zit tweak in nood. ;)

Het blijft echter een AO die veel investeringen heeft gedaan in eigen apparatuur maar ik denk dat maar een handje vol Nederlanders gebruik maakt van het gigabit pakket en liever een bekende naam nemen zoals KPN/Telfort of dan T-mobile.

Is dat financieel haalbaar? of ligt straks ook de apparatuur van tweak in handen van KPN of dan wel T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkereten4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-04 09:50
Hier lijkt alles nu geregeld.
Afspraak voor aansluiten NTU etc is nu gemaakt.
Waar het nu uiteindelijk mis is gegaan in het proces is voor mij een raadsel.
Pagina: 1