Welke afvoer bij een wastafel van betonstuc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Ik heb inmiddels 160 vierkante meter van betonstuc verwerkt in mijn huis als vloer, wand en aanrecht. Het smeren zelf heb ik ondertussen wel onder de knie. Nu staat het maken van een wasbak op de planning. Ik heb een aantal mooie voorbeelden gevonden maar ik krijg maar niet bedacht wat voor afvoer hier gebruikt wordt. Wie heeft een idee wat ik hiervoor kan toepassen?

Afbeeldingslocatie: https://ronhuiseninterieur.nl/wp-content/uploads/2014/04/046-com.-mertens5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.badkamers-voorbeelden.nl/afbeeldingen/betonstuc-wastafel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 21:00

Toppertje

www.davideografie.nl

Ziet er strak uit inderdaad, misschien een afvoergootje wegwerken achterin zoals ook bij deze is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Ik kan ook niet zo een kant en klare oplossing vinden voor een draingoot voor een wasbak. Wat je wel zou kunnen doen is als je de wasbak heb uitgetimmerd en gestuct, tpv de sleuf/ afvoer ook de binnenzijde iets doorstucen en dan aan de onderzijde een draingoot bv van easydrain vastlijmen+schroeven.

Of een draingoot maar dan een smalle variant inwerken in de wasbak aan de bovenzijde, je heb xs modelen welke maar 4cm breed zijn.

Ik ga zelf ook nog even verder zoeken want een wasbak uit de plaatjes hierboven staat ook nog op het verlang lijstje. Wat helemaal een makkelijke oplossing is, wel de duurst is om gewoon een wasbak met goot te kopen en deze te stucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik denk in dezelfde richting als @Anoniem: 316442. Je kunt natuurlijk ook iets op maat laten maken, maar er zijn ook A-merken voor drains me veel meer keuze dan de gemiddelde bouwmarkt.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
gewoon een standaard plugbekersifon+putje toepassen in een waterdichte bak waar je het gedeelte waar het water op valt als valse bodem beschouwd is de simpelste, goedkoopste, onderhoudsvriendelijkste en ontwerpvrijheid biedende optie dunkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

s138 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:16:
Ik heb inmiddels 160 vierkante meter van betonstuc verwerkt. Nu staat het maken van een wasbak op de planning.
Meer dan drie jaar verder ga ik er van uit dat er een wasbak is. Kun je wat vertellen over je ervaringen
met betonstuc ? Ik zit hier ook over te denken, maar wel na het volgen van een workshop.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Ome Ernst schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Meer dan drie jaar verder ga ik er van uit dat er een wasbak is. Kun je wat vertellen over je ervaringen
met betonstuc ? Ik zit hier ook over te denken, maar wel na het volgen van een workshop.
Ervaringen zijn goed. Alleen wat last van kalk omdat we hem na gebruik niet droog maken. Zo straks als op de foto is hij niet geworden maar ben er nog steeds blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

s138 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 00:28:
[...]
Ervaringen zijn goed. Alleen wat last van kalk omdat we hem na gebruik niet droog maken. Zo straks als op de foto is hij niet geworden maar ben er nog steeds blij mee.
Dat onderhoud is ook wel iets waar ik mee worstel. Ben absoluut geen sloddervos, maar Beton-Cire heeft gewoon meer onderhoud nodig dan tegels. Op zich geen nadeel, want het is van te voren bekend, maar wel iets om rekening mee te houden. Het is wel een beslissing die ik nog wel even kan uitstellen, want pas over ongeveer een jaar zijn de natte groepen aan de beurt.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Pagina: 1